Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «علیمردان طالبی» روز چهارشنبه در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان همدان از نهادهای متولی خواست پیش از شروع بارندگی نسبت به بازدید از وضعیت نقاط پُرخطر به ویژه رودخانه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با گذر زمان خاکریزهای ایجاد شده در مسیر رودخانه تخریب شده و احتمال ورود سیلاب از این نقاط به مناطق مسکونی و واحدهای تولیدی زیاد است بنابراین باید نسبت به رفع مشکل و ترمیم این نقاط اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار داشت: باید دستگاه های متولی نسبت به اطلاع رسانی درباره نقاط  پُرخطر و مخاطره خیز به عموم مردم اقدام کنند در غیراینصورت با بروز مشکل و بروز خسارت باید پاسخگو باشند.

طالبی بر ضرورت تامین سوخت مورد نیاز خودروها و دستگاه ها و ذخیره آن به مقدار مورد نیاز برای مواقع اضطراری به ویژه استفاده از آن هنگام مسدود شدن راه ها و برنامه ریزی برای اجرای طرح های آبخیزداری با اولویت مناطق سیلاب خیز شهر را مورد تاکید قرار داد.

وی از شهرداران خواست پیش از بارندگی و  جریان یافتن سیلاب نسبت به بررسی وضعیت کانال ها و جوی های رودخانه ها اقدام کرده و هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: دهانه برخی از پل ها با مرور زمان مسدود شده و هنگام بارندگی دردسر ایجاد می کند که راهداری نیز باید نسبت به سرکشی و بازبینی وضعیت پل ها اقدام کند.

طالبی ادامه داد: پرداخت خسارت به خانواده جانباختگان ناشی از حوادث غیرمترقبه در بخشنامه جدید منوط به تایید مدیریت بحران شده است که سالهای گذشته در این حوادث ۱۱ نفر شامل پنج نفر ملایر، سه نفر نهاوند و سه نفر کبودراهنگ جان خود را از دست دادند.

وی افزود: به منظور مدیریت زمان و اعلام سریع تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در شرایط اضطراری از جمله آلودگی هوا و نامناسب بودن شرایط جوی، این مسئولیت به تیمی چاپک و توانمند تفویض اختیار می شود.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان تاکید کرد: در صورت عادی انگاری شرایط و آماده نبودن برای شرایط اضطراری به طور حتم با وقوع حوادثی نظیر یخبندان، سیلاب و انسداد مسیر با بحران جدی برای رفع این مشکلات مواجه می شویم.

طالبی با تاکید بر اینکه با توجه به هشدار هواشناسی غافلگیری مسئولان معنا ندارد گفت: طبق قانون مدیریت بحران در صورت محرز شدن کم کاری و کوتاهی دستگاهی در اجرای مسئولیت ها با مسئول آن نهاد به عنوان «ترک فعل» برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی خواستار پیش بینی محدودیت تردد برخی وسایل نقلیه هنگام شرایط خاص توسط پلیس راهور ، پیش بینی امکانات مورد نیاز توسط راهداری و هلال احمر و بررسی وضعیت ژنراتورهای برق شد و گفت: اعتبار اختصاص یافته به مدیریت بحران اندک بوده و جوابگو نیست بنابراین دستگاه های اجرایی باید برای جذب اعتبار اختصاص یافته به سازمان خود در زمینه مدیریت بحران و پیگیری ماده ۱۲ اقدام کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان نیز گفت: یکسری امور جاری همه ساله با نزدیک شدن به فصل سرد سال توسط این مجموعه صورت می گیرد که نمونه آن تامین سوخت مورد نیاز اداره راهداری است.

«امین روستایی» اضافه کرد: سوخت مورد نیاز در جایگاه های سوخت نزدیک به مسیرهای برف گیر که احتمال انسداد آن وجود دارد پیش بینی شده است اما این شرکت وظیفه انتقال سوخت را ندارد بنابراین انتظار می رود گالن های ۱۰ تا ۲۰ لیتری و خودرو برای رساندن سوخت به خودروی در راه ماندگان پیش بینی شود.

وی بیان کرد: برخی از اماکنی که برای اسکان موقت در راه ماندگان پیش بینی شده فاقد انشعاب گاز هستند  بنابراین از هم اینک آمادگی اختصاص سوخت به این اماکن وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان نیز گفت: این شرکت تولید کننده گاز نبوده بلکه وظیفه توزیع را بر عهده دارد با این وجود سعی در مدیریت مطلوب گاز مصرفی با ورود به فصل سرد سال و افزایش مصرف این انرژی دارد.

«عبدالله فیاض» با بیان اینکه ۷۶۵ هزار نفر در این استان مشترک شرکت گاز هستند اضافه کرد: شرکت گاز با انجام برنامه ریزی دقیق، آمادگی کامل برای ورود به فصل سرد سال از اول آبان را دارد.

برچسب‌ها استان همدان استانداری همدان مدیریت بحران گزارش ملی سیلاب ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان استانداری همدان مدیریت بحران استان همدان استانداری همدان مدیریت بحران گزارش ملی سیلاب ها استانداری همدان مدیریت بحران بحران استان مورد نیاز پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان

 آرش آریانژاد گفت: نظر به هشدار‌های سطح نارنجی هواشناسی استان، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روز‌های پیش‌رو، وقوع سیلاب و طغیان در رودخانه‌های محدوده کردستان بسیار محتمل می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: از اهالی روستاها، دامداران، باغداران و کشاورزان گرامی انتظار داریم از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها، مخازن و پایاب سد‌های استان امتناع کنند و در رعایت موارد ایمنی جدیت لازم را بکار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران نیز از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پائین دست منابع مذکور به طور جدی پرهیز نمایند تا از بروز هر گونه حوادث احتمالی بر اثر سیلاب جلوگیری بعمل آید.

لازم به ذکر است، تیم بحران و پدافندغیرعامل شرکت و اکیپ‌های گشت و بازرسی ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان بطور کامل و شبانه روز جهت مقابله با هرگونه بحران در حال آماده باش کامل می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است