Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری اماراتی «العین»، این فیلم موسوم به "کمین" بیانگر به اصطلاح "دلاوریهای نیروهای اماراتی" در تجاوزگری این کشور به همراه عربستان علیه یکی از فقیرترین کشورهای جهان است.

این پایگاه اماراتی داستان فیلم را درباره سه نیروی نظامی اماراتی به نام های "علیو بلال و هنداسی" دانست که سال ۲۰۱۸میلادی برای جنگ علیه یمن به این کشور اعزام و سپس در یکی از گذرگاههای کوهستانی یمن در کمین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن گرفتار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این پایگاه، امارات در این فیلم تلاش کرده است تا با تصویرسازی درباره چگونگی رهایی نیروهایش از این کمین، به نوعی با تحریف واقعیت، چهره ای قوی از ارتش خود به بیننده القا کند.  

امارات همچنین برای تحریف بهتر واقعیت های جنگ علیه یمن و تبلیغات گسترده تر در سطح جهان برای فیلم خود به سراغ «پیر موریل» کارگردان فرانسوی رفته است که کارگردانی فیلم اکشن (ربوده شده) «Taken» با بازیگری «لیام نیسون» را در کارنامه خود دارد.

این فیلم به طور کامل در امارات فیلم برداری شده است و به زعم این پایگاه خبری، بزرگترین تولید سینمایی به زبان عربی در جغرافیای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به شمار می رود.

امارات برای بزرگنمایی این فیلم نیز اقدام به پخش تیرزهای تبلیغاتی آن کرده و از آغاز اکران فیلم در ۲۵ ماه نوامبر جاری در سینماها خبر داده است.

بهره برداری امارات از اهرم سینما برای پروپاگاندا و "رامبو سازی" ارتش خود درحالی صورت می گیرد که واقعیت های  جنگ در یمن از چیزی دیگری حکایت دارد.

عربستان به همراه برخی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله امارات و همچنین مصر و سودان و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما این ائتلاف متجاوز در طول هفت سال گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن نتوانسته به هیچ‌ یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست یابد.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مردم یمن می‌جنگند و عملا در باتلاق این بحران گرفتار شده اند.

در طول این جنگ بیش از شش ساله هزاران نفر از شهروندان یمنی شهید یا زخمی شده و میلیون ها نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند، اما ائتلاف سعودی تاکنون هیچ دستاوردی نداشته و این روزها در جبهه مارب شکست های سختی را متحمل شده است.

سازمان های بشردوستانه وابسته به سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری بین المللی نیز بارها در گزارش های خود از اوضاع وخیم انسانی کشور فقیر یمن و قربانی شدن شهروندان یمنی بر اثر شیوع بیماریهای واگیر دار و سوء تغذیه و کمبود شدید دارو و مواد غذایی به شدت ابراز نگرانی کرده اند.

سازمان ملل متحد و بسیاری از کشورها و نهادهای بین المللی در طول این سالها خواهان پایان جنگ علیه یمن و حل و فصل بحران این کشور از طریق گفت وگوی سیاسی شده اند؛ اما با وجود همه این درخواست ها این تجاوزگری علیه ملت یمن از جانب عربستان و امارات در سایه حمایت برخی کشورهای غربی از آنها همچنان ادامه دارد.

در همین راستا، شماری از سیاستمداران و شخصیت های سیاسی و دینی جهان عرب در طول این سالها یا از تداوم جنگ علیه یمن به شدت انتقاد کرده یا آن را محکوم کرده اند.

برچسب‌ها یمن جنبش انصارالله تولید فیلم امارات‌ متحده ‌عربی ریاض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن جنبش انصارالله تولید فیلم یمن جنبش انصارالله تولید فیلم امارات متحده عربی ریاض جنگ علیه یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

کد خبر 6090741 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تحلیلگر صهیونیست: جنگ علیه غزه باید متوقف شود/ حماس شکست نمی‌خورد
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار | تبعات شکست تلخ
  • تاج طلسم تاریخی علیه فوتسال زنان را شکست؛ دلتنگی برای جام ملت ها به پایان رسید
  • خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند