Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، مصطفی رجبی مشهدی، امروز در نشستی در ‌معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در کشور ما بیش از دو برابر متوسط جهانی، برق مصرف می‌شود و تامین این میزان انرژی، مشکلاتی دارد.

وی افزود: 95 درصد تولید برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی و 5 درصد توسط نیروگاه‌های برقابی یا اتمی در بوشهر تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: ‌90 درصد سوخت نیروگاه‌ها را با گاز تامین می‌کنیم، اما به دلیل مصرف بالای گاز، از محل سوخت مایع (نفت گاز) نیز تامین سوخت نیروگاه‌ها انجام می‌شود.

رجبی مشهدی بیان کرد: از 75 نیروگاه موجود کشور 16 نیروگاه جدید هستند و بقیه قدیمی هستند که از مازوت هم استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: در زمستان، 75 درصد گاز نیروگاه‌ها تامین می‌شود و بعد به سمت استفاده از سوخت مایع می‌روند. برای نیروگاه‌ها بهترین سوخت، گاز است به هر حال نیروگاه‌ها بر اساس سوخت گاز طراحی شده‌اند و راندمان بالایی دارند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر فصل تعمیر نیروگاه‌ها است و مصرف برق در این ایام 40 درصد کمتر می‌شود و در تابستان 40 درصد از سوخت گاز بیشتری استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اضافه کرد: 86 هزار مگاوات نیروگاه نصب‌شده داریم که در بخش تعمیرات نسبت به برنامه 15 درصد جلوتر هستند.

وی بیان کرد: چالش پیش روی ما تامین سوخت نیروگاه‌ها و برق مشترکان است، اگر در بخش گاز خانگی 20 درصد صرفه‌جویی شود انرژی مورد نیاز صنایع و نیروگاه‌‌ها هم تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اظهار داشت: ما 30 میلیون مشترک خانگی داریم که 25 میلیون زیر الگوی مصرف هستند و 5 دهم درصد بالای الگو قرار دارند.

رجبی مشهدی افزود: در پرداخت یارانه انرژی که 45 میلیارد دلار است رتبه اول در دنیا را داریم. 

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با تأکید بر ضرورت الگوسازی در مصرف برق و گاز، اضافه کرد: ما برق و گاز بیشتری حتی نسبت به کشورهایی که به قطب جنوب نزدیک هستند، مصرف می‌کنیم.

وی تصریح کرد: روشن نگه داشتن یکصد ساعت یک لامپ ال ای دی 10 وات معادل یک کیلووات ساعت مصرف برق دارد و یا یخچال فریزر ماهانه 30 تا 35 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه 99.7 درصد جمعیت روستایی کشور به برق دسترسی دارند، گفت: 850 هزار مشترک از 30 میلیون مشترک برق قبض‌های 700 هزار تومانی دارند که 2.6 درصد از مشترکان هستند این مشترکان که بسیار پرمصرف بوده‌اند بیش از 2 برابر الگوی منطقه خود برق مصرف کرده‌اند که قبض این دسته از مشترکان به صورت نرخ آزاد برق محاسبه شد زیرا  به مصارف بالای دو برابر الگوی مصرف، یارانه برق تعلق نمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه وزیر نیرو نیز در جلسه‌ای اعلام کرد قبض برق من متوسط 30 هزار تومان است، گفت: خود من هم‌ قبض برق متوسط 33 الی 34 هزار تومانی دارم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت برق ایران مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیروگاه ها رجبی مشهدی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نجم الدین شریعتی مجری کارشناس رسانه ملی درباره رویداد ملی جوانی جمعیت با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری بنا به مصلحت‌های جمعیت شناختی کشور گفت: ما این روز‌ها بیش از هر چیزی نیاز به فراهم آوری زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور داریم تا جوانان هم با احساس بهتر و امنیت خاطر بیشتری به بحث ازدواج و فرزندآوری توجه کنند.

وی با اشاره به مناسب بودن چنین طرح‌هایی در عرصه تشویق جوانان گفت: در کنار همه مسائل اقتصادی ما نیاز داریم که ابعاد فرهنگی و دیدگاه‌های مردم نسبت به فرزندآوری مثبت باشد.

البته من خیلی قائل به این نیستم که بگویم تهاجم فرهنگی و نگاه‌های ضدفرهنگی عامل کم شدن فرزندآوری در کشور شده، اما بی تاثیر هم نیست. شریعتی با تأکید بر اهمیت تبلیغات مثبت و ایجاد شعار‌های مناسب در عرصه فرزندآوری گفت: جوانان ما علاقه‌مند ازدواج و سپس فرزندآوری هستند در صورتی که امنیت خاطر داشته باشند، این امنیت خاطر از بالا به پایین به جامعه تزریق می‌شود بنابراین نیاز به سیاست‌های صحیح در عرصه فرزندآوری داریم. وی در پایان یادآوری کرد که کارشناسان زیادی در این عرصه می‌توانند نظر دهند و شرایط جامعه را بررسی کنند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است