Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع دستی گیلان، از اتمام مراحل راه‌اندازی موزه دائمی هنر رشتی‌دوزی در عمارت کلاه‌فرنگی رشت خبر داد و گفت: فاز نخست طرح موزه رشتی‌دوزی ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد رشیدی از راه‌اندازی کوزه دائمی هنر رشتی‌دوزی خبر داد و اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، راه‌اندازی موزه دائمی هنر فاخر رشتی‌دوزی در عمارت کلاه‌فرنگی باغ محتشم رشت پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فاز نخست طرح موزه رشتی‌دوزی ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: در فاز اول این طرح، آثار فاخر تولید شده توسط هنرمندان شاخص رشتی‌دوزی در این ساختمان به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون صنایع دستی گیلان تصریح کرد: در مرحله بعدی شاهد ایجاد بخش‌های تعاملی و آشنایی گردشگران و بازدیدکنندگان این موزه با نحوه تولید آثار ارزشمند رشتی‌دوزی خواهیم بود.

رشیدی از راه‌اندازی بازارچه تخصصی ارائه محصولات صنایع دستی در محدوده عمارت کلاه‌فرنگی رشت به عنوان فاز سوم و نهایی طرح مذکور خبر داد و اضافه کرد: بخشی از آثار رشتی‌دوزی این موزه توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خریداری شده و بخش دیگر توسط هنرمندان ارزشمند استان گیلان جهت نمایش دائمی به این موزه اهدا شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته شهر رشت با محوریت رشتی‌دوزی به همراه چهار روستای دیگر از گیلان، در فهرست شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی کشور قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون صنایع دستی گیلان هنر رشتی دوزی عمارت کلاه فرنگی رشتی دوزی صنایع دستی راه اندازی دائمی هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حضور جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نقی کریمی، رئیس شورا و ساسان ابراهیم‌زاده، عضو شورای شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.   این هتل با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود