Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@00:13:11 GMT

گزارش فیس‌بوک برای اولین بار در مورد آزار و قلدری

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۷۴۶۳

به دنبال فشار مقامات سیاسی و افکار عمومی فیس بوک برای اولین بار میزان قلدری، مزاحمت و آزار جنسی را از طریق پلتفرم خود گزارش داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، فیس‌بوک گزارشی در مورد وضعیت سوءاستفاده از امکانات این شبکه اجتماعی منتشر کرده که حاکی است در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ از هر ۱۰ هزار بازدید در فیس بوک بین ۱۴ تا ۱۵ بازدید به محتواهای مربوط به قلدری، مزاحمت و آزارجنسی اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیس بوک که به تازگی به متا تغییر نام داده، می گوید این رقم در شبکه اجتماعی اینستاگرام ۵ تا ۶ بار به ازای هر ۱۰ هزار بازدید در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ است.

بیشتر بخوانید

چرا فیس‌بوک به دنبال فاصله گرفتن از گذشته خود است؟

این غول رسانه‌های اجتماعی که مدت‌ها به دلیل رسیدگی به سوء استفاده از خدماتش تحت نظارت و انتقاد بوده، پس از افشای اسناد داخلی یکی از کارمندان سابق و افشاگر به نام فرانسیس هاوگن تحت فشار قرار گرفته است. افشاگری های وی شامل تحقیقات و بحث‌هایی در مورد اثرات اینستاگرام بر سلامت روان نوجوانان و این مساله بود که آیا پلتفرم‌های فیس‌بوک باعث افزایش اختلافات و قطبی شده جامعه شده است یا خیر.

هاوگن تصریح کرده که فیس بوک سود شخصی را به امنیت کاربرانش ترجیح می دهد. در عین حال، این شبکه اجتماعی صحت ادعاهای مذکور را زیر سوال برده و افزوده که اسناد یادشده برای نمایش تصویر غلطی از جامعه به کار گرفته شده اند.

فیس بوک همچنین افزوده که ۹.۲ میلیون نوع محتوا را به علت قلدری مجازی، آزار و اذیت جنسی و غیره از این پلتفرم پاک کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان فیسبوک آزار و اذیت گزارش فناوری فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت ورج، این خبر کمی گیج‌کننده و دور از انتظار به نظر می‌رسد؛ چراکه شبکه اجتماعی فعال در حوزه کسب‌وکار و کاریابی، چرا باید پا به دنیای بازی بگذارد، ولی این مهم اخیرا شکل گرفته است و کاربران لینکدین می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایل یا دسکتاپ خود، ۳ بازی گوناگون را انجام دهند.

هرکدام از این ۳ بازی جدید لینکدین را تنها یک بار در روز می‌توانید امتحان کنید. پس از تمام‌شدن نوبت روزانه، کاربر می‌تواند آمار مربوط به عملکردش در بازی را مشاهده کند.

همچنین اطلاعاتی درباره دیگر کاربران و نفرات برتر، همراه با افرادی که در شبکه دوستی شما اقدام به امتحان بازی مشابه کرده‌اند، نمایش داده‌ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود

به نظر می‌رسد، اینگونه دامنه دنبال‌کردن و متصل‌شدن کاربران به یکدیگر نیز تقویت شود.

کد خبر 849112 برچسب‌ها بازی شبکه‌ اجتماعی اینترنت بازی آنلاین و کامپیوتری

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • (عکس) ژیلا صادقی با این تیپ خفن در خارج سوژه شبکه‌های اجتماعی شد
  • گزارش دیدنی تلویزیون کره از جنگ ایران و اسرائیل
  • عمو پورنگ با «لالایی» بازیگر می‌شود / جزئیات پخش سریال عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید
  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • یکی از قابلیت‌های اسپاتیفای بی‌سروصدا پولی شد
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟