Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر ولایتی امروز چهارشنبه ۱۹ آبان با بسام ابراهیم وزیر علوم کشور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

ولایتی در این دیدار که رئیس دانشگاه دمشق و سفیر این کشور در ایران هم حضور داشتند، ضمن خوش آمدگویی به وزیر علوم و هیئت همراه  گفت: حدود ۳ سال قبل در ملاقات با بشار اسد در سوریه در مورد مسائل علمی، فرهنگی و سیاسی و همچنین  تاسیس شعبه دانشگاه آزاد در سوریه گفتگو کردیم و رئیس جمهور سوریه هم دستور لازم را صادر کردند و دانشگاه آزاد امکانات خوب و اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌توان از این ظرفیت  برای توسعه فعالیت‌های علمی و دانشگاه دو کشور بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سوریه جایگاه ویژه‌ای در کشور‌های محور مقاومت دارد و در طول این ۱۰ سال در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و هر کشور دیگری قطعا نمی‌توانست تحمل کند و نقش دکتر بشار اسد بسیار مهم و تعیین کننده است که تحت هیچ شرایطی صحنه را ترک نکرد و این نشان دهنده ایمان و اعتقاد به سوریه و شجاعت است.

وی افزود: بسیاری از کشور‌های عرب تابع آمریکا وعده‌هایی داده بودند که اگر سوریه از مقاومت دست بردارد کمک‌هایی کنند، ولی سوریه ایستادگی کرد و ذره‌ای منحرف نشد.

ولایتی بر گسترش همکاری‌های دو طرف در همه زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم که با گفتگو‌های انجام شده این همکاری‌ها در زمینه‌های علمی، دانشگاهی، فنی، پزشکی و ... روز به روز توسعه یابد.

بسام ابراهیم وزیر علوم سوریه هم ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و  سوریه دارای روابط بسیار عمیقی هستند و ما از محبت مقام معظم رهبری، ملت و دولت ایران و جنابعالی نسبت به سوریه آگاه هستیم و همواره در کنار کشور سوریه ایستادید.

وی بر توسعه روابط و همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دانشگاه‌های ایران و سوریه تاکید کرد و افزود: این روابط و همکاری‌ها باید گسترش یابد و در این مورد بسیار جدی هستیم و علاوه بر دانشگاه آزاد، از دانشگاه‌های تهران، امیر کبیر و وزارت علوم هم بازدید کردیم.

بسام با تقدیر از همراهی‌های ولایتی، از وی جهت بازدید و سخنرانی در دانشگاه دمشق دعوت کرد و گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های علمی و تکنولوژی بسیار حائز اهمیت است و روابط دو کشور در بحث‌های علمی و پژوهشی به بهترین شکل ممکن خواهد بود و این روند تسریع خواهد شد.

وزیر علوم سوریه در پایان برای مقام معظم رهبری، ملت و دولت ایران آرزوی موفقیت و پیروزی نمود و اظهار امیدواری کرد روابط دو کشور در سطح گسترده ادامه یابد.

رئیس دانشگاه دمشق هم با ابراز خرسندی از این دیدار بر همکاری‌های دانشگاهی وعلمی تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه دارای تاریخ و سرنوشت مشترکی هستند.

وی با گرامی داشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهیدان مقاومت از حمایت‌های انجام شده تقدیر و تشکر کرد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: محور مقاومت ولایتی وزیر سوریه وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه‌های این سفر است.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم