Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مجتبی اشجری در جلسه ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی گفت: یوم الله نهم دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت مصداق حدیث نبوی ضربة علی یوم الخندق افضل من عبادة الثقلین بود. ارزش و اهمیت حماسه نهم دی همانند ضربت روز خندق توسط امیرمومنان علی (ع) بود که تمام جبهه کفر در مقابل تمام جبهه اسلام قرار گرفت و این ضربه به قدری ارزشمند بود که رسول خدا (ص) فرمود، اگر همه عبادت های انس و جن را یک طرف قرار دهند، ضربه علی (ع) برتر و بالاتر از همه این عبادات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایطی که تمام جبهه کفر و نقاق و الحاد از بیرون و درون، با هم جمع شده بودند تا انقلاب را از پا در بیاورند توطئه های آن‌ها با مدد الهی، لطف اباعبدالله الحسین (ع) و هوشیاری و بصیرت مردم خنثی و حماسه‌ای آفریده شد که در تاریخ انقلاب، بی نظیر بود و به واسطه همین ویژگی‌ها و برجستگی‌ها ضروری است بزرگداشت باشکوه این روز برای همیشه حفظ و ماندگار بماند.

اشجری با اشاره به مناسبت های ۹ تا ۱۹ دی اظهار داشت: از فاصله نهم دی سال جاری تا نوزدهم دی، مناسبت‌های متعددی وجود دارد. روز ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، روز ۱۳ دی، سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، روز جهانی مقاومت نامیده شده است. روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه نیز سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) است. روز ۱۷دی مصادف با سالروز دستور کشف حجاب توسط رضا خان و روز ۱۸ دی سالگرد حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است. آخرین روز از این دهه یعنی ۱۹ دی یادآور قیام خونین مردم قم علیه رژیم ستم شاهی است. بنابراین مناسبت‌های طول این دهه، فرصت مغتنمی است که بتوانیم برنامه های تبیینی و بصیرتی را گسترده‌تر کرده و از این مناسبت‌ها نهایت بهره‌برداری انجام شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در این دهه گفت: با عنایت به اینکه همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مردم طبق سنوات گذشته مراسم سوگواری می گیرند، بنابراین نهم دی در سال جاری رنگ و بوی فاطمی دارد.

وی به واژه فتنه و معادل سازی‌ها برای این واژه اشاره کرد و گفت: برخی از این واژه که پی‌درپی در کلام مقام معظم رهبری تکرار و برآن تاکید می شود تحت عنوان اتفاق، حادثه و رخداد تعبیر می‌کنند، در صورتی که فتنه سال ۸۸ یک حادثه و اتفاق نبود، بلکه به معنای واقعی فتنه‌ای پیچیده بود. بنابراین بر همه ما لازم است به این واژه اهتمام و توجه ویژه‌ای کرده و بر خط قرمزی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، تمرکز داشته باشیم.

برچسب‌ها مجتبی اشجری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی ایران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی ایران شورای هماهنگی تبلیغات مناسبت ها نهم دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق تلخ در بسکتبال/ سومین نوجوان حادثه تصادف هم پر کشید

آفتاب‌‌نیوز :

۲۲ بهمن ۱۴۰۲ بود که اعضای تیم بسکتبال «رستمی» که به نمایندگی از استان قزوین در رقابت‌های لیگ نوجوانان کشور در قم شرکت کرده بودند، در مسیر بازگشت دچار سانحه رانندگی شدند.

این حادثه تلخ زمانی رخ داد که چهار بسکتبالیست کشورمان در شرایطی که به‌دلیل خرابی خودروی خود در حاشیه جاده ایستاده بودند، بر اثر برخورد یک خودروی ۲۰۶ که آتش گرفته بود، دچار حادثه شدند.

محمدامین کاظمی و امیرمحمد اردکانی ورزشکارانی بودند که به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست دادند و حالا پس از گذشت بیش از ۲ماه، امروز خبر درگذشت رهام یزدی سومین بازیکن این تیم هم اعلام شد.

خوشبختانه طا‌ها فلاح، دیگر بازیکن آسیب‌دیده این سانحه از بیمارستان مرخص شد و بهبود پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • اتفاق تلخ در بسکتبال/ سومین نوجوان حادثه تصادف هم پر کشید
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری