Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به هشدار هواشناسی درخصوص استقرار هوای نا سالم، گفت: تعطیلی موقت واحد‌های صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز مؤثر در تشدید آلودگی هوا (معادن، ریخته گری ها، واحد‌های تولید بتن آماده، کارخانه تولید آسفالت) در این استان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز افزود: این واحد‌ها با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست این استان از طریق سازمان صنعت، معدن تجارت و شهرک‌های صنعتی استان به صورت موقت تعطیل خواهند شد.

حکیمی گفت: نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا عصر روز گذشته در استانداری این استان برگزار شد که پس از بحث و تبادل نظر، تکالیف قانونی هریک از دستگاه‌های اجرایی مشخص شد.

او افزود: در این نشست برای کاهش غلظت آلاینده‌های هوا مطابق با دستورالعمل اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی در شرایط اضطرار آلودگی هوا ابلاغ شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز به دیگر مصوبات این کارگروه اشاره کرد و گفت: تشدید برخورد قانونی با خودرو‌های دودزا و فاقد برچسب معاینه فنی اعم از شخصی یا دولتی و موتور سیکلت و نظارت بر مراکز معاینه فنی از مهمترین اقدامات برای کاهش آلودگی هوا است.

او گفت: جلوگیری از تردد وسایل حمل و نقل عمومی که آلایندگی قابل رؤیت دارند از جمله مصوبات این کارگروه به شمار می‌رود.

حکیمی جلوگیری از کلیه فعالیت‌های عمرانی که سبب تشدید آلودگی هوا می‌شود، مانند ساخت­ وساز‌های شهری، راه سازی و طرح ­های عمرانی شهرداری، استقرار پایگاه­‌های سیار فوریت­های پزشکی (اورژانس) و هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده ­تر و پرتردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه‌ها را از دیگر مصوبات کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا این استان دانست.

او به دیگر الزامات دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: تهیه و توزیع و الزام استفاده از ماسک استاندارد توسط کارکنانی که حضور جسمی (فیزیکی) در سطح شهر به عنوان وظیفه خدمتی آن‌ها مشخص شده و ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در نیروگاه منتظر قائم و صنایع مجاور کلانشهرکرج و تأمین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحد‌های متصل به شبکه گاز­رسانی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضروری است از دیگر این مصوبات است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: از دیگر مصوبات این کارگروه خودداری از فعالیت‌های ورزشی اعم از انفرادی، همگانی و باشگاهی در محیط ­های باز، جلوگیری از سوزاندن شاخ و برگ درختان و بقایای محصولات کشاورزی و باغی، جلوگیری از تردد کامیون‌ها از ساعت ۶ صبح لغایت ۲۱ در سطح کلانشهر کرج و افزایش میزان توزیع بنزین یورو ۴ در سطح جایگاه‌های این استان تا پایان شرایط اضطرار توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است.

حکیمی  افزود: کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه منتظر قائم نیز با توجه به ماهیت آلایندگی که دارند باید هر کدام یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا با قابلیت اندازه گیری میزان انتشار آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق خریداری کنند.

انتهای پیام/ر. ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلاینده ها واحدهای صنعتی مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز آلودگی هوا واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

مصوبات جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور از سوی رئیس ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ و تکالیف جدیدی برای دستگاه‌های اجرایی کشور تعیین شد.

به گزارش ایسنا، مصوبات هشتادوسومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور در نامه‌ای از سوی رییس ستاد کل نیروهای مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد. 

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور را می‌توان اینجا مشاهده کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت