Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی توانیر، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در جمع مدیران مسئول رسانه‌های رسمی کشور اظهار کرد: به لحاظ شاخص مصرف انرژی جزو کشور‌های پرمصرف هستیم به طوری که شدت مصرف انرژی در ایران بیش از ۲ برابر متوسط جهانی است.

او افزود: بیش از ۹۵ درصد تولید برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی صورت می‌گیرد و ۵ درصد باقی‌مانده توسط نیروگاه‌های برق‌آبی یا اتمی انجام می‌شود و با توجه به سهم بالای تولید برق توسط واحد‌های حرارتی، مصرف سوخت گاز، سهم مهمی در تولید برق کشور ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه "سوخت اول و مبنای طراحی واحد‌های حرارتی کشور سوخت گاز طبیعی است"، گفت: اگر نیروگاه‌ها مجبور به استفاده از سوخت مایع شوند، هزینه‌های تعمیرات آن‌ها بالا می‌رود، اما با توجه به شرایط زمستان پیش رو، ناچار به جایگزینی بخشی از مصرف نیروگاه‌ها با سوخت مایع هستیم که از تعداد ۷۵ نیروگاه کشور، تنها ۱۶ نیروگاه که نیروگاه بخاری قدیمی هستند امکان استفاده از مازوت را دارند و بقیه نیروگاه‌ها سوخت نفت‌گاز را جایگزین مصرف گاز می‌کنند.

او ادامه داد: فصل سرما، زمان تعمیرات دوره‌ای و اساسی نیروگاه‌های حرارتی است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تعمیرات نیروگاه‌ها تا قبل از پیک تابستان ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد و هم‌اکنون نیز ۱۵ درصد از برنامه تعمیرات، جلو هستیم.

رجبی مشهدی در خصوص زمستان پیش رو اظهار کرد: اگر مردم در بخش خانگی ۲۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند، حتما گاز نیروگاه‌ها تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص قبوض برق تابستان امسال گفت: مبلغ قبض برق ۸۵ درصد از مشترکان به دلیل رعایت الگوی مصرف، کمتر از ۳۰ هزار تومان در ماه بوده، ۱۳ درصد از مشترکان با مصرف تا دو برابر الگو، قبضی بین ۳۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کردند و تنها ۲ درصد از مشترکان که بسیار پرمصرف بودند بیش از ۲ برابر الگوی منطقه خود برق مصرف کرده‌اند که قبض این دسته از مشترکان به صورت نرخ آزاد برق محاسبه شد چرا که به مصارف بالای دو برابر الگوی مصرف، یارانه برق تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو برق رسانی صنعت برق نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: به‌ منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سید حجت مدنی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و ذخیره سازی در این منطقه اظهار کرد: این منطقه آمادگی کاملی در این زمینه دارد و در صورت ثبت به موقع درخواست‌ها ارسال فرآورده بدون کمبود و محدودیت به طور منظم انجام خواهد شد و همچنین با اتخاذ سیاست‌های مطلوب سوخت‌رسانی بخصوص سوخت جایگزین به نیروگاه‌ها یکی از اقدامات مطلوب این شرکت است.

وی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و میزان ذخیره‌سازی در این منطقه افزود: به منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: منظور از مصرف بهینه کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و به همین دلیل اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشند، برق هیچ خانه و کارخانه‌ای قطع نمی‌شود.

کد خبر 748511

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف