Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه وزارت نیرو نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان دارد، گفت: طبق برنامه ارائه شده از سوی وزیر نیرو قرار است ۳۵ هزار مگاوات در مدت چهار سال به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود که خوزستان سهم خوبی از آن خواهد داشت.

به گزارش قدس آنلاین، همایون حائری امروز  در نشست بررسی مشکلات برق شهرستان‌های شوش وکرخه در فرمانداری شوش اظهارداشت: با تامین زمین مورد نیاز، عملیات اجرایی یک نیروگاه ۴۲ و نیم مگاواتی در شهرستان شوش آغاز خواهد شد که امیدواریم تا سال آینده این نیروگاه وارد مدار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر لزوم تامین زمین مورد نیاز این طرح افزود: این نیروگاه باید در مجاورت برق منطقه‌ای در شهرستان شوش احداث شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین احداث پست ۴۰۰ کیلوولت در شهرستان شوش را ضروری دانست و گفت: احداث این پست بیش از پیش برای این منطقه ضروری است که احداث آن به برق منطقه‌ای ابلاغ خواهد شد.
وی افزود: احداث پست ۴۰۰ کیلوولت در شهرستان شوش کیفیت برق در شمال خوزستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، ضمن اینکه این پست رینگ برق شمال خوزستان را تکمیل می‌کند.
حائری همچنین از احداث ترانس دوم پست آهودشت خبر داد و اظهارداشت: برای احداث این پست نیاز به تقویت خط ۱۳۲ کیلولت است که پیگیری‌ لازم در این زمینه انجام خواهد شد.
شبکه سیمی برق شهر شوش ساماندهی می‌شود
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین از احداث کابل خودنگهدار در سطح شهر شوش و جمع آوری شبکه پنج سیمی هوایی از سطح این شهر خبر داد و گفت: از آنجا که شهر شوش به عنوان مهد تمدن شناخته می‌شود لذا زیباسازی منظر شهری آن ضروری است.

وی با بیان اینکه شبکه سیمی هوایی شوش از سطح این شهر جمع آوری و کابل خودنگهدار جایگزین آن می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود ظرف مدت هشت ماه به منظور زیباتر شدن سیمای شهر شوش این کار انجام شود.
حائری بیان کرد: با این اقدامات شاهد تحول بزرگی در شبکه برق و تولید انژی برق در شهرستان شوش خواهیم بود.

توسعه شوش نیازمند ایجاد زیرساخت برق است

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های نیروگاهی و برق در این شهرستان‌ها گفت: شهرستان‌های شوش و کرخه از داشتن نیروگاه محروم هستند که همین امر موجب بروز مشکلاتی در بخش برق به ویژه واحدهای بزرگ صنعتی منطقه شده است.
محمد کعب عمیر افزود: تاکنون هیچگونه نیروگاه سیکل ترکیبی و سی اچ پی در شهرستان شوش احداث نشده در حالیکه در سال‌های گذشته در سایر نقاط کشور نسبت به احداث اینگونه نیروگاه‌ها اقدام شده است.
وی ادامه داد: صنعت برق صنعتی زیربنایی است و اگر بخواهیم توسعه‌ای در منطقه ایجاد شود باید زیرساخت اساسی آن یعنی برق را فراهم کنیم.
نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی سفر معاون وزیر نیرو به شهرستان شوش را گامی مهم در راستای بررسی و رفع مشکلات برق این شهرستان و منطقه شمال خوزستان عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح‌های مصوب پیش بینی می‌شود شاهد تحولی بزرگ در بخش برق و شبکه توزیع آن در شهرستان‌های شوش و کرخه باشیم.
فرماندار شوش نیز در این نشست با اشاره به مشکلات شبکه توزیع برق این شهرستان نظیر فرسودگی اظهارداشت: تبعات منفی این مشکلات در تابستان باعث افت ولتاژ و نارضایتی شهروندان می‌شود.
عدنان غزی افزود: یکی از نیازهای مهم و ضروری شهرستان شوش، توسعه و نوسازی شبکه توزیع برق است که انتظار می‌رود مراحل احداث و راه اندازی پست ۴۰۰ کیلوولت و تعویض پایه‌ها و نصب کابل‌های خود نگهدار در سطح شهرستان در دستورکار قرار گیرد تا شهروندان در آینده با مشکل مواجه نشوند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژِی امروز  به منظور بررسی مشکلات برق شهرستان‌های شوش و کرخه به این شهرستان‌ها سفر کرد.  

منبع: ایرنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی معاون وزیر نیرو در امور برق شهرستان های شوش شهرستان شوش شهرستان ها شوش و کرخه شهر شوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حجت‌الله واعظی نژاد رئیس مرکز نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست خانه نخبگان استان ایلام که در دانشگاه آزاد اسلامی ایلامی برگزار شد، اظها کرد:‌ ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت دانشگاه و جامعه نخبگان قرار دارد. در این راستا طرح جهاد علمی با مشارکت دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط در حال انجام و مأموریت گرایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ذیل این طرح راهبردی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در کمک به طرح‌های علمی نگاه ویژه‌ای به استان ایلام و جامعه نخبه آن می‌شود.

تعامل بخش‌های علمی نیرو‌های مسلح با دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز گفت: تعامل بخش‌های علمی نیرو‌های مسلح با دانشگاه‌ها گام مهمی در حل مسئله در استان‌ها است.

بهروز ناصری افزود: حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان استانی علاوه بر شتاب علمی کشور یکی از مهم‌ترین بخش‌های شکل‌گیری توسعه در استان‌ها است. در صورت به فعلیت رسیدن ظرفیت علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بخشی از مشکلات جامعه مرتفع و قطعاً توسعه هر منطقه از مراکز آموزش عالی می‌گذرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد