Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@13:06:22 GMT

نیاز مبرم فارس به اهدای خون

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۷۳۹۶

نیاز مبرم فارس به اهدای خون

ایسنا/فارس مدیرکل انتقال خون فارس از نیاز مبرم مراکز درمانی استان برای دریافت خون به ویژه دو گروه خونی A و O خبر داد.

مسعود ترابی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن یادآوری اینکه خون‌های اهدایی مردم فارس در ۷۰ بیماستان و مرکز درمانی این استان استفاده می‌شود، افزود: روزانه به ۲ هزار و احد خون و ۸۰۰ اهدا کننده نیاز داریم تا خون مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌های استان تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان فارس خاطرنشان کرد: در شهر شیراز دو مرکز قوامی در خیابان قصردشت از ساعت ۸ صبح تا ۱۹:۴۵ و مرکز نمازی در میدان نمازی هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۹:۳۰ دقیقه آماده پذیرش اهدا کنندگان خون است.

ترابی همچنین با بیان اینکه در شهرستان‌های مرودشت، کازرون، فسا، کازرون، داراب، آباده و لارستان نیز پایگاه‌های ثابت دریافت خون وجود دارد، گفت: در دیگر شهرستان‌ها بنا به درخواست مردم، پایگاه‌های سیار انتقال خون اعزام می‌شود تا خون اهدایی داوطلبان را دریافت و به مراکز درمانی منتقل کنند.

او افزود: خون اهدایی بیشتر به مصرف بیماران تالاسمی و سرطان خون به ویژه کودکان زیر ۵ سال می‌رسد.

مدیرکل انتقال خون فارس با تاکید بر این که اهدای خون در زمان شیوع کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود، تاکید کرد که این کار هیچ خطری برای اهداکنندگان ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خون های اهدایی استان فارس ذخیره خون کمبود خون انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۷۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار

برای نخستین بار مرکز درمانی بیماری تالاسمی یا کم خونی در ولایت ننگرهار فعالیت خود را آغاز نمود. 

در مراسم افتتاح این مرکز درمانی دکتر محمد حسن غیاثی معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه افغانستان از راه اندازی این مرکز درمانی استقبال نموده و گفت: با تامین امنیت، زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است.

وی از جانب وزارت صحت عامه به مسئولان این مرکز درمانی وعده همکاری داد.

مولوی امین الله شریف رئیس صحت عامه ولایت ننگرهار در حالی که خون خود را به این مرکز درمانی هدیه نمود از جوانان خواست تا برای نجات زندگی کودکان مبتلا به بیماری تالاسمی به صورت رایگان به این مرکز درمانی خون هدیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ورزش درمانی برای رفع کف پای صاف
  • تجلیل از مقام معلمان در بوانات
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند