Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@07:41:24 GMT

مرگبارترین سرطان در مردان را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۶۲۸۹

مرگبارترین سرطان در مردان را بشناسید

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اکسپرس، سرطان پروستات یکی از سرطان‌های بسیار رایج در میان مردان است به طوری که در هر ۴۵ دقیقه یک نفر به دلیل ابتلا به آن جان خود را از دست می‌دهد. با این حال، متاسفانه اطلاع رسانی درباره این موضوع به دلیل آنچه رعایت مسائل اخلاقی خوانده می‌شود بسیار محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات انجام شده در انگلیس نشان می‌دهد بیش از نیمی از مردان اصلا نمی‌دانند که پروستات در کدام قسمت بدن قرار دارد و نسبت به علائم آن بی اطلاع هستند. در این مطالعات مشخص شد که در یک سوم موارد (۳۴ درصد) همسران این مردان به وجود علائم سرطان پروستات پی برده و این نکته را به شوهران خود گوشزد کرده اند.

محققان پی بردند نزدیک به نیمی از پرسش شوندگان (۴۹ درصد) پس از مشاهده علائم بیماری نسبت به آن بی توجهی کرده اند. این درحالی است که ۸۶ درصد آن‌ها می‌دانستند در صورتی که این سرطان به موقع تشخیص داده شود، قابلیت درمان دارد.

ساده‌ترین راهکار برای درمان موثر سرطان پروستات، شناسایی به موقع بیماری است. بدین منظور افراد باید به نخستین علائم بیماری آگاهی داشته و پس از مشاهده آن‌ها سریعا به پزشک مراجعه کنند.

رایج‌ترین علائم بزرگ شدن پروستات و احتمال بروز سرطان به شرح زیر است:

۱- نیاز مکرر به تخلیه ادرار و اغلب در طول شب
۲- سختی در آغاز ادرار کردن (ادرار کردن همراه با زور)
۳- احتباس ادرار و یا طولانی شدن روند دفع آن
۴- جریان ضعیف ادرار
۵- احساس عدم خالی شدن کامل مثانه پس از مراجعه به توالت
۶- وجود خون در ادرار و یا خون در اسپرم

توصیه می‌شود پس از مشاهده علائم بالا به پزشک عمومی مراجعه کنید. پزشک عمومی می‌تواند پس از مشاهده علائم بالینی، فرد را به متخصص ارجاع دهد. به روش‌های مختلف می‌توان به مشکلات پروستات پی برد. معاینه مقعدی و نمونه برداری از جمله مهمترین روش‌ها برای شناسایی بیماری این اندام است.

گرچه احتمال بروز سرطان پروستات در تمام سنین وجود دارد اما با افزایش سن، خطر بروز آن افزایش می‌یابد. از این رو، افراد کهنسال باید معاینه سالانه‌ای برای این بیماری داشته باشند. همچنین آموزش عمومی به جامعه برای آشنایی با علائم بیماری ضروری است.

بیشتر بخوانید

آیا عرق نعنا از نفخ معده جلوگیری می‌کند؟ کنترل دیابت با مصرف گیاه بوقناق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان در مردان سرطان پروستات پس از مشاهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است

ایسنا/خراسان جنوبی ‌مالاریا یک بیماری خطرناک است و اگر دیر تشخیص داده شود خطرآفرین خواهد بود.

محمد ابراهیم عبدالرزاق نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مالاریا یک بیماری عفونی خطرناکی است که با علائم لرز، تب، تعریق، بدن درد، بی حالی، سردرد و... در افراد بیمار بروز می‌کند که از خصوصیات  این بیماری دوره‌ای بودن این علائم است و در صورتی که دیر تشخیص داده شود می‌تواند برای فرد خطر آفرین باشد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تمامی مراحل تشخیص و درمان بیماری رایگان در مراکز فوق انجام می‌شود، بیان کرد: این بیماری ازطریق گزش پشه‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود و افرادی که دارای علائم فوق است و خصوصا اگر سابقه مسافرت به کانون‌های مالاریای کشور شامل مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور را داشتند و یا سابقه مسافرت به کشورهای خارجی را داشتند، می‌بایست برای بررسی از نظر بیماری مالاریا به مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کند.

عبدالرزاق نژاد گفت: خوشبختانه با اجرای موفق برنامه‌های مراقبت بیماری مالاریا، این بیماری در کشور در مرحله پیش حذف قرار گرفته است، هرچند که در یکی دو سال اخیر به دلایل متعدد افزایش موارد وارده بیماری از کشورهای همسایه شرقی، موارد بروز بیماری در سطح کشور افزایشی بوده است ولی با تشدید برنامه‌های مراقبت توسط مراکز بهداشتی و همکاری سایر ادارات مرتبط، حذف این بیماری در کشور هدف گذاری شده است.

رییس مرکزبهداشت خراسان جنوبی اظهار کرد: درسال گذشته 4 بیمار مثبت مالاریا در افرادی که سابقه مسافرت به استان سیستان و بلوچستان داشتند شناسایی شده که خوشبختانه همه موارد با پیگیری اکتیو مراقبین سلامت بطورکامل درمان و بهبودی کسب کردند.

وی افزود: در حال حاضر مراقبت این بیماری شامل آموزش، بیماریابی، درمان و....به منظور پیشگیری از شیوع و بروز آن در شهرستان، در سطح مراکز خدمات جامع سلامت تشدید یافته است.

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: برای مبارزه با این بیماری باید با افزایش آگاهی مردم، بیماریابی فعال خصوصا در بیماران دارای علائم ذکر شده، درمان به موقع و کامل بیماران، خشکاندن آب‌های راکد بلا استفاده، دفن بهداشتی فاضلاب و جلوگیری از رها سازی فاضلاب در معابر و... انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟