Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@21:40:11 GMT

طارمی که هیچ، پله هم بود باید او را کنار گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۷۴۱۶

طارمی که هیچ، پله هم بود باید او را کنار گذاشت

همایون شاهرخی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص دیدار فردای تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان گفت: ما هم مثل همه ایرانیها دوست داریم این تیم موفق شده و به جام جهانی صعود کند و در آینده نیز بازی های خوبی را انجام بدهد. این آرزوی هر فرد ایرانی به شمار می‌رود و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم ضمن اینکه تیم ملی ما از لحاظ امتیازی و شرایط جدول در وضعیت خوبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر من اگر اتفاقات عجیب و غریبی رخ ندهد می‌توانیم از گروهمان به راحتی به جام جهانی صعود کنیم. 

وی ادامه داد: درباره بازی فردا من معتقدم نباید نگاهمان به جدول یا تعداد برد های مان و یا حتی این موضوع که لبنان تیم کوچکی به شمار رفته و این تیم را قبلاً بردیم و سایر موارد این چنینی باشد بلکه بازیکن و کادر فنی باید این همت و قدرت را داشته باشد در زمین تمام تلاش خود را برای پیروزی و موفقیت به کار بسته و آن چه که لازمه برد هست را انجام بدهد یعنی خوب دفاع بکنیم و در ادامه از فرصت های مان برای گل زدن خوب استفاده کنیم ضمن اینکه لبنان نیز از لحاظ فیزیکی برخلاف تیم های حاشیه خلیج فارس تقریبا می تواند شبیه ما باشد یعنی آن ها قدرت بدنی خوبی دارند و اگر توپ و میدان را از ما بگیرند مطمئناً خطرناک خواهند شد اما اگر همه چیز روال عادی خود را داشته باشد آن وقت ما میتوانیم یک بازی خوب انجام داده و به آینده امیدوار شویم. 

شاهرخی درباره این اظهار نظر برخی از کارشناسان مبنی بر این که تیم ملی فرد محور شده و خبری از تاکتیک محوری دوران کی‌روش نیست و آیا او هم این موضوع را قبول دارد گفت: از لحاظ موارد حاشیه‌ای و اتفاقاتی که این روزها افتاده باید بگویم من طرفدار کار صحیح مربی هستم و شک نکنید کار گروهی نیاز به نظم و انضباط دارد و اگر در همین دفتر خودتان نظم و انضباط و سلسله مراتب وجود نداشته باشد آجر روی آجر بند نخواهد شد.‌در فوتبال هم همین داستان است و باید یادمان باشد هر کسی حد و حدود خود را دارد از مدیر تیم تا رئیس فدراسیون فوتبال گرفته تا بازیکن و مربی تیم و مسلما هر کدام از آنها پای خود را از گلیمشان دراز تر کنند هرج و مرج و فردگرایی که به آن اشاره کردید حاصل خواهد شد. 

سرمربی اسبق تیم ملی درباره اینکه آیا از لحاظ فنی تیم ملی متکی به ستاره ها شده است یا خیر گفت: خیر اینطور نیست ما الحمدالله در حال حاضر در تیم ملی یک عده بازیکنان متوسط رو به خوب داریم که در نهایت همه اینها مثل همدیگر هستند، حسن نباشد حسین هست و از نظر من هیچ فرقی باهم نمی‌کنند و همه در حد متوسط رو به خوب هستند. 

شاهرخی درباره اینکه رسانه پرتقالی ابولا در گزارشی اعلام کرده است که مهدی طارمی به رئیس فدراسیون فوتبال گفته تا وقتی اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی باشد برنمی‌گردد گفت: اگر فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال باشد و مربی تیم ملی و کمیته انضباطی هر کدام در جایگاه خودشان باشند این اتفاقات نمی افتد. واقعیت این است که برنمیگردم یا برمیگردم نباید خواسته بازیکن باشد بلکه این موضوع در اختیار مربی و دعوت فدراسیون فوتبال است، طارمی که هیچ اگر پله هم باشد وقتی این طور صحبت کند باید او را کنار گذاشت. بدون تعارف حرف می زنم چون طرفدار نظم و انضباط هستم. 

وی ادامه داد: اگر ر ۵ بازیکن مثل طارمی هم نباشند هیچ اتفاقی نمی‌افتد اگر قرار باشد با اما اگر و بازیکن سالاری به جام جهانی برویم بهتر است اصلاً نرویم، یکی از ویژگی‌های خوب کی‌روش این بود که نه به بازیکن رو می داد و نه به فدراسیون فوتبال، معنی ندارد بازیکن این طور صحبت کند اگر پله هم باشد باید او را کنار گذاشت و بقیه دیگر قصه است! این که شایعه می سازند که این حرف زده شد یا زده نشد، به نظر من ایشان برود پرتغال فوتبالش را بازی کند، هرچند هیچ وقت دوست ندارم درباره افراد صحبت کردم و فقط درباره کلیات و سیستم حرف میزنم. این در حالی است که باید مدیریت فدراسیون انقدر توانمندی داشته باشد تا بتواند همه چیز را کنترل کند همانطور که انقدر خاطر جمع باشد که حرف اشتباه نزند و بازیکن هم باید حد و حدود خود را حفظ کند تا در نهایت اتفاقات خوبی بیفتد تا تماشاگر هم خوشحال شود.

هومن جعفری کد خبر: 1118015 برچسب‌ها فوتبال ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فوتبال ایران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در واکنش به بالا رفتن میانگین سنی بالای لیگ برتر معتقد است مربیان را نمی‌توان به استفاده از بازیکنان جوان مجبور کرد.

به گزارش مشرق، مجید جلالی، رئیس کمیته فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌های مهدی تاج مبنی بر پیر بودن لیگ برتر فوتبال ایران، با اشاره به اینکه خروجی لیگ با میانگین سنی بالا در تیم ملی هم دیده می‌شود، اظهار داشت: این مسئله یک موضوع واضح و روشن است، با توجه به اینکه در دوره گذشته جام‌جهانی و همچنین جام ملت‌های آسیا، تیم ملی یکی از پیرترین تیم‌های شرکت کننده بود، ضرورت تغییر نسل در تیم ملی فوتبال احساس می‌شود. در چنین شرایطی تغییر نسل تیم ملی در حالی که بدنه فوتبال و لیگ کشور میانگین سنی بالایی دارد، ممکن نیست.

وی افزود: پیر بودن لیگ سبب شده که میانگین سنی تیم ملی هم بالا برود و پیر شود. بنابراین در کمیته فنی فدراسیون پیشنهاداتی را در این رابطه برای فصل آینده لیگ برتر به سازمان لیگ ارائه کرده‌ایم. همچنین در این زمینه برای تغییر آیین‌نامه نقل‌وانتقالات جهت جوان شدن لیگ جلساتی خواهیم داشت. در آیین‌نامه نقل‌وانتقالات بندهایی وجود دارد که باید در آن تجدیدنظر شود.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به شرایطی که سبب شده است میانگین سنی تیم‌های لیگ بالا برود، تاکید کرد: وقتی در لیست باشگاه‌ها، ۲۲ بازیکن بزرگسال و ۷ تا ۸ بازیکن خارجی بتوانند حضور داشته باشند، مشخص است که فرصت به بازیکنان جوان نمی‌رسد. در این زمینه‌ها باید مقداری تجدیدنظر کرد.

جلالی با بیان اینکه یکی از عوامل تاثیرگذار در بالا رفتن میانگین سنی لیگ، دیدگاه نتیجه‌محوری در بین مربیان و باشگاه‌ها است، تصریح کرد: علاوه بر این تعداد زیاد بازیکنان بزرگسال در لیست باشگاه‌ها و همچنین مجوز جذب ۶،۷ بازیکن خارجی، سبب می‌شود که فرصت به بازیکنان جوان نرسد و بازیکنان جوان خیلی به سختی بتوانند خودشان را به ترکیب برسانند و شایستگی‌هایشان را ثابت کنند. چنین رویکردی لیگ را پیر می‌کند.

وی میانگین سنی بالا را تنها متعلق به لیگ برتر ندانست و عنوان کرد: در لیگ‌های پایین‌تر هم با این مشکل روبرو هستیم و باید در آیین‌نامه جذب بازیکنان در لیگ‌ها تجدیدنظر شود.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره اینکه به نظر می‌رسد با پایین آمدن قدرت ریسک مربیان ایرانی، استفاده از بازیکنان جوان هم کمتر شده است، گفت: ما مربیان را نمی‌توانیم به استفاده از بازیکنان جوان مجبور کنیم اما می‌توانیم از طریق آیین‌نامه لیست بازیکنان و اینکه تعداد بازیکن جوان و بزرگسال چند نفر باشند، تیم‌ها و مربی‌ها را به سمت استفاده از جوانان سوق بدهیم. همچنین با درج برخی مقررات تشویقی در فصل نقل‌وانتقالات، می‌توان برای تیم‌هایی که از بازیکن جوان بیشتر استفاده می‌کنند، امتیازی در نظر گرفته شود.

جلالی درباره اینکه با ادامه این روند، فوتبال ایران چه آینده‌ای پیش رو خواهد داشت، تاکید کرد: هیچ راهی جز جوانگرایی و تغییر نسل پیش روی فوتبال ایران نیست، اگر می‌خواهیم در آینده با تیم‌های بزرگ رقابت کنیم و تیم ملی در مسابقاتی که شرکت می‌کند یک رقیب قوی باشد، نیازمند تغییر نسل هستیم. البته امروز استفاده بیشتر از بازیکنان جوان تبدیل به یک باور عمومی در بین اهالی فوتبال شده است و باید این کار انجام شود و فضا برای تغییراتی که باید صورت بگیرد، آماده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند
  • جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • قرارداد طارمی با اینتر نهایی شد
  • انتقال و مدت قرارداد طارمی با اینتر نهایی شد
  • جزئیات قرارداد مهدی طارمی با اینترمیلان فاش شد