Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان نهاوند کاهش پیدا کرده و به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایسنا، غلام‌رضا متین روز چهارشنبه ۱۹ آبان در ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونای شهرستان نهاوند، اظهار کرد: در بازه زمانی یک‌ماهه با توجه به واکسیناسیونی که در شهرستان انجام شده آمار بیماران بستری و بیماران سرپایی مبتلا به کرونا درسطح شهرستان تاحدوی کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که متاسفانه زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان به شدت کاهش یافته است، تاکید کرد: در حال حاضر ۷۸ درصد جامعه هدف شهرستان دز اول و ۵۷ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تزریق دز سوم واکسن برای کلیه افراد بالای ۶۰ که از تزریق دز دوم آن‌ها چهار ما ه گذشته نیز در شهرستان آغاز شده است.

متین عنوان کرد: هم‌چنین از جمعیت دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ ساله شهرستان که ۱۵ هزار و ۶۲۵ نفر هستند ۸۶ درصد دز اول واکسن و ۴۶ درصد هر دو دز را تزریق کرده‌اند.

وی عنوان کرد: جمعیت هدف واکسیناسیون شهرستان که شامل جمعیت ۱۲ سال به بالا هستند و  باید واکسن کرونا را دریافت کنند ۱۴۷ هزار نفر را شامل می‌شوند و قطعا واکسیناسیون این جمعیت هدف در از بین رفتن این ویروس خطرناک بسیار موثر خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند ادامه داد: تیم سیار واکسیناسیون ما آمادگی کامل دارد که جامعه هدف بهزیستی که توانایی مراجعه به مراکز واکسیناسیون شهرستان را ندارند با هماهنگی اداره بهزیستی و با حضور در منزل واکسن آن‌ها را تزریق کند.

متین افزود: با توجه به آغاز فصل سرما همه مدارس شهرستان باید به تهویه هوای مکانیکی مجهز شوند و  آموزش و پرورش باید آماری در خصوص شرایط تهویه مدارس ارائه دهد. 

وی در خاتمه تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های عروسی در تالارهای پذیرایی بهتر قابل کنترل است از همین روی باید تالارهای پذیرایی شهرستان باید با نظارت بیشتری کنترل شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: امسال برای نخستین‌بار ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع آبی و دیم شهرستان نهاوند برداشت می‌شود.

توکل آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای نخستین‌بار ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیم شهرستان نهاوند، امسال به کشت هفت نوع گیاه دارویی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۲۰ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع آبی و دیم این شهرستان برداشت می‌شود که همه این محصولات ارزش صادرات دارند و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون دلار ارزآوری به استان و شهرستان داشته باشد.

آبشناس اضافه کرد: به منظور جلوگیری از تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی، مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی و ترویج کاشت محصولات کم‌آب‌بر، امسال برای نخستین بار برخی از کشاورزان نهاوندی گیاهان دارویی کاشته‌اند.

وی در ادامه به افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا به عنوان گیاهی دارویی، کم‌آب‌بر و ضروری برای تولید روغن امسال در شهرستان نهاوند دو برابر شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند تأکید کرد: امسال ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی کم‌آب‌بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبورعسل را از جمله مزایای کشت کلزا عنوان کرد.

آبشناس با اشاره به اینکه محصول کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، یادآور شد: از سیاست‌های اصولی جهادکشاورزی ترویج کشت محصولات کم‌آب‌بر مانند کلزا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد