Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:54:01 GMT

۲هزار جلد کتاب نفیس به کتابخانه ارومیه اهدا شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۷۷۶۴

۲هزار جلد کتاب نفیس به کتابخانه ارومیه اهدا شد

خدیجه معصومی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انواع کتاب قدیمی در نوع چاپ سنگی، چاپ سربی، چاپ گراور، چاپ افست و کتاب‌های جدید و نفیس  با جلد اعلا در موضوعات مذهبی، فرهنگی، ادبی، تاریخی، هنری، سیاسی، جامعه شناسی است.

وی ادامه داد: پس از درگذشت حجت الاسلام محمدباقر سپهری، تمام کتاب‌های  کتابخانه شخصی وی، توسط هادی سپهری، فرزند مرحوم  به کتابخانه مرکزی ارومیه وقف شد تا میراث جاویدان بوده و در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: در میان کتاب وقفی، ۳۰ جلد کتاب چاپ سنگی، سربی و گراور چاپ قدیم و ۱۸ جلد کتاب استان شناسی شناسایی شده است.

معصومی بیان کرد: دومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» هم زمان با دهه وقف (۱۲ الی ۲۲ مهر ) توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اجرا و به دلیل استقبال عموم مردم تمدید شد.

حجت الاسلام محمدباقر سپهری در کرانه دریاچه ارومیه، بخش انزل، روستای گورچین قلعه در یک خانواده مذهبی، فرهنگی در سال ۱۳۲۴ هجری شمسی به دنیا آمد.

وی از سال ۱۳۶۲ به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تعیین شد و توجه به کتابخانه‌ها به عنوان کانون رشد و پرورش از اولویت‌های وی بود.

کتابخانه‌ها در زمان مدیریت وی توسعه قابل توجهی یافتند؛ چنانچه کتابخانه مرکزی ارومیه با پیگیری و زحمات وی در ارومیه ساخته شد.

حجت الاسلام حاج محمد باقر سپهری در سال ۱۳۹۷ پس از یک دوره بیماری طولانی،  دارفانی را وداع گفت. 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با عادل مرتضایی شهردار میانه، شهرستان میانه را یکی از شهرستان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرده و افزود: شهرداری میانه همواره از پیشگامان و حامیان حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان میانه، برنامه ریزی برای احداث و راه اندازی کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه با همکاری و مساعدت شهردار و مسئولین شهرستان میانه را از اولویت‌های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

عادل مرتضایی شهردار میانه نیز در این در دیدار، فعالیت در حوزه فرهنگ علی الخصوص در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ارزشمند عنوان کرده و از زحمات کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

مرتضایی آمادگی همه جانبه شهرداری میانه با کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی و تأمین جوایز مسابقات فرهنگی را اعلام کرد.

کد خبر 6088620

دیگر خبرها

  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج