Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در آیین تجلیل و قدردانی سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه از حماسه‌سازان نیروی دریایی سپاه، با تشریح روند اجرای مأموریت تصرف کشتی حامل نفت سرقت شده ایران در دریای عمان و نحوه رویارویی با ناوها و شناورهای ارتش رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا که برای حمایت از سارقان دریایی وارد صحنه شده بودند گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها و تمهیدات به عمل آمده ما خود را برای اجرای مأموریت بزرگ آماده کرده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی و رصد دقیق و مستمر هنگامی که نفتکش حامل نفت سرقت شده ایران در حدود 40 مایلی  مقابل ساحل جاسک و در آب‌های بین المللی قرار داشت، یگان‌های منتخب، عملیات تصرف و انتقال نفتکش به آب‌های سرزمینی و ساحل کشورمان را آغاز کردند. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اقدام امریکایی‌ها در رصد این نفت‌کش و نیز تحرک یگان‌های عملیاتی نیرو خاطرنشان کرد: با اجرای عملیات هلی‌برن و استقرار دریادلان سپاه روی عرشه کشتی؛ ناوهای آمریکایی به صحنه نزدیک و در اطراف نفتکش آرایش جنگی گرفتند و با پرواز پهپادها و بالگردهایشان برای جلوگیری از اجرای مأموریت ما در حمایت از سارقان نفت در دو نوبت به انجام عملیات پرداختند.

دریادار تنگسیری گفت: آمریکایی‌ها پس از ناکامی در مرحله اول که با استفاده از دو ناوشکن انجام شد؛ در مرحله دوم با وارد ساختن سه فروند شناور دیگر به صحنه  تلاش کردند تا بتوانند با ایجاد وحشت بین نیروهای ما، شرایط را به نفع خود تغییر دهند، اما با لطف و عنایت الهی و هوشمندی، صلابت، اقتدار و شجاعت فرزندان ملت ایران طرفی نبستند و با پذیرش شکست مجبور به عقب‌نشینی و ترک صحنه شدند.

وی در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه ما تنها نظاره‌گر ماجرا  بودیم، تاکید کرد: این یک دروغ بزرگ است؛ تصاویر منتشرشده به خوبی و به طور گویا و انکارناپذیر صحنه مواجهه را ترسیم کرده است،  فاصله ناوهای امریکایی با شناورها و نیروهای ما به کمتر از 30 متر رسیده بود. اگر قرار آنها بر نظارت بود می‌توانستند از فواصل دورتر و یا حتی با بکارگیری هواپیماها و پهپادها این کار را انجام دهند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

نیروهای مسلح یمن تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی «ام‌کیو-۹ »را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

نیروهای مسلح یمن امروز ویدیو و تصاویری از عملیات سرنگونی این پهپاد آمریکایی منتشر کرد.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز