Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد جعفرپور در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، درباره نحوه ورود خود به دنیای بازیگری و تجربه بازی در سریال سلمان فارسی صحبت کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدجواد جعفرپور بازیگر جوانِ سریال‌های تلویزیون به تجربه بازی در سریال "سلمان فارسی" اشاره کرد. سریالی که بزرگترین مجموعه تلویزیونی حالِ حاضر ایران به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری  از آثار مهم و فاخر مرکز سیما فیلم است که هم اینک گروه در حال آماده سازی مقدمات برای بازگشت به قشم و ضبط سکانس های مرتبط با بخش زمستانی این فصل‌اند.

سریال از جزیره قشم آغاز شد و برای پایان بندی این فصل نیاز است که گروه به این جزیره با تغییر فصل بازگردند.

در این سریال بازیگران مطرح سینما و تلویزیون  به ایفای نقش می‌پردازند. فرهاد اصلانی در این مجموعه تاریخی نقش «تاجر» را بازی می‌کند همچنین زنده یاد چنگیز جلیلوند، احترام برومند، محمدرضا هدایتی ، علی دهکردی، مهدی فقیه و... به ایفای نقش می‌پردازند.

محمدجواد جعفرپور بازیگر سینما و تلویزیون که میهمان امروز میز هنر در برنامه تلویزیونی "سلام تهران" بود، به ایفای نقش در سریال "سلمان فارسی" که هم‌اکنون توسط داود میرباقری در دست تولید است، گفت: بسیاری از همکاران که تجربه بازیگری آنها به دو دهه نزدیک است، به من می‌گویند ما همچنان آرزو داریم که یک‌بار با داود میرباقری کار کنیم، تو چطور این موقعیت را به دست آورده‌ای.

جعفرپور افزود: من 2 ماه سر فیلمبرداری سریال "سلمان فارسی" بودم و کار با آقای میرباقری تجربه بسیار خاصی بود.

او همچنین در این برنامه تلویزیونی به همکاری خود با مرحوم عزت‌الله مهرآوران در سریال "پدر پسری" گفت: ایشان شخصیت و محبت خاصی داشتند و احساسی که بین من با او برقرار شده بود را پیش‌تر در هیچ‌کجا تجربه نکرده بودم. بنده مدام با مرحوم مهرآوران در تماس بودم و او در چندماه اخیر به مزاح می‌گفت بیا بابات رو ببین تا نمرده؛ تجربه همکاری و پدر و پسری که باهم داشتیم، دیگر هیچ‌وقت تکرار نخواهد شد.

 این بازیگر درباره چگونگی ورود خود به هنرهفتم توضیح داد: 8 ساله بودم که دستیار آقای رضا میرکریمی برای انتخاب بازیگر برای فیلم‌ "به همین سادگی" به مدرسه ما آمد و از بچه‌ها تست گرفت. من در تست قبول شدم و در آن فیلم بازی کردم. خوشبختانه ادامه مسیر برایم خوب بود و تجربه کار با کارگردان‌‌های بسیارخوب را کسب کردم.

بازیگر نقش حامد در سریال "پدرپسری" درباره ارتباط مردم با نقش او بیان کرد: وقتی در 162، با مردم گفت‌‌وگو می‌کردیم، یک خانم اصرار داشت که با من صحبت کند. وقتی با او صحبت کردم، از مشکلات فرزندش برایم گفت، فرزندی که بسیار شبیه حامد بود. من هم احساسات خودم در قالب نقش حامد که شاید می ‌توانست برای پسر او مفید باشد را بازگو کردم.

نقش‌آفرینی مجریان صداوسیما در سریال «نوار زرد 2»/ معرفی بازیگران جدیدآیا کسی از "اسماعیل سلطانیان" خبری دارد؟ / بازیگر سریال یوسف پیامبر در بستر بیماریپژمان بازغی از علت حذفیات سریال افرا پرده برداشت / به توفیقی پیشنهاد دادم کار را برای پلتفرم بسازد! / کارگردانی که همراه بازیگران می‌گرید

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی سریال شبکه پنج سیما رسانه ملی سریال شبکه پنج سیما سلمان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته

آریا گازُر نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «قضاوت» با اشاره به این‌که این اثر حاصل تجربه زیسته او است، به خبرنگار مهر گفت: در هنرستان صدا و سیما درس می‌خواندم و این ایده در واقع از زمان هنرستان دغدغه من بود، مدیر این هنرستان به فیلم ها با سطح بسیار پایین که حداقل استانداردهای‌ فیلمسازی را نداشتند بها می‌داد و این موضوع از همان زمان برای من مساله شد؛ مدیر هنرستان ما به تعداد تولیدات توجه ویژه ای نشان می‌داد و بدون توجه به کیفیت بر کمیت و افزایش تولید تاکید و تظاهر می‌کرد به بچه ها اهمیت می‌دهد اما اهمیتی نمی‌داد و صرفا می‌خواست از میزی به میز دیگر برود.

وی در رابطه با چالش های تولید این فیلم کوتاه، عنوان کرد: در یک سکانس از این فیلم، پلیسی با در دست داشتن لیوان چایی از جلوی دوربین عبور می‌کند، از ناجی هنر با من تماس گرفتند که پلیس در آن حالت و لیوان چایی به‌دست نباید از جلوی دوربین عبور کند. همچنین کار را با دوربین حرفه ای ضبط کردیم که می‌شد با دوربین ساده تری انجام داد اما این تصویربرداری منجر به افزایش کیفیت اثر شد.

این کارگردان با اشاره به‌ این که روند تولید این فیلم کوتاه حدود ۳ ماه زمان برده است، افزود: فیلم در همان هنرستان محل تحصیل من ضبط شده است و حدودا ۲ روز فیلمبرداری داشتیم اما ایده این کار دو یا سه سال در ذهنم بود و فیلمنامه را قبل تر نوشته بودم اما پایان بندی آن در حین این پروژه تغییر کرد و کارهای اداری آن ۲ ماه زمان برد.

وی با تاکید بر اینکه فیلم کوتاه خود یک سینمای مستقل است، بیان کرد: فیلم کوتاه به عنوان یک سینمای مستقل، زبان مختص خود را در جهان دارد و اینکه برخی تصور می‌کنند فیلم کوتاه می‌تواند پله ای به سمت سینمای بلند باشد نباید تنها راه ورود به این عرصه باشد. باید توجه شود ما در قبال فیلم کوتاه پاسخگو هستیم و نباید آن را تنها به شکل یک تمرین ببینیم. باید در فیلم کوتاه پیام را در کوتاه ترین شکل ممکن بگوییم و خیلی خوب است فضای فیلم کوتاه ژانرهای مختلف را تجربه می‌کند و امیدوارم به سمت کوتاه حرف زدن حرکت کند.

گازر در پایان ضمن اشاره به اینکه مدتی درگیر اجرای تئاتر بوده است، مطرح کرد: برای ساخت فیلم کوتاه سرمایه عامل تعیین کننده ای است و با توجه به اینکه فیلمنامه و طرح فیلم بعدی‌ام را در پرتال ثبت کرده ام، منتظر بررسی توسط انجمن سینمای جوانان هستم و امیدوارم به زودی فیلم بعدی را کار کنم.

«قضاوت» اولین تجربه کارگردانی آریا گازر محسوب می‌شود که در ژانر کمدی و به شیوه فیلم در فیلم ساخته شده است.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از بازیگران: محمد مرغجویی، حمید رضازاده، آریا گازر، امین وکیلی، تدوین: هومن نشتایی، مدیر فیلمبرداری: علی احسانی، صدابردار: حسن شبانکاره، دستیار اول کارگردان: علی ویلان، مجری طرح: فواد رضایی، عکاس: اشکان دانشمند، طراح گرافیک: امیررضا تقوی، گریم: سمیه هامون، اصلاح نور و رنگ: مهران دوستی.

کد خبر 6092321 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • بازیگران جدید سریال «سلمان فارسی» مشخص شدند
  • «سلمان فارسی» یک پروژه جریان ساز است/ پخش سریال در ۱۴۰۵
  • میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را ۱۴۰۵ به پخش برسانیم
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • شرافتی: رانندگی مینی‌بوس در «نون‌خ۵» برای من چالش‌برانگیز بود
  • شایعه‌ای جذاب در مورد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ
  • حرف‌های سلمان نون خ با مردم در ساختمان صدا و سیما |‌ ویدئو
  • فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته
  • بازیگران سریال تورم
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است