Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:22:10 GMT

وجود ۱۲ پروژه کتابخانه‌ای نیمه کاره در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۶۲۶۸

وجود ۱۲ پروژه کتابخانه‌ای نیمه کاره در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته طهماسبی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کتابخانه ها در هر شهر نماد فرهنگ آن شهر هستند. بر اساس رویکرد نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی چند سال گذشته، کتابخانه های عمومی علاوه بر رسالت و وظیفه اصلی خود، فعالیت‌های فرهنگی ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سطح استان ۵۸ باب کتابخانه عمومی وجود داشته که از این تعداد ۳۸ باب به صورت نهادی و مابقی به صورت مشارکتی با سایر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اداره می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان افزود: کتابخانه های عمومی در حال حاضر به پاتوق فرهنگی محلات و مناطق تبدیل شده و فعالیت‌های فرهنگی متعددی برای همه گروه‌های سنی به ویژه کودک و نوجوان در این مراکز فرهنگی برگزار می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه ۱۲ پروژه نیمه کاره در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر فضای فیزیکی کتابخانه های استان ۱۷ هزار متر است که با بهره برداری از پروژه‌های نیمه کاره، وسعت فضای کتابخانه ها به ۳۴ هزار متر افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، فضای فیزیکی کتابخانه ها طی دو سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته و تلاش می‌شود تا با برنامه ریزی و با تکمیل سایر پروژه‌ها، شرایط بهتری را برای فضای مطالعه در استان ایجاد کنیم.

کد خبر 5348460

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان پروژه نیمه تمام ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران کرمانشاه بارش باران عکس استانها اردبیل ایلام شیوع کرونا استانداری تهران کتابخانه های عمومی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در مراسم آغاز این کارگاه‌ها، گفت: کتابخانه‌های عمومی در کنار رسالت ترویج کتابخوانی، محافل ادبی و قرآنی را به منظور برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان راه اندازی کردند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه این محافل با حضور پیشکسوتان و استادان ادبی کشور برگزار می‌شود، افزود: مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی در بخش شعر و محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری در بخش داستان در این کارگاه‌ها تدریس می‌کنند.

او همچنین به دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان، دوست من کتاب، اشاره کرد و افزود: این جشنواره از آبان ۱۴۰۱ آغاز و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان کشور هستند، خاطرنشان کرد: مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب هیأت داوران و از افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌روند.

دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان همدان هم گفت: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است.

کمال شفیعی‌مشعوف، با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها با هدف شناسایی استعداد‌ها باید ادامه داشته باشد گفت: امیدوارم مجموعه داستان و مجموعه شعر‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره به چاپ برسد.

دیگر خبرها

  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره دستگیر شد
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است