Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر هند در دیدار علی شمخانی نسبت به دیدار با آیت‌الله رئیسی در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای شرکت در سومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای به دهلی‌نو سفر کرده است، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمخانی در این دیدار که با حضور دسته‌جمعی روسای هیأت‌های حاضر در نشست دهلی‌ انجام شد، گفت: این اجلاس که به ابتکار ایران بوده به شکل موفقیت‌آمیزی تداوم یافته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به لزوم تحقق اهداف رهبران دو کشور ایران و هند در روابط دوجانبه بر اهمیت چابهار در روابط منطقه‌ای و مسیر ترانزیتی شمال-جنوب تأکید کرد.
شمخانی با بیان این‌که واقعیت میدانی افغانستان بعد از ۲۰ سال اشغال به دست آمریکا تصویری کاملاً تلخ و سیاه است و مصایب مردم افغانستان، اوضاع منطقه را پیچیده کرده، بر لزوم حل و فصل این مسئله در چارچوب نشست امنیت منطقه‌ای تاکید کرد.
مودی نخست‌وزیر هند نیز در این دیدار، ضمن تشکر از حضور هیأت‌ها در شرایط کرونایی، با ابراز نگرانی از اوضاع افغانستان بر کار دسته‌جمعی و همفکری در این رابطه تأکید کرد.
وی تروریسم را درد مشترک همه منطقه عنوان و ابراز امیدواری کرد تا هر چه زودتر با آیت‌الله رئیسی دیدار کند.

سومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای امروز (چهارشنبه) در دهلی نو برگزار شد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در سومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در هند، با بیان این‌که آمریکا حتی در موضوع صلح در افغانستان نیز فریبکارانه رفتار کرد، گفت: آمریکا با وجود تظاهر به ایجاد صلح در افغانستان، هیچ برنامه‌ای نداشت و تنها هدفش رهایی از مهلکه‌ خودساخته بود. (اینجا بخوانید)

در این نشست همچنین نمایندگان روسیه، هندوستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان شرکت کردند./ فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دبیر شورای عالی امنیت ملی امنیت منطقه ای نخست وزیر هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.
دکتر مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.
نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.
وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان