Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@20:35:19 GMT

آیا دریافت واکسن کرونا باعث سقط جنین می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۶۶۹۲

آیا دریافت واکسن کرونا باعث سقط جنین می‌شود؟

متخصصان اعلام کرده‌اند که دریافت واکسن کرونا نه تنها باعث سقط جنین نمی‌شود، بلکه از زنان باردار در برابر بیماری کووید-۱۹ محافظت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون شایعات زیادی در زمینه بیماری کووید -۱۹ و عوارض مربوط به آن منتشر شده است، یکی از این شایعات افزایش خطر سقط جنین پس از دریافت واکسن کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دریافت واکسن کرونا توسط زنان باردار خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش نمی‌دهد.

از آنجایی که نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کرونا هیچ خطر خاصی برای زنان باردار به همراه ندارد، این گروه از افراد باید به صورت کامل واکسینه شوند. دریافت واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کرونا در میان زنان باردار را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، واکسیناسیون در دوران بارداری احتمالاً از نوزاد تازه متولد شده در برابر عفونت کووید -۱۹ در ماه‌های اول پس از تولد محافظت می‌کند، بنابراین لازم است این گروه از افراد در اسرع وقت واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا تأثیر واکسن‌های کرونا بر سیستم ایمنی بدن زنان باردار و نوزادان تازه متولد شده آن‌ها ارزیابی شود.

کد خبر 534480

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ واکسن کووید ۱۹ زنان باردار واکسن کرونا زنان باردار مادران باردار زنان باردار واکسن کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دریافت واکسن کرونا بیماری کووید زنان باردار سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بره تودلی در تهران قدیم و جنجال در مجلس شورای ملی

همشهری آنلاین- صفورا صادقی: شاید نام «بره تودلی» را کمتر شنیده باشیم. این واژه زمانی برای تهرانی‌های قدیم نامی آشنا و گاهی مشمئزکننده بود. در فرهنگ آشپزی ایرانی دیگر این خوراک فراموش شده است بره تودلی به جنین به دنیا نیامده گوسفند می‌گفتند که در فصل بهار با زاد و ولد گله‌های گوسفندی رایج بود. قصاب‌ها گوسفند باردار را با قساوت ذبح می‌کردند و بره را از دل مادرش بیرون می‌کشیدند و برای فروش به اعیان نشینان پایتخت می فروختند. هنوز هم بعضی از قصاب‌های قدیمی و سنتی این کار را انجام می‌دهند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

کسانی که بره تودلی را کباب کرده و خورده‌اند می‌گویند یکی از لذیذترین خوردنی‌هاست ، ولی عجیب است که از همین لذیذترین خوراک، از تار و پود این ناکام‌ترین جنین جهان، بهترین «تارها» هم ساخته می‌شود! قساوت کشتن یک جنین ناکام می‌شود آوای طرب، اهل فن می‌گویند اصل آن صدای شفاف «تار» به پوست همین بره تودلی برمی‌گردد.

بحث درباره بره تودلی زمانی یکی از مهم‌ترین و اعیانی‌ترین موضوعات مملکت بوده است، یک جلسه مجلس شورای ملی کلا به مسئله «بره‌کشی و بره تودلی» اختصاص یافته و لایحه «منع بره‌کشی و صدور پوست بره» در دوازدهم حمل ۱۳۰۱ شمسی، در مجلس چهارم، جلسه ۸۴ موضوع بحث داغ نمایندگان بود و جالب‌تر آنکه مرحوم آیت‌الله سیدحسن مدرس مخالف این لایحه بود، چون به نظر مدرس ممنوعیت بره‌کشی، باعث دخالت ماموران مالیه در زندگانی مردم می‌شد.

نصرالله حدادی، تهران شناس، در مورد این شغل خاص این گونه توضیح می دهد: «با فرا رسیدن بهار شغل فصلی‌ای راه می‌افتاد به نام «فروش بره تودلی». عده‌ای از قصاب‌ها گوسفندان باردار را سرمی‌بریدند و گوشت آن را کباب می‌کردند که به آن «شیشک» می‌گفتند و بسیار لذیذ بود. اما قسمت تلخ ماجرا این بود که بره تو شکم گوسفند را سالم در می‌آوردند و به قیمت گران می فروختند. این یکی از مشاغل اردیبهشت ماه بود که مشتری خاص خود را داشت و هر کسی حاضر نبود این غذا را بخورد.»

کد خبر 847468 برچسب‌ها مشاغل تهران قدیم

دیگر خبرها

  • فروش بره تودلی در تهران قدیم و جنجال در مجلس شورای ملی
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • جلوگیری از سقط عمد ۳ هزار مورد جنین سالم در کشور
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است