Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه بعد از ۴۲ سال رکود، به صورت رسمی به همت دفتر فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانشگاه ارومیه وارد چرخه تولید شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه بعد از ۴۲ سال رکود، به صورت رسمی به همت دفتر فعالیت‌های اقتصادی وسرمایه گذاری دانشگاه و با همکاری بخش خصوصی در سال تولید، پشتیبانی‌ها ومانع زدایی‌ها با حضور حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه، مهندس جلایر مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استانی به چرخه تولید وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حب نقی در آیین آغاز بهره برداری از این کارخانه گفت: کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه در سال ۱۳۵۸ توسط یک شرکت سوئدی آلفا لاوال تجهیز و راه اندازی اولیه شده، ولی طی سال‌های گذشته این کارخانه راکد مانده بود که با این اقدام این کارخانه دوباره احیا شده و شروع به کار کرد.

رئیس دانشگاه ارومیه بیان کرد: این کارخانه با ظرفیت دریافت و فرآوری ۱۰ تن شیر در روز و تولید محصولات لبنی و با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان که در زمینه بهسازی ابنیه و دستگاه‌ها هزینه شد، به بهره برداری می‌رسد.

وی ضمن اشاره به همکاری بخش خصوصی در راه اندازی این کارخانه و دستگاه‌های فرآوری شیر، افزود: بسیاری نظر به این داشتند که بعد از ۴۲ سال رکود، راه اندازی دوباره غیرممکن است، منتهی مهندس گل نهالی از مدیران پرسابقه استان به عنوان نماینده بخش خصوصی در راه اندازی این کارخانه با اتکاء بر توان داخلی یاری، رسان دانشگاه ارومیه بود.

شایان ذکر است، بسترسازی جهت آموزش دانشجویان و تربیت نیروی‌های کارآفرین و استفاده علمی از امکاناتِ موجود، تولید محصولات لبنی و ایجاد تعامل با مجموعه‌های لبنیِ استان و منطقه، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی - کاربردیِ مورد نیاز صنعت و تدوین دانش فنی برای محصولات جنبی از جمله مهم‌ترین اهداف دانشگاه ارومیه در راه اندازی دوباره این کارخانه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه ارومیه وزارت علوم کارخانه لبنیات کارخانه لبنیات دانشگاه ارومیه راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد

عملیات رفع اشکال و راه‌اندازی دوباره تلمبه ای‌پی‌اس (ESP) چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بدون استقرار دکل با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، حسن شهروئی، مدیرعامل این شرکت گفت: تلمبه ای‌اس‌پی چاه شماره ۳۶۷ اهواز به‌دلیل گرفتگی تجهیزات درون‌چاهی ناشی از رسوب مواد جامد هیدروکربوری، از مدار تولید خارج و در ادامه به‌منظور رفع گرفتگی تلمبه، عملیات تمیزسازی ستون چاه و متعلقات درون‌چاهی تجهیز یادشده با تزریق حلال و گازوئیل، طراحی و برنامه‌ریزی شد که با انجام موفقیت‌آمیز آن، تلمبه درون چاهی عملیاتی شد.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کارشناسان مدیریت فنی مناطق نفت‌خیز جنوب و همکاران ذی‌ربط در شرکت نفت و گاز کارون بیان کرد: با انجام این عملیات افزون بر حذف هزینه تعمیر چاه به‌وسیله دکل، استمرار تولید نفت با بهره‌دهی هزار و ۲۰۰ بشکه در روز امکان‌پذیر شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با تأمین ۲۵ درصد نفت خام کل کشور بزرگ‌ترین شرکت بهره‌بردار تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی را از میدان‌های تحت سرپرستی به‌عهده دارد.

دیگر خبرها

  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار