Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر مریم پوربحری اظه بیمار 44 ساله با تنگی کانال نخاعی پس از انجام آزمایشات و اقدامات تشخیصی کاندید درمان با استفاده از فناوری لیزر داخل دیسک در این مرکز درمانی شد.

وی ابراز کرد: درمان دیسک کمر با لیزر بصورت سرپایی، بدون جراحی باز، بدون خونریزی و عدم بیهوشی صورت می‌گیرد و شانس عفونت در این نوع درمان بسیار کم است؛ همچنین مدت ریکاوری پس از انجام مراحل درمان بسیار کم بوده و بیمار با دو روز استراحت مطلق و پس از یک هفته می‌تواند؛ تمامی فعالیت های عادی و روزمره خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مراحل انجام این نوع درمان عنوان کرد: دیسک کمر از دو قسمت آنولوس (دور دیسک) و نوکلئوس (هسته دیسک) تشکیل شده است؛ با توجه به اینکه در قسمت نوکلئوس هیچ گونه عصبی وجود ندارد و 70 درصد حجم آن نیز از مایع تشکیل شده لذا محلی است برای ورود نیدل و انجام لیزر درمانی.

فلوشیپ فوق تخصصی درد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: لیزر درمانی در درمان دیسک کمر به گونه است که با استفاده از نیدل (سوزن) دستگاه لیزر و تمرکز بر روی هسته مرکزی دیسک حجم کمی از مایع بخار شده و ضمن کاهش فشار داخل دیسک مواد زائد از طریق مجرای خروجی نیدل به بیرون هدایت می شود.

دکتر پوربحری با اشاره به موفقیت آمیز بودن روند درمان این بیمار در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس خاطر نشان کرد: بیمار پس از مراحل درمان و استراحت کوتاه اکنون هیچ گونه درد و علائمی از بیماری ندارد و در کمال سلامتی می باشد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان دیسک کمر هرمزگان بندرعباس دیسک کمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، گروه پزشکی بیمارستان کوثر سنندج با هدایت دکتر داوود تاسا فوق تخصص پیوند کبد، عمل تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی را با موفقیت برای بیمار نیازمند به انجام رساندند.

دکتر تاسا در پایان این عمل جراحی با اعلام رضایت از نتیجه جراحی و رضایت از حال عمومی بیمار، گفت: این عمل جراحی معمولا به صورت باز انجام می شود که انجام آن به روش لاپاراسکوپی عوارض و پیامدهای کمتری برای بیماران دارد.

شایان ذکر است در دیالیز صفاقی، لوله‌ای تحت عنوان کاتتر در جدار شکم برای دسترسی دائم به حفره صفاق کار گذاشته می‌شود که از طریق آن محلول دیالیز وارد حفره صفاق می‌شود تا این محلول سموم و آب اضافی بدن بیمار را گرفته و سپس از همان طریق محلول اشباع شده از سموم و آب بدن تخلیه شده و محلول جدید جایگزین شود و انجام این عمل پس از آموزش‌های لازم توسط خود بیمار در منزل به راحتی امکان‌پذیر است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901543

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان