Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@03:17:46 GMT

اهدا عضو دختر یک ساله به پسر ۱۶ ماهه

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۷۶۰۷

اهدا عضو دختر یک ساله به پسر ۱۶ ماهه

دکتر میعادفر در این باره اظهار کرد: متاسفانه یک دختر یک ساله دچار ضربه مغزی شده بود که قرار شد کلیه، کبد و قلب وی اهدا شود.

وی ادامه داد: عملیات انتقال قلب این دختر از بندرعباس به تهران انجام شد که با همکاری هوانیروز، سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و تیم جراح قلب بیمارستان شهید رجایی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: گیرنده قلب این دختر، یک پسر ١۶ ماهه است و کلیه و کبد وی نیز به شیراز منتقل می شود.  

همچنین قادری مسئول عملیات انتقال قلب و رییس اورژانس هوایی اورژانس تهران اظهار کرد: روز گذشته با توجه به درخواست اداره پیوند مبنی بر وجود یک مرگ مغزی کودک یکساله، در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، درخواست کردند که برای انتقال قلب وی به تهران اقدام کنیم.

وی ادامه داد: سامانه هواییما را فعال کردیم اما اینبار چون فاصله هوایی بسیار زیادی داشتیم از دو هلیکوپتر و جت فالکون استفاده کردیم. در ساعت ٧ صبح به بندر عباس پرواز کردیم و ١٠:٣۵ دقیقه قلب را از بیمارستان تحویل گرفتیم.

قادری گفت: با تیم جراحی که داشتیم از بیمارستان توسط بالگرد اورژانس بندرعباس به فرودگاه بندرعباس و از آن جا با جت به تهران و مجددا قلب را به بیمارستان شهید رجایی منتقل کردیم.

وی گفت: تا به حال گفته شده که قلب از کیفیت نرمالی برخوردار است و امکان برقراری پیوند وجود دارد.

بنابراین گزارش، علت مرگ مغزی دختر یکساله افتادن در یک سطل آب و خفگی و غرق شدگی بود که در نتیجه آن دچار مرگ مغزی شده است.

۴۷۲۳۳

کد خبر 1571846

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • مصدومیت ۶ نفر در پی تصادف تریلی و پراید
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار