Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام  آنلاین  زنجان؛ محسن افشارچی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، با اشاره به اینکه در حوزه آب، نگرانی جدی وجود دارد، افزود: این نگرانی باید توسط دستگاه‌های متولی امر مورد توجه قرار گیرد و تاجایی که ممکن است با اتخاد تدابیر لازم در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بتوان مسائل پیش رو را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات حوزه آب در استان تنها نگاه اعتباری نباید باشد، اظهار داشت: در زمان حاضر با توجه به شرایط اقتصادی نمی توان تمامی مشکلات را با تزریق اعتبار حل کرد، بنابراین کسب بالاترین نتیجه با بهره گیری از توان موجود، هنر مدیران امروز را نشان خواهد داد.
مقام عالی استان فاصله مصرف آب شرب و آب کشاورزی در استان بسیار بالا دانست و گفت: با توجه به این شرایط، صرفه جویی هرچند اندک در حوزه کشاورزی نتایج چشم گیری را در پی خواهد داشت و با صرفه جویی در شرایط کم آبی، باید بر افزایش بهروری در حوزه کشاورزی متمرکز شد.
استاندار زنجان تکمیل طرح های فاضلاب شهرستان های استان را نیز از پروژه های مهم استان برشمرد و خاطرنشان کرد: تکمیل این طرح ها از دیگر اولویت های استان است که طی جلسات آینده و متناسب با اهمیت موضوع، اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه همت مدیران استان و هدف گذاری باید این باشد که تا چهار سال آینده بتوان صنعت را از آب چاه و روان آب ها تفکیک کرد، افزود: این موضوع به سرمایه گذار کمک می کند تا با خیال آسوده نسبت به سرمایه گذاری خود در راستای توسعه استان اقدام کند.
افشارچی با اشاره به طرح های ارائه شده مبتنی بر توسعه و اجرای طرح های فاضلاب و برگرداندن آب به چرخه مصرف، اظهار داشت: طرح های فاضلاب در مناطق مختلف شهر زنجان در حال اجرا است و می توان از ظرفیت سرمایه گذاران نیز برای تسریع در روند اجرای طرح های فاضلابی استان بهره برد.
استاندار زنجان استفاده از شیوه های نوین در جهت نظارت های جدی بر مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز آب را تاکید کرد و ادامه داد: شرکت آب منطقه ای، آمار مقایسه ای مصرف و کمبود آب در سه استان هم سطح زنجان و همچنین میزان آب قابل تنظیم سهم استان را ارائه کند تا هدف گذاری لازم در این خصوص برای جلسات آتی انجام شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: استاندار زنجان مشکلات حوزه آب آب کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب با ۱۸ رأی موافق تصویب شد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورا در جریان بررسی یک فوریت «طرح اصلاحیه ماده های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب» با بیان اینکه ۱۷۲ مخزن آب اضطراری در سطح شهر از محل همین مصوبه ایجاد شده است، گفت: بیش از ۷۰ درصد این مخازن در دوره فعلی مدیریت شهری شکل گرفته است.

او افزود: تصفیه خانه‌های محلی نیز از مسیر همین مصوبه در سطح شهر ایجاد شده تا به شکل بهتری از محیط زیست حفاظت شود.

یک فوریت طرح اصلاحیه ماده های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب با ۱۸ رأی موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

کد خبر 849309 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها آب شوراى شهر تهران شهرداری شهردارى تهران شورای شهر تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • کامل کردن یک راه نیمه تمام
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز