Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه اتریش در سفر کاری به ترکمنستان با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

لینهارت که برای انجام سفر دوره‌ای در منطقه آسیای مرکزی  وارد «عشق آباد» شده بود، در دیدار با «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان، ابعاد اصلی همکاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد و به ظرفیت‌های بسیار برای ایجاد روابط تجاری و اقتصادی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به هیات تجاری همراه خود در این سفر، تمایل شرکت‌های اتریشی را برای فعالیت در بازار ترکمنستان اعلام کرد.

در این نشست همکاری در زمینه انرژی و صنعت و حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین طرفین با اشاره به فعالیت انجمن فرهنگی ترکمنستان - اتریش، تقویت همکاری‌های فرهنگی را در دستور کار قرار دادند.

خاطر نشان می‌شود که در این نشست «ندا برگر» رئیس جامعه ترکمنستان - اتریش نیز حضور داشت.

وزیر خارجه اتریش همچنین با «رشید مردوف» همتای ترکمنستانی خود دیدار و گفت و گو کرد. 

در این دیدار طرفین علاقمندی خود را به تشدید بیشتر همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در تمامی زمینه‌ها ابراز کردند.

 سران وزارت امور خارجه دو کشور طی گفت‌وگوی سازنده، موضوعات کلیدی همکاری‌های دوجانبه را بررسی و در مورد موضوعات مهم تبادل نظر کردند.

در این دیدار آمادگی ترکمنستان و اتریش برای ایجاد همکاری‌های مثمر ثمر در زمینه تعاملات سیاسی- دیپلماتیک، تجاری-اقتصادی و فرهنگی- انسانی مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

همچنین بر ضرورت تشدید همکاری در حوزه انرژی، حمل و نقل، تجارت، اقتصاد، بهداشت، درمان، آموزش، علمی و فرهنگی با مشارکت فعال دولت‌ها و ساختارهای تجاری دو کشور بیان شد.

همچنین پیشنهاد شد یازدهمین نشست بعدی کمیسیون مشترک ترکمنستان و اتریش در نیمه اول سال 2022 برگزار شود.

وزرای خارجه در زمینه موضوعات منطقه‌ای به تقویت امنیت و تضمین رشد پایدار و ضرورت تحکیم بیشتر تلاش‌های جامعه بین المللی برای حل و فصل مسالمت آمیز و بشردوستانه افغانستان تاکید کردند.

همچنین اشاره شد که نشست آنلاین در مورد وضعیت افغانستان که به ابتکار طرف اتریشی در پایان ماه آگوست سال جاری برگزار شد، به موقع و ضروری بود.

در چارچوب این نشست، وزرای امور خارجه دو کشور، روسای ادارات مربوطه ترکمنستان و نمایندگانی جامعه تجاری اتریش را معرفی کردند.

در پایان نیز برنامه همکاری بین وزارت امور خارجه ترکمنستان و وزارت امور خارجه فدرال اروپا و امور خارجه جمهوری اتریش برای سال‌های 2022-2023 امضا شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: اتریش ترکمنستان وزیر خارجه رئیس جمهور امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه با هدف گفتگو و تبادل‌نظر پیرامون مهم‌ترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه‌ و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی به‌ویژه در تصویرسازی واقع‌گرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به‌ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل‌تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسائل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تأکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت جناب آقای دکتر رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت‌ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنشگری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم