Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:08:41 GMT

علت قطع چند ساعته سامانه دانشگاه آزاد فنی بود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۸۰۹۵

علت قطع چند ساعته سامانه دانشگاه آزاد فنی بود

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، اواسط هفته جاری بود که دسترسی برخی دانشجویانی که نسبت به تسویه بدهی خود به دانشگاه آزاد اقدام نکرده بودند، به سامانه‌های آموزشی «دان» و «وادانا» از سوی سازمان مرکزی این دانشگاه برای حضور در کلاس‌های آنلاین مسدود شد.

مساله ای که حتی واکنش چندین دفتر بسیج دانشجویی این دانشگاه از جمله دفتر واحد تهران شمال را به همراه داشت و آنها در نامه‌ای به محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار رفع مشکل قطع دسترسی دانشجویان به سامانه‌های آموزشی این دانشگاه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفاتر بسیج دانشجویی در بخشی از این نامه همچنین اعلام کردند که راه‌حل مشکلات مالی دانشگاه آزاد اسلامی در اصلاح ساختارها و شفافیت در عملکرد مالی دانشگاه آزاد است.

مساله ای که محمدمهدی طهرانچی علت آن را مشکل فنی دانسته و می گوید: تنها برای چهار ساعت و تنها یک سامانه آموزشی دانشگاه آزاد قطع شده بود.

وی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به قطعی ۶ ساعته اخیر پیام رسان فیس بوک و سرویس‌های این شرکت شامل واتساپ، اینستاگرام و مسنجر اظهار داشت: حتی سامانه های بزرگ دنیا هم ممکن است برای ساعاتی مختل شوند، البته به محض اطلاع بنده این مساله پیگیری و به سرعت مشکل رفع شد.

رییس دانشگاه آزاد همچنین اظهار داشت: قطع یکی از سامانه های دانشگاه آزاد اسلامی، سراسری نبوده و این مشکل تنها در برخی از واحدهای دانشگاهی رخ داده است.

البته وی با اشاره به مشکلات مالی دانشگاه آزاد و اینکه حدود ۸۵ درصد از حقوق کارکنان این دانشگاه از محل شهریه دانشجویی پرداخت می شود، تاکید کرد: دانشجویان باید به تعهدات مالی خود به دانشگاه پایبند باشند. این یک تعامل دوطرفه است که باید به آن توجه شود.

طهرانچی با بیان اینکه، دانشگاه آزاد برای دانشجویانی که مشکل پرداخت شهریه دارند، سیستم اقساطی شهریه را لحاظ کرده است، افزود: دانشگاه آزاد تسهیلات مناسبی را برای دانشجویان فراهم کرده است و حتی هنوز دانشجویانی داریم که بدهی ترم قبل خود را هنوز پرداخت نکرده اند.

به گزارش ایرنا، چندی پیش نیز طهرانچی، از تهیه شیوه نامه ای از سوی این دانشگاه برای دانشگاه های تحت پوشش به منظور تقسیط کل شهریه دانشجویانی که از توانایی لازم برای پرداخت یکجا شهریه برخوردار نیستند، خبر داده بود.

وی با بیان اینکه این شیوه نامه به زودی به دانشگاه ها ابلاغ می شود، اعلام کرده بود که بر اساس این شیوه نامه، وزارتخانه و سازمان های دولتی که والدین دانشجویان دانشگاه آزاد در آنجا مشغول به کار هستند، در صورتی که شهریه دانشجو را تعهد کنند، می توانند به صورت ماهانه به صورت اقساطی از حقوق والدین دانشجو کسر و به حساب دانشگاه آزاد واریز کنند.

به گفته طهرانچی دانشگاه آزاد در این زمینه تاکنون چندین مجموعه بزرگ دولتی تفاهم نامه همکاری منعقد کرده و بخشی از این تفاهم نامه ها مربوط به شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد است.

دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر پرجمعیت ترین دانشگاه ایران است به گونه ای که طبق آمار رسمی سال ۱۳۹۷، این دانشگاه تعداد ۲۸۰ هزار و ۱۷۱ نفر دانشجو داشته است و این رقم در طول سه سال گذشته همچنان روند صعودی داشته است.

برچسب‌ها بازگشایی دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی شهریه دانشجو اختصاصی ایرنا عدالت آموزشی  محمد مهدی طهرانچی پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازگشایی دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی شهریه بازگشایی دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی شهریه دانشجو اختصاصی ایرنا عدالت آموزشی محمد مهدی طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی شهریه دانشجو دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انتخاب رشته دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشورشرکت کرده اند، تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تمدید شد.

پذیرش وفارغ التحصیلی، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت نمایند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند. 

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور وکد ملی اقدام به ورود به سامانه نموده وپس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل‌های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید