Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه دیلی صباح، وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آرشاک کاراپتیان، وزیر دفاع ارمنستان به طور غیرقانونی از خاک آذربایجان که نیرو‌های حافظ صلح روسی در آن مستقر هستند، بازدید کرد.»

این وزارتخانه گفت که سفر کاراپتیان به باکو به طور عمد و در آستانه سالگرد توافق سه جانبه آذربایجان، روسیه و ارمنستان در ۱۰ نوامبر سال گذشته انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «ورود غیرمجاز وی به خاک آذربایجان، برگزاری جلسات با تشکیلات غیرقانونی ارمنی و ابراز نظر در مورد آمادگی رزمی آن‌ها یک تحریک نظامی-سیاسی است. رهبری سیاسی و نظامی ارمنستان، با نقض فاحش مفاد بیانیه سه جانبه، تلاش می‌کند تا اوضاع منطقه را بی‌ثبات کند و فعالیت‌های حافظان صلح روسیه را تحت الشعاع قرار دهد.»

این وزارتخانه عنوان کرد: «سفر کاراپتیان نشان می‌دهد که ارمنستان به حمایت مستقیم از واحد‌های نظامی غیرقانونی ارمنی، جدایی طلبی تهاجمی و اقدامات تروریستی در خاک جمهوری آذربایجان ادامه می‌دهد.»

این سازمان هشدار داد که اگر ارمنستان نتواند چنین اقداماتی را متوقف کند، آذربایجان «اقدامات لازم را برای جلوگیری از تجزیه طلبی تهاجمی و اقدامات تروریستی» اتخاذ خواهد کرد.

روز دوشنبه، ده‌ها هزار نفر در پایتخت آذربایجان راهپیمایی کردند تا سالگرد پیروزی این کشور در نبرد شش هفته‌ای قره باغ را جشن بگیرند. الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز روز ۸ نوامبر را به عنوان روز پیروزی نیرو‌های آذربایجانی اعلام کرد.

آخرین درگیری‌های گسترده در منطقه قره باغ در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شد. پس از درگیری ۴۴ روزه، دو کشور توافقنامه‌ای را با میانجیگری روسیه برای پایان دادن به درگیری‌ها و شروع کار برای حل همه جانبه مناقشات امضا کردند. در ادامه، یک مرکز مشترک ترکی-روسی برای نظارت بر آتش بس ایجاد شد. در نهایت، روسیه نزدیک به ۲ هزار نیروی حافظ صلح را به مدت حداقل پنج سال برای نظارت بر توافق صلح مستقر کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت دفاع آذربایجان دولت روسیه منطقه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند

به گزارش صدای ایران از خبرگزاری تاس، معترضان خودرو‌های خود را در سراسر بزرگراهی که به گرجستان منتهی می‌شود، قرار دادند، چادر‌ها را برپا و از عبور وسایل نقلیه جلوگیری کردند.

طبق این گزارش، پلیس برای زیر نظر گرفتن اوضاع در محل اعتراضات مستقر است، اما به دلیل اینکه وضعیت تاکنون آرام بوده، مداخله نمی‌کند.

هیات‌هایی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشتر برای تعیین مرزبندی جدید میان دو کشور نشستی برگزار کرده بودند.

در بیانیه مطبوعاتی مشترکی که پس از برگزاری این نشست از سوی هیات‌های دو کشور در روز ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) منتشر شد، اعلام شده بود که در مرزبندی جدید میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، چهار روستا که از دهه ۱۹۹۰ میلادی تاکنون تحت کنترل ارمنستان قرار داشتند، به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

خبرگزاری تاس خاطرنشان کرد که این چهار روستا در زمان شوروی جزو آذربایجان بوده است. باکو بر بازپس‌گیری کنترل روستا‌ها پافشاری و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان موافقت کرد که روند تعیین مرز‌ها از این بخش آغاز شود.

بر اساس این گزارش، با آغاز مرزبندی جدید میان ارمنستان و آذربایجان، تظاهرات در نزدیکی این روستا‌ها و در شهر ایروان پایتخت ارمنستان بالا گرفت.

نخست وزیر ارمنستان پس از موافقت با واگذاری چندین منطقه مرزی به جمهوری آذربایجان به عنوان بخشی از توافق صلح بین دو کشور، با انتقادات داخلی مواجه شده است.

دیگر خبرها

  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است