Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری « ای بی اس نیوز» استرالیا، «جاسمینا باجراکتارویچ هیوارد» به عنوان اولین شخصی که تجربه پناهجویی دارد به ریاست جدید "شورای پناهندگان استرالیا" منصوب شد.

وی در مصاحبه ای با خبرنگاران گفت: «من فکر می‌ کنم نگرش استرالیا (درباره پناهندگان) یکسان نیست و با وجود این که در بدو ورود به استرالیا از تنوع این کشور شگفت زده شده بودم اما احساس می کنم استرالیا  همچنان راه درازی در تغییر نگرش خود نسبت به پناهندگان پیش رو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس  جدید شورای پناهندگان استرالیا گفت: «من از همه استرالیایی‌ ها می‌ خواهم تا به پناهندگان از دریچه دیگری نگاه کنند و به آنچه پناهندگان به کشورشان می آورند از جمله مهارت‌ ها، دانش، آموزش و عزم و تحمل به عنوان خصایل عالی انسانی توجه بیشتری کنند. »

باجراکتارویچ هیوارد ششمین فردی است که این سازمان را در تاریخ ۴۰ ساله خود رهبری می کند و در عین حال  نخستین شخصی  است که تجربه زنده به عنوان یک پناهنده را در این سمت دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: «افراد با سابقه پناهندگی خودشان خبره زندگی پناهندگان و چالش های آن هستند و با همه نقاط قوت و ضعف آن آشنایی دارند، به همین دلیل است که باید در مرکز رهبری برای تصمیم گیری هایی باشند که بر زندگی پناهجویان تأثیر می گذارد.»
«جاسمینا باجراکتارویچ هیوارد» تجربه شخصی پناهجویی اش را بخش مهمی از رویکرد او در شغل جدیدش ارزیابی و خاطر نشان کرد: «زمانی که فرصت و منابع در اختیار چنین افرادی  قرار داده شود، بدلیل داشتن تجربه های زیسته و دست اولی می توانند در بهترین موقعیت برای خلق موثرترین راه حل ها برای  مواجه با چالش ها پناهندگان و همچنین دولت میزبان آن قرار  بگیرند. گرچه فراتر از تجربه زیسته، تحصیلات، تخصص، مهارت ها و ظرفیت های گوناگون نیز ضروری می باشد.»
او پناهجویی از کشور بوسنی و هرزگوین با پدر و مادری از قومیت های مختلف است که در سال ۱۹۹۳ در استرالیا اسکان داده شد. در طول جنگ « بوسنی »، دولت استرالیا برای مردم کشورهای یوگسلاوی سابق دسته بندی خاصی در نظر گرفته بود.
« باجراکتارویچ هیوارد » مددکار اجتماعی و هماهنگ کننده خدمات اجتماعی در سازمان «ان اس دبلیو» بود که طی ۳۰ سال گذشته در حوزه «درمان و توانبخشی بازماندگان شکنجه و تروما در زمینه پناهندگی» در استرالیا و خارج از این کشور کار کرده است.
در پایان این گزارش امده است « باجراکتارویچ هیوارد» به نقش بسیار مهم شورای پناهندگان در زمینه تحولات اخیر در مناطقی مانند افغانستان، اتیوپی، میانمار و سودان نیز اشاره کرد.

برچسب‌ها پناهجویان استرالیا بوسنی و هرزگوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پناهجویان استرالیا بوسنی و هرزگوین پناهجویان استرالیا بوسنی و هرزگوین شورای پناهندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کوالالامپور، دانشجویان استرالیایی هم صدا با دانشجویان آمریکا ضمن اعلام همبستگی با مردم بی پناه فلسطین، علیه جنایات بی شمار رژیم صهیونیستی در کشتار غیر نظامیان غزه تظاهرات کردند.
دانشجویان دانشگاه سیدنی با برپایی چادر و استقرار در پایگاه ثابت مقابل ساختمان این دانشگاه، خواستار تحریم رژیم صهیونیستی و قطع روابط مالی دولت استرالیا با این رژیم کودک کش شدند...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات: 
دانشجویان استرالیایی

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود