Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جایزه شهید قاسم سلیمانی (سرباز وطن) برای دومین سال پیاپی در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» به فیلمی با محور انقلاب اسلامی، دفاع و مقاومت اهدا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سینمای مستند و تجربی، در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت جایزه‌ای تحت عنوان شهید قاسم سلیمانی (سرباز وطن) به فیلم «چشم ایرانی» به کارگردانی آقایان ساسان فلاح‌فر و حسن قائدی اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای محمد حمیدی‌مقدم در مراسم اختتامیه و هنگام اهدای این جایزه گفته بود: با توجه به نزدیک بودن سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ادای دین به مقام بزرگ و شامخ این شهید بزرگوار، جشنواره سینماحقیقت بر آن شد تا جایزه‌ای را به عنوان یادبود و خاطره‌ای از شهید بزرگوار اهدا کند. نام جایزه را «سرباز وطن» گذاشته‌ایم.
این جایزه به پیشنهاد هیأت داوران بخش‌های اصلی جشنواره (بخش جایزه شهید آوینی و بخش مسابقه ملی) و با انتخاب نهایی دبیر جشنواره به اثر برگزیده اهدا می‌شود. شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک الگو – مکتب برای تمام جهان اسلام و مردمان اهل مقاومت محسوب می‌شود. می‌بایستی نام و یاد این شهید بزرگوار در فعالیت‌ها، آئین‌ها و رویداد‌های هنری بیش از پیش برجسته شود و نخبگان و هنرمندان را به مشارکت با این الگو – مکتب ترغیب کرد، اهمیت و نقش تاثیرگذار شهید سلیمانی در جامعه و امت اسلامی و ایستادگی او در برابر کفر و استکبار، مرز‌های جغرافیایی را درنوردیده است و معرفی نگاه و برجسته‌سازی مکتب او به آحاد جامعه و جوانان و نخبگان توسط هنرمندان امری مهم و موثر است، تاثیر حیات، افکار و منش و روحیه ایثار، شجاعت، ابتکار، خودباوری و پیشگامی و خداباوری که هیچگاه نباید فراموش شود و نقش کلیدی او در غرب آسیا و خاورمیانه و جهان اسلام و تعریف جدید از مفهوم امنیت طلبی در فراتر از مرزهاست.
از این روی مرکز گسترش و جشنواره سینما حقیقت در سال 99 بخشی را با عنوان جایزه شهید قاسم سلیمانی به منظور پاسداشت و تکریم جایگاه و نقش این شهید طراحی و اجرا کرد و جایزه‌ای به مبلغ 25 میلیون تومان به فیلمی با محور انقلاب و دفاع و مقاومت اسلامی اهدا کرد تا نقش شهید سلیمانی را به عنوان سفیر تاثیرگذار فرهنگی که هیچ‌گاه از مسائل فرهنگی و هنری غافل نبود و همیشه به تولیدات جبهه فرهنگی انقلاب توجه داشت و دل‌مشغول آن بود پیگیری کند و راهبرد‌ها و سیاست‌های فرهنگی و تربیتی او را در دستور کار قرار بدهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرباز وطن شهید قاسم سلیمانی سرباز وطن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران اهدا شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکل های دانشجویی غرب خراسان رضوی، دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه انجام داد.

بنابر روایت مهر، در جریان این دیدار، نشان عالی سربداران از طرف دانشگاه «حکیم سبزواری» و به نیابت از مردم دیار سربداران، به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت قدردانی از عملیات تنبیهانه «وعده صادق» اهدا شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899186

دیگر خبرها

  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران اهدا شد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهدا شد