Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:01:58 GMT

گفت وگوی پوتین با مرکل درباره مساله پناهجویان

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۸۹۵۰

گفت وگوی پوتین با مرکل درباره مساله پناهجویان

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد: پوتین و مرکل بطور مفصل درباره وضعیت پناهجویان در مرز بلاروس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت و گو کردند.

در این مکالمه تلفنی هر دو طرف نسبت به پیامدهای انسانی بحران پناهجویان ابراز نگرانی کردند.

رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد کرد که مسائل پیش آمده در تماس های مستقیم نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا با دولت بلاروس مطرح و بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پوتین و مرکل توافق کردند که به گفت و گو در این مورد در آینده ادامه دهند.  

بر اساس اطلاعات سازمان مرزبانی لهستان، در منطقه مرزی بلاروس و این کشور، بین دو تا چهار هزار پناهجو تجمع کرده و برای ورود به خاک لهستان تلاش می کنند.  

در حالی که کمیسیون اروپا بلاروس را به اعمال تحریم های بیشتر تهدید کرده، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسییه با اشاره به توافق ترکیه و اتحادیه اروپا خواستار کمک مالی این نهاد به مینسک شد.

لهستان و دیگر اعضای اتحادیه اروپا دولت مینسک را به تشویق مهاجرت غیرقانونی از خاورمیانه، افغانستان و آفریقا برای گذر از مرز لهستان و ورود به اتحادیه اروپا به تلافی تحریم های این نهاد علیه بلاروس متهم کرده است. اندری دودا رئیس جمهوری لهستان نیز دولت بلاروس را به حمله مرزی به کشورش متهم کرد.

اما دولت مینسک که از حمایت مسکو برخوردار است با تکذیب تشویق بحران مهاجران، اروپا و ایالات متحده را در ایجاد معضل برای پناهجویان سرگردان مقصر دانست.

کمیسیون اروپا ادعا کرده که بلاروس به مهاجران به صورت غیرقانونی گذر آسان از مرز این کشور به لهستان را برای ورود به خاک اتحادیه اروپا پیشنهاد می کند.

گردآمدن گروه بزرگی از پناهجویان از بعد از ظهر ۸ نوامبر (۱۷ آبان ماه) در بلاروس و نزدیکی بزرگراه منتهی به مرز لهستان، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

مسئله پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس در روزهای اخیر با حضور هزاران تن در این نقطه و جلوگیری نیروهای ویژه لهستان از ورود غیرقانونی به خاک این کشور وضعیت بحرانی یافته است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیروز در نشست خبری مشترک با اسقف اعظم «پل ریچارد گالاگر» وزیر خارجه واتیکان گفت که  وضعیت مهاجران در مرز بلاروس با لهستان و لیتوانی باید مطابق با استانداردهای حقوق بشردوستانه تنظیم شود.

لاوروف درباره بحران مهاجرت در مرز بلاروس با لهستان و لیتوانی تصریح کرد: این مشکلات از سیاستی که کشورهای غربی از جمله ناتو و اتحادیه اروپا سال‌هاست در قبال خاورمیانه دنبال می‌کنند، رشد می‌کند

برچسب‌ها آنگلا مرکل مسکو ولادیمیر پوتین لهستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل مسکو ولادیمیر پوتین آنگلا مرکل مسکو ولادیمیر پوتین لهستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز

مدیرعامل «توتال انرژی» هشدار داد تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه، باعث افزایش شدید قیمت گاز و سود بردن فروشندگان جهانی گاز از جمله خود «توتال انرژی» می‌شود.

به گزارش ایسنا، پاتریک پویانه در پاسخ به سوال تحلیلگری که درباره تاثیر تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا پرسیده بود، گفت: اگر اتحادیه اروپا، پروژه «یامال ال‌ان‌جی» را تحریم‌ کند، قیمت ال‌ان‌جی به سرعت بالا خواهد رفت و در سطح جهانی، به نفع ما خواهد بود. اگر تحریم‌هایی در کار باشند، مثبت است و منفی نیست زیرا درآمد توتال از پروژه «یامال ال‌ان‌جی»، کاملا محدود است.

مدیرعامل «توتال انرژی» گفت: سران اروپا بر این موضوع واقف هستند که امنیت تامین کنونی آنها، بر ال‌ان‌جی متکی است و نمی‌خواهند دوباره افزایش قیمت را مشاهده کنند. آنچه من درک می‌کنم این است که آنها ممکن است ایده‌هایی داشته باشند اما این ایده‌ها برای سال ۲۰۲۷ به بعد خواهد بود نه قبل از آن.

شرکت فرانسوی «توتال انرژی»، سهم ۲۰ درصدی در پروژه «یامال ال‌ان‌جی» واقع در شرق روسیه دارد و سهم عمده این پروژه در اختیار شرکت روسی نواتک است. توتال همچنین ۱۹.۴ درصد سهم در نواتک دارد.

پویانه اظهار کرد: توتال، سود نقدی از پروژه «یامال ال‌ان‌جی» از سال ۲۰۲۳ دریافت نکرده است زیرا تحریم‌ها علیه مبادلات مالی با روسیه، خارج کردن پول از این کشور را دشوار کرده است. این شرکت حدود ۴۵۰ میلیون دلار سود نقدی نیم سالانه را در اواخر سال ۲۰۲۲ از نواتک دریافت کرد.

قیمت گاز طبیعی اروپا پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و کاهش شدید واردات گاز از روسیه در سال ۲۰۲۲، به شدت افزایش یافت.

ظرفیت جهانی جدید ال‌ان‌جی تا سال ۲۰۲۷ که قرار است پروژه‌های بیشتری راه اندازی شوند، محدود خواهد بود و به معنای آن است که اروپا با آسیا و خریداران دیگر برای محموله‌های ال‌ان‌جی، در رقابت خواهد بود و این موضوع، قیمت‌ها را بالا می‌برد.

چندین کشور عضو اتحادیه اروپا خواستار وضع تحریم‌هایی علیه ال‌ان‌جی روسیه شده اند اما برای تصویب چنین اقدامی، موافقت همه اعضای این بلوک، ضروری است.

روسیه در سال میلادی گذشته، ۱۴.۸ درصد از گاز اتحادیه اروپا را تامین کرد و محموله‌های ال‌ان‌جی تخفیف‌دار روسیه، تا حدودی جایگزین واردات گاز اروپا از این کشور از طریق خط لوله شد.

بر اساس گزارش رویترز، پس از افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و کسب و کارهای اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تضمین امنیت تامین آن، تحت فشار قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین