Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، نفوذ معنویت و روح کلام الله در مراکز آموزش عالی را موجب ارتقای سطح کیفی در ابعاد علمی، آموزشی و ارائه خدمات مطلوب تر دانست.

کوروش عزیزی چهارشنبه ۱۹ آبان با تبریک فرا رسیدن "هفته قرآن و دانشگاه"، به خبرنگاران گفت: نفوذ آموزه های تاثیرگذار و ارزشمند قرآن مجید، سبب ایجاد حس مسئولیت، وجدان کاری و دقت در بهبود کیفیت کار کارکنان و سازمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز هیچ جامعه ای را نمی شناسیم که از دانشگاه و آموزشگاه های سطح عالی خود تاثیر نپذیرد و در واقع خیر و شر بسیاری از امور هر جامعه ای در دانشگاه های آن جامعه شکل می گیرد و به دیگر سطوح اجتماع سرایت می کند.

او ادامه داد: پرداختن به امور قرآنی و توسعه فعالیت ها در این زمینه، منحصر به یک معاونت و یا یک مدیریت خاص نیست، بلکه رسالت تمامی واحدهای دانشگاهی بوده و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با تمام امکانات آمادگی دارد تا این فعالیت ها را هماهنگ و هدایت کند.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به جایگاه ویژه این دانشگاه در جشنواره های قرآن و عترت وزارت بهداشت افزود: حضور شخصیت های مطرح قرآنی و چهره های برجسته در سطوح ملی و بین المللی در این دانشگاه، نشان از غنای والای فرهنگ قرآنی در این مرکز سترگ آموزش عالی پزشکی دارد.

او تاکید کرد: خداوند در کلام الله مجید، به صورت شفاف نسبت به مهجور ماندن قرآن، هشدار داده است و در صورت جدایی ما از این زلال پاک و بی نظیر، دین و دنیا را از دست داده ایم و تنها در سایه انس و الفت با قرآن و آموزه های ارزشمند آن می توان برای رشد و ارتقای کیفی و بهبود شرایط برنامه ریزی کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: قرآن را نباید مهجور رها کرد، نمی‌ شود قرآن خواند، اما برای راهکارهای زندگی از آن درس نگرفت و یا دانشگاه را مبتنی بر نگاه قرآنی توصیف نکرد، بلکه قرآن و قرائت آن باید منجر به بهبود رفتار و تغییر شیوه زندگی مثبت ما شده و شرایط را بهبود بخشد.

عزیزی با تأکید بر اینکه اموری که در دانشگاه انجام می ‌شود، باید یک نتیجه‌گیری درست، صحیح و کارشناسی شده به همراه داشته باشد، گفت: به همین دلیل است که اعتقاد داریم قرآن باید در متن دانشگاه ها وجود داشته و از آموزه‌های آن در کل امور دانشگاهی اعم از آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان استفاده شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قرآن مجید را بزرگترین منبع ارائه راهکارهای امور دنیا و آخرت معرفی و معصومان و بزرگان دینی را الگوهایی بی بدیل برای اجرای دستورات و آموزه های قرآنی دانست.

به گزارش ایسنا، روزهای هجده تا بیست و چهارم آبان به عنوان "هفته قرآن و دانشگاه" نامگذاری شده است و همه ساله برنامه‌های مختلفی متناسب با این مناسبت، از سوی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پیش بینی و برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز استانی علمی و آموزشی هفته قرآن و دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، اولین نخبه قرآنی که کتابت قرآن به شیوه ای خلاقانه بر روی شمشیری به طول  سه متری را انجام داده است.
این اثرهنری از جنس چوب است و  آیات قرآن کریم با سوزن فولادی  روی آن حک شده است .
خط استفاده شده در این اثر خط نسخ است و طراحی این طرح هنری و کتابت قرآن یکسال به طول انجامید.
دومین نخبه قرآنی که در زمینه تفسیر المیزان و نوشتن آن به زبان لاتین است تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد