Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت سطح زیرکشت گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون ۶۵ درصد کشت در استان های شمال غرب و غرب اعم از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و همدان صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه کشت در استان های جنوب و جنوب غرب در حال آغاز است، افزود: با توجه به آنکه سطح زیر کشت نسبت به سال قبل کاهشی نداشته است، امیدواریم برنامه ۶ میلیون تنی کشت محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی ادامه داد: بارندگی های اخیر برای مزارع دیم استان های شمال غرب مناسب بوده که با استمرار این روند خودکفایی محقق می شود.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران با اشاره به مشکلات کشت گندم پیش روی کشاورزان بیان کرد: در حال حاضر عدم استفاده از کودهای فسفاته و پتاسه تنها مشکل حوزه کشت گندم است چرا که به دلیل نبود نقدینگی لازم، برخی کشت ها بدون استفاده از کودهای فسفاته و پتاسه صورت می گیرد.

او با تاکید بر کشت قراردادی گفت: در کشت قراردادی از طرف بازرگانی دولتی، نهادهای پشتیبان و مجریان غیردولتی، قرار است نهاده های کاشت را در اختیار کشاورزان قرار بدهند که امیدواریم هر چه زودتر عملیاتی شود.

به گفته این مقام مسئول، در تمامی استان ها بنیاد ملی گندم کاران با همکاری سازمان جهاد کشاورزی جلسات کشت قراردادی را برگزار کردند که نتیجه این جلسات تامین نهاده های کشاورزان در زمان کاشت بیمه محصولات و تامین نقدینگی مورد نیاز است که امیدواریم این موضوع محقق شود.

او با بیان اینکه خودکفایی مجدد گندم دور از انتظار نیست، گفت: اگر شرایط بارندگی همانند سال ۹۸ باشد، وضعیت تولید بهتر خواهد بود چرا که کشت دیم صد درصد به بارندگی و شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

هاشمی در واکنش کشاورزان به مصرف کودهای فسفاته و پتاسه بیان کرد: مصرف کود اوره همراه با فسفاته و پتاسه از جمله موضوعات تخصصی و فنی است که کارشناسان زراعت بسته به موقعیت زمان، مکان و آب و هوایی توصیه می کنند، به طوری که در برخی استان ها کود فسفاته کمتری باید مصرف شود و در برخی مواقع کود اوره همراه با فسفات و پتاس باید صورت گیرد.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور در پایان تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی به دنبال افزایش کیفیت و راندمان تولید هستند، هر چند موضوع نقدینگی در میزان استفاده از کود و سایر نهاده های کشاورزی اثر گذار است، اما به هرحال مجریان دولتی باید به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بخش کشاورزی کشت گندم قیمت گندم بنیاد ملی گندم کاران فسفاته و پتاسه کشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: تا کنون حدود ۶۰ هزار تن گندم از شهرستان‌های جنوبی فارس خریداری شده و تا پایان برداشت گندم مراکز خرید تضمینی شبکه تعاونی‌های روستایی و تولید فعال خواهند بود.
سیدکاظم موسوی افزود: زیر ساخت‌های لازم در ۱۰۰ مرکز تعاون روستایی به منظور تحویل و خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان ایجاد شده است.
او گفت : نرخ خرید تضمینی گندم معمولی بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری برای سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای گندم دوروم ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: پارسال ۶۱۸هزار تن گندم از کشاورزان استان با نرخ تضمینی ۱۵هزار تومان خریداری شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان