Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید دشتی زاده ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱۵ پروژه فعال در سطح کلان‌شهر اهواز در حوزه فاضلاب وجود دارد که مسائل و مشکلات سالیان قبل را به‌صورت چشمگیر و قابل‌توجه کاهش خواهد داد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه ۳۰ پروژه فاضلاب توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و ۸۵ پروژه توسط پیمانکاران در مناطق شرق و غرب شهر در دست اجرا هستند، افزود: تمرکز اصلی روی ایستگاه‌های پمپاژ است که شامل اورهال سازی سیستم‌های برق، مکانیکال و لایروبی بوده و این در حالی است که ایستگاه‌های پمپاژ الهادی، ولی‌عصر و ذکی زاده در غرب اهواز تاکنون بالای ۴۰ درصد پیشرفت داشته‌اند و افزایش پمپاژ در زمینه قدرت مکش را بهبود بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشتی زاده خبر داد: اصلاح و بازسازی ۱۷۰ دستگاه پمپ فرسوده و معیوب، تهیه و نصب ۷۰ دستگاه پمپ جدید، اصلاح و بروز رسانی ۱۱۸ تابلو برق در ایستگاه‌های پمپاژ، تهیه و نصب ۳ هزار و ۲۰۰ درب فاضلاب بتنی و لایروبی بیش از ۲۱۰ کیلومتر خطوط و شبکه‌های فاضلاب از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که پیش از بارندگی‌ها و طی ماه‌های اخیر انجام شده است.

وی یادآور شد: طرح جامع فاضلاب می‌تواند تا حد زیادی مسائل و مشکلات را کاهش دهد که این طرح اکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است این پروژه که در حال حاضر توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دست اجراست، ظرف ۳ سال آینده تا مرز ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیز ارتقا یابد.

دشتی زاده بر لزوم تخصیص منظم و مستمر بودجه‌های اختصاص یافته تأکید کرد و گفت: تخصیص به‌موقع اعتبارات تا حد زیادی در سرعت بخشی و بهره‌برداری به‌موقع پروژه‌ها مؤثر است و زمان‌بندی طرح جامع نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی همچنین از ظرفیت و امکان دفع ۵۰۰ هزار مترمکعبی شبکه فاضلاب کلان‌شهر اهواز خبر داد و بیان کرد: در یک بارندگی ۴۸ ساعته که حدود ۱۷ میلیون مترمکعب نزولات داشته‌ایم، امکان و ظرفت دفع این حجم از آب‌های سطحی وجود نداشته است؛ بنابراین شبکه مجزای دفع آب‌های سطحی از جمله مهم‌ترین مشکلات کلان‌شهر اهواز طی سال‌های اخیر بوده است.

دشتی زاده به مشارکت و تعامل دو دستگاه آب و فاضلاب و شهرداری کلان‌شهر اهواز در راستای تغییر وضعیت آب‌های سطحی و فاضلاب اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در سال‌های اخیر وجود داشت و هیچ‌گاه مورد پیگیری و حل‌وفصل قرار نگرفت، هماهنگی و تعامل این دو دستگاه مهم و مؤثر بود که با عزمی جدی و در راستای کاهش مشکلات و دغدغه‌های شهروندان این کم و کاستی رفع شد.

وی با اشاره به پروژه‌های فاضلاب شرق و غرب اهواز بیان کرد: کارگزاری ۳ هزار متر شبکه و انشعابات در کوی طاهر، سرعت بخشی به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز، کارگزاری ۱۰۸ کیلومتر خط و انشعابات جمع‌آوری فاضلاب، احداث ۱۵ باب ایستگاه پمپاژ، اصلاح و بروز رسانی ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ و احداث و بهره‌برداری از بزرگ‌ترین ایستگاه پمپاژ کلان‌شهر اهواز ظرف ۸ ماه آینده توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در دست اجرا قرار دارند.

دشتی زاده در پاسخ به این سوال که در منطقه ۸ شهرداری اهواز و در بلوار سبلان حوضچه‌ای از فاضلاب و گندآب به وجود آمده است، گفت: خروجی فاضلاب این منطقه از شبکه فاضلاب کارگزاری شده در بلوار معلم است اما با اجرای خط انتقال ۸۰۰ میلی‌متر در خیابان دعبل خزاعی، مشکل پس‌زدگی فاضلاب این منطقه نیز برطرف می‌شود؛ بنابراین برای بررسی و حل مشکل مطرح شده به واحدهای عملیاتی ابلاغ خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص فاضلاب منطقه خشایار اهواز اظهار کرد: در این منطقه و در خیابان ابهری نیز یک هزار و ۱۰۰ متر خط فاضلاب کارگزاری شده و شبکه فاضلاب شیخ بها تا سروش نیز مورد اصلاح و بازسازی قرار گرفته که در حال حاضر این پروژه تا مرز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به همین سبب مشکل فاضلاب مناطق مختلف بنی هاشم با اتصال خط فاضلاب همه خیابان‌های فرعی به این خطوط حل شده است.

دشتی زاده در پاسخ به سوال دیگری در خصوص منطقه شهید بیت سیاح حد فاضل جاده اهواز، خرمشهر و مدفون ماندن لوله آب شرب و عدم بهره‌گیری از آن برای آب‌رسانی به اهالی این روستا گفت: ۳ قرارداد مختلف با پیمانکاران برای شبکه آب و فاضلاب کوی علوی منعقد شده است؛ همچنین میزان فرسودگی خطوط در این مناطق بسیار بالا بوده و لازم است که به‌صورت کلی مراحل اجرای اصلاح و بازسازی انجام شود و این منطقه نیز مورد بررسی و پیگیری لازم قرار خواهد گرفت.

وی ضمن عذرخواهی از شهروندان به سبب مشکلات فاضلابی که در سال‌های اخیر شرایط را برای تردد و زندگی مردم سخت کرده بود، افزود: شرایط خطوط و شبکه‌های فاضلاب در اهواز عمدتاً فرسوده و نامناسب هستند و با وضعیت موجود باید شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کرد تا شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا با کمترین مشکل باشیم.

دشتی زاده گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود که نسبت به تخلیه نخاله و زباله‌ها در شبکه‌های فاضلاب خودداری کنند و در این زمینه‌ها با کارکنان آبفای اهواز همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

کد خبر 5348691

منبع: مهر

کلیدواژه: اهواز آب و فاضلاب شهری تصفیه خانه فاضلاب ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا گرگان واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران کرمانشاه بارش باران شیوع کرونا عکس استانها ایلام اردبیل سنندج صفحه اول روزنامه های استان ها کلان شهر اهواز درصد پیشرفت دشتی زاده مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن

بازار‌های مسکن و اجاره باید منتظر تحول بزرگی در حوزه آگهی باشند. اگر مسئولان وزارت راه وشهرسازی روی حرفشان بمانند، از یک هفته دیگر با حذف آگهی‌های دروغی و مشقی و تکراری از سکو‌های اینترنتی، بساط قیمت‌سازی برای آشفته‌کردن بازار مسکن جمع خواهد شد.

درج آگهی مسکن به‌شرط اصالت

به‌ گزارش همشهری، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی می‌گوید: طبق مصوبه شورای‌عالی مسکن، برای انتشار آگهی مسکونی در سکو‌های اینترنتی باید احراز هویت مالک و کدپستی انجام شود و با این کار، عملا انتشار آگهی، احراز هویت آگهی‌دهنده، مالک و کدپستی ملک (ثبت‌شده در سامانه ملی املاک و اسکان) امکان‌پذیر نیست.

ابوالفضل نوروزی می‌افزاید: بعد از چند ماه هماهنگی و تأمین زیرساخت، در جلسه دیروز با مسئولان سکو‌های آگهی مسکن، آخرین وضعیت اجرای مصوبه شورای‌عالی مسکن بررسی و مقرر شد ایرادات موجود ظرف یک هفته برطرف شود؛ درغیراین صورت بخش املاک آن‌ها مسدود خواهد شد.

او درباره پیشرفت این کار گفت: ارتباط ۲ سکوی بزرگ آگهی مسکن با سامانه‌ها برقرار شده است.

یکی از سکو‌ها مصوبه را کامل اجرا کرده و باید برخی ایرادات جزئی ساماندهی شود؛ اما یکی از سکوها، آنگونه که مدنظر قانون بوده عمل نکرده و باید در این یک هفته آن را اصلاح کند.

نوروزی می‌گوید: طبق مصوبه شورای‌عالی مسکن، آگهی مسکن باید بعد از استعلام از سامانه ملی املاک و اسکان منتشر شود؛ اما یکی از سکو‌ها بعد از انتشار آگهی، امکان استعلام آن را برای مردم فراهم کرده که اگر خواستند بتوانند استعلام بگیرند.

به‌گفته نوروزی، این شیوه با آنچه قانون برای ممانعت از نشر آگهی دروغ، تکراری و بدون اصالت داشته مغایر است و باید در فرصت مقرر اصلاح شود.

مقررات جدید آگهی مسکن در سکو‌های اینترنتی

انتشار آگهی مسکن به‌شرط اصالت فقط یک بخش از قواعد جدیدی است که برای سکو‌های اینترنتی وضع شده است. آنگونه که مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی می‌گوید، پلتفرم‌ها باید از انتشار آگهی‌های مربوط به فروش امتیاز مسکن دولتی (نهضت ملی مسکن) نیز که طبق قانون ممنوع است، جلوگیری کنند.

نوروزی همچنین جلوگیری ازدرج آگهی پیش‌فروش‌های غیرقانونی را از تکالیف سکو‌های اینترنتی در قانون جدید عنوان می‌کند و می‌گوید: پیش‌فروش مسکن فقط بعد از دریافت مجوز، قانونی است و درج آگهی پیش‌فروش نیز از این قاعده مستثنا نیست.

او تأکید می‌کند: دولت در کنار برنامه‌ریزی برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن، تأمین ۵۰ هزار هکتار زمین برای این نهضت، اجرای قانون جوانی جمعیت و تخصیص زمین به خانوار‌های مشمول و... هر اقدامی را که احساس کند یک درصد به نفع حوزه مسکن است پیاده می‌کند و وضع و اجرای این قانون برای آگهی‌ها هم در همین چارچوب قرار دارد.

چرا اصالت‌سنجی آگهی لازم است؟

کسانی که برای خریدوفروش یا اجاره مسکن مجبور به گشت‌وگذار در دریای آگهی‌های اینترنتی بازار مسکن هستند، خوب می‌دانند که یک آپارتمان می‌تواند با توضیحات و حتی قیمت‌های مختلف از سوی چند منبع آگهی شود. در این میان، آگهی‌های زیادی به‌خصوص در بازار اجاره دیده می‌شود که مناسب به‌نظر می‌رسد و مدت کوتاهی از انتشار آن می‌گذرد؛ اما بعد از تماس تلفنی، آگهی‌دهنده می‌گوید: «موجود نیست. اجاره رفت، مالک منصرف شد...». فارغ از اینکه قصد و غرض منتشرکنندگان این آگهی تکراری و دروغ چیست، تأثیر این آگهی‌ها، چیزی جز سردرگمی مردم، مخدوش شدن قیمت‌ها و تغییر دادن قیمت برآوردی بازار نیست و بر همین اساس در همه دوره‌ها، برنامه‌هایی برای کنترل و ساماندهی آگهی‌های مسکن در دستور کار قرار گرفته است. بدترین اقدام، حذف قیمت از آگهی‌ها بود که خوشبختانه در دوره جدید، مورد تأیید متولیان حوزه مسکن نیست و نتیجه‌اش قاعده‌مند کردن آگهی‌ها با اصالت‌سنجی آنهاست.

نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی می‌گوید: در شرایط فعلی، افراد می‌توانند بازار را با انتشار آگهی‌های غیرواقعی، رفتار بازار و برآورد‌های قیمتی آن را تحت‌تأثیر قرار دهند به‌گونه‌ای که حتی برآورد‌های یک فروشنده واقعی نیز تحت‌تأثیر آگهی‌های دروغ آن‌ها تغییر کند. به‌گفته او، اصالت بخشی به آگهی‌ها تا حد زیادی از قیمت‌سازی و متشنج کردن بازار جلوگیری می‌کند و اثر القایی و تورم انتظاری حاصل از آن را از بین می‌برد.

 

دیگر خبرها

  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)