Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یارالله کاکولوند امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: تنها شش دهم درصد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف لرستان با اعتراض طرفین دعوا رو به رو می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه با هدف کاهش اطاله دادرسی ۴۵ درصد پرونده‌های دادگاه‌های لرستان به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع می‌شود، گفت: شوراهای حل اختلاف لرستان با هزار و ۲۲ نیروی انسانی در ۲۵۵ شعبه شهری، روستایی، حکمی و صلحی یکی از استان‌های موفق کشور در ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده‌های حقوقی و کیفری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شوراهای حل اختلاف لرستان با تاکید بر این که ۶۰ درصد نیروهای شوراهای حل اختلاف استان را نیروهای جوان و متخصص تشکیل می‌دهند که به صورت افتخاری با این شوراها همکاری می‌کنند گفت: از مجلس و دولت درخواست داریم که زمینه جذب این نیروها را فراهم کنند.

کاکولوند ادامه داد: ۵۷۰ نفر از کسانی که با شوراهای حل اختلاف استان همکاری می‌کنند بیمه هستند و پاداش دریافت می‌کنند، اما از این شوراها حقوق ثابتی دریافت نمی‌کنند.

وی در ادامه شوراهای حل اختلاف لرستان را جز هفت استان برتر کشور در زمینه استفاده از بستر الکترونیک معرفی کرد و افزود: ۹۰ درصد شعبه‌های حل اختلاف لرستان به سیستم «سی ام اس» متصل هستند.

رئیس شوراهای حل اختلاف لرستان تصریح کرد: در شوراهای حل اختلاف لرستان ۹۳ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی و ابلاغ‌های مربوط به حصر وراثت به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی صادر می‌شود.

کاکولوند، فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف را کاهش اطاله دادرسی عنوان کرد و افزود: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف لرستان یک ماه است.

وی به آغاز نام نویسی آزمون جذب همکار داوری و میانجی‌گری به منظور تقویت بدنه علمی شوراهای حل اختلاف از امروز خبر داد و گفت: ثبت نام این آزمون تا ۲۸ آبان ماه ادامه دارد و آزمون مربوطه نیز ۲۶ آذرماه امسال برگزار می‌شود.

کد خبر 5348453

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای حل اختلاف جذب نیرو ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران کرمانشاه بارش باران عکس استانها اردبیل ایلام شیوع کرونا استانداری تهران شوراهای حل اختلاف لرستان حل اختلاف لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد

علی محمدی روز یکشنبه اظهار کرد: لرستان دارای ۶۶ هزار و ۵۲۵ پروانه صنفی معتبر است و بر اساس حکم تبصره هفت ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت جاری، به الکترونیکی (شناسه‌ یکتا) تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه لرستان بالاترین درصد تبدیل مجوزهای کاغذی را در کشور دارد تصریح کرد: پس از مهلت تعیین شده، کسب و کارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

وی افزود: همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب و کارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور به نشانی qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

محمدی بیان کرد: متقاضیان می توانند ️با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها mojavez.ir، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) را دریافت کنند.

وی افزود: تاکنون ۴۷۷ هزار مجوز کاغذی در کشور به الکترونیکی تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • (عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان
  • کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان/ عکس
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آغاز چهارمین مرحله عملیات در برابر رژیم صهیونیستی خبرداد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌ها است