Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – محمدرضامدنی؛ درخشش همزمان دو بازیکن ایرانی تیم فوتبال زوریا لوهانسک در لیگ برتر اوکراین به ویژه در هفته های اخیر بسیاری از کارشناسان و منتقدان فوتبالی را متوجه زوج سرخابی حاضر در خط حمله این تیم اوکراینی کرده است. شهاب زاهدی و اللهیار صیادمنش که سابقه حضور در تیم های پرسپولیس و استقلال را دارند در فصل جدید لیگ حرفه‌ای اوکراین هر یک با ۶ گل زده و ارسال پاس گل های زیاد جزو نفرات برتر این تیم شناخته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاهدی در گفتگو با خبرورزشی، پیرامون شرایط این فصل خود در تیم زوریا لوهانسک، ارتباطاتش با هم تیمی ایرانی اش صیادمنش، کری خوانی های متداول بین استقلالی ها و پرسپولیسی ها، بازی تیم ملی مقابل لبنان و دیگر مسائل مرتبط با اقامت در کشور اوکراین و البته آینده فوتبالی اش حرف زد.

چه خبر از تعطیلات فیفادی؟

ما در اکراین فقط دو روز تعطیل بودیم و دوباره تمریناتمان را از سر گرفتیم. فکر می‌کنم خیلی از تیم ها همین شرایط را داشته باشند.

از اوضاع و احوال زوریا در لیگ برتر اوکراین چه خبر؟

شرایط تیم ما خوب است و به آنچه که در ابتدای فصل برایش برنامه ریزی کرده بودیم دست پیدا کردیم. در حال حاضر در رده سوم هستیم و امیدواریم تا در ادامه فصل نتایج بهتری بگیریم و جایگاهمان را از این هم بهتر کنیم.

در بازی قبلی زوریا زننده هر سه گل تیمت بودی. چه شد که چنین موفقیتی کسب کردی و توانستی ۶ گله شوی؟

با توجه به سیستمی که در حال حاضر تیم زوریا با آن بازی می کند و پستی که من در آن هستم این شرایط برایم ایجاد شده که بیشتر به دروازه حریف نزدیک شوم. فصل قبل یک خط عقب‌تر بازی می‌کردم ولی حالا در پست وینگر بازی می کنم. جاافتادن در پست وینگر یک مقدار زمان می‌برد چون باید برای کار در فاز دفاعی هم کمی به روز می شدم تا بتوان هم در حمله موفق باشم و هم در دفاع. خدا را شکر در این فصل از همان بازی اول در پست وینگر بازی کردم و توانستم مثمرثمر باشم. در بازی آخر هم هت تریک کردم که البته بیشتر از این موضوع از موفقیت تیمم خوشحالم. چون ما همه تلاش می‌کنیم تا زوریا نتیجه بهتری بگیرد. هر چه زوریا در لیگ شرایط بهتری داشته باشد قطعاً برای بازیکنانش هم اتفاقات بهتری رقم می‌خورد.

درباره سیستم جدید تیمتان صحبت کردی. در حال حاضر زوریا اغلب با چه سیستمی بازی می کند؟

سیستم تیم ما بستگی به بازی حریفمان دارد. گاهی با سیستم ۲-۴-۴ به میدان می‌رویم. گاهی ۳-۳-۴ و در برخی بازی ها با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی می کنیم. سیستم مشخصی نداریم.

کادر فنی و مربی تیم از شرایط تو رضایت دارند که البته باید هم داشته باشند؟

بله. کادرفنی در این فصل با توجه به پستی که مرا در آن بازی می دهد شرایط بهتری برایم ایجاد کرده. من در نیم فصل پیش به زوریا اضافه شدم و چون در آن برهه تیم زوریا نتایج خوبی می گرفت و وضعیت خوبی داشت و من خیلی نتوانستم در ترکیب اصلی به میدان بروم. به همین خاطر نیم فصل گذشته را تقریباً ضعیف پشت سر گذاشتم و فقط دو گل زدم، البته در لیگ برتر. ولی امسال از ابتدا در جمع نفرات اصلی تیم بودم و با اعتماد کادر فنی تا اینجا توانسته‌ام در لیگ شش گل بزنم و سه پاس گل بدهم. یک گل هم در لیگ اروپا زدم و یک پاس گل هم آنجا داده ام.

در این بازی آخرتان اللهیار یکی از گل‌های تو را ساخت و در بازی مقابل آن توپاس گل او را داده بودی. شرایط حضور تو و اللهیار در کنار هم چه کمکی به هردو شما کرده است؟

از وقتی سیستم تیم تغییر کرد من و ل در پست وینگر چپ و راست جابجا می شویم. گاهی من در وینر راست هستم و الهیار در چپ و گاهی او به راست می رود و من چپ هستم.

هیچ کدامتان مهاجم نوک بازی نمی کنید؟

من در چند بازی مهاجم نوک بازی کرده‌ام ولی اللهیار فقط وینگر بازی کرده است. این بستگی به خواست کادر فنی دارد. مثلاً مقابل زسکا صوفیا من نوک بودم و اللهیار وینگر بود. ولی در کل مهاجم نوک تیممان یک اوکراینی است.

حضور زوج سرخابی چه کمکی به موفقیت زوریا کرده است؟

به هر حال ما هر دو همزبان هستیم و به هم کمک میکنیم. از وقتی هر دو هم تیمی شده ایم در ذهن مان بود که این موضوع بالاخره محقق می‌شود. چون ما زبان یکدیگر را می دانیم، در خلال بازی هم بهتر به هم کمک می کنیم چون راحت تر ارتباط میگیریم. شناخت خوب امروزمان از بازی یکدیگر هم به خاطر یک نیم‌فصل بازی کردن کنار یکدیگر است. امیدوارم شرایط مان در نیم فصل دوم از این هم بهتر شود.

با توجه به درخشش اخیرت در اوکراین تعجب نکردی که چرا به تیم ملی دعوت نشده ای! آن هم در غیاب مهدی طارمی؟

اول باید بگویم من در این مدت شرایط رو به رشدی را طی کرده ام. زدن ۶ گل در ۱۲ بازی یعنی هر یک بازی در میان گلزنی. البته من خودم آدمی هستم که همواره تلاش می‌کنم تا شرایط بهتری را برای خودم رقم بزنم. در واقع خودم را تحت فشار قرار می دهم که شرایطم بهتر شود. اینکه چرا دعوت نشدم دیگر دست من نیست ولی باید بگویم که بله خودم هم انتظار داشتم اسمم را بین نفرات دعوت شده ببینم ولی صلاحدید کادر فنی تیم ملی طوری بود که مرا مجاب کند تا باز هم تلاش کنم.

قبول داری ماندن پشت خط تیم ملی با این همه مهاجم سرشناس از بد شانسی ات است؟

این را پای بدشانسی نمی گذارم. شاید ترافیک خط حمله تیم ملی، تعبیر بهتری برای این موضوع باشد. ولی همه چیز به دید انسان بستگی دارد. اتفاقاً همین تحت فشار بودن باعث می شود که من بیشتر تلاش کنم. ضمن اینکه من تازه ۲۶ ساله هستم و سال های زیادی فرصت دارم که خودم را بالا ببرم. من همین حالا امیدوار هستم که در سال های آینده در یکی از پنج لیگ برتر اروپا توپ بزنم. من برای موفقیت دست از تلاش نمیکشم. مثل زمانی که در ایسلند حضور داشتم ولی تلاش کردم تا به لیگ اوکراین رسیدم. حالا هم دنبال رسیدن به جایگاه بهتر هستم و قطعاً به تیم ملی هم فکر می‌کنم.

سبک زندگی ات را برای من تعریف کن. چه لایف استایلی داری که چنین شرایط خوبی را در یک کشور خارجی و در غربت برای خودت رقم زده ای؟

لایف استایل من اصلا پیچیده نیست. شما برای موفقیت باید فداکاری و از خودگذشتگی کنید و این فداکاری برای یک زندگی سالم ابزار خاصی نمی خواهد. من خوب می خوابم، غذای سالم می خورم و به شکل منظم و مرتب تمرین می کنم. همین باعث می‌شود یک لایف استایل موفق داشته باشم که به ورزش حرفه‌ای ام کمک می‌کند.

اخبار فوتبال ایران را هم دنبال می کنی؟

طبیعی است که لیگ ایران را دنبال می کنم. اگر فرصت شود بازی ها را هم می بینم و اگر مسابقات همزمان با تمرین یا رقابت های اینجا باشد، هایلایت های آن را نگاه می کنم. برخی اخبار که در رابطه با حرفه خودمان باشد را پیگیری می‌کنم تا اگر نکته ای در آن به درد بخورد از آن استفاده کنم.

با این حساب اخبار استقلال و پرسپولیس را هم دنبال می‌کنی. تو پرسپولیسی هستی و صیادمنش استقلالی. پس از شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک و توقف استقلال در شیراز برای هم کری هم خواندید؟

راستش را بخواهید نه به آن شکل که می گویید. چون ما دیگر غرق در فوتبال حرفه‌ای در اوکراین هستیم و هرکدام علایق و سلایق خودمان را داریم که به آن احترام می گذاریم.

حتی در روز دربی هم کری برای هم نمی خوانید؟

شاید روز دربی! چون با سایر مسابقات فرق می‌کند. حتما اگر بتوانیم بازی را با هم خواهیم دید.

مصاف تیم ملی مقابل لبنان را چطور پیش بینی می کنی؟

امیدوارم ایران در این بازی برنده شود چون هرچه در دور رفت بیشتر امتیاز کسب کنیم در دور برگشت که حساسیت و فشردگی مسابقات بیشتر می شود تیم‌ها متمرکزتر به میدان می‌آیند و الان خیلی راحت تر می توان صعودمان به جام جهانی را قطعی کرد.

غیبت طارمی در این دو دیدار پیش رو تاثیر منفی روی تیم ملی خواهد داشت؟

قطعاً تاثیر می گذارد. چون عملکرد مهدی در بازی‌های تیم ملی کاملاً مشخص است. او در همه دیدارهای قبلی تاثیر مستقیمی روی موفقیت تیم داشته و نبودش تاثیر گذار خواهد بود. امیدوارم با توجه به کیفیت بازی سایر فورواردهای تیم ملی، مقابل لبنان و سوریه از این بابت لطمه ای متوجه تیم ملی نشود.

قراردادت با زوریا چه سالی به پایان میرسد و صحبتی که درباره حضور در پنج لیگ برتر اروپا کردی تا چه اندازه جدی است؟

من سه فصل دیگر با زوریا قرارداد دارم و با توجه به اینکه این باشگاه در اوکراین یک باشگاه بازیکن ساز است که درآمدزایی اش بیشتر روی این محور تعریف شده، قطعاً دوست دارم بتوانم با درخشش در این تیم اوکراینی شرایط حضور در یکی از پنج لیگ معتبر اروپا را برای خودم فراهم کنم. من به این موضوع امیدوارم و به خاطرش شبانه روز تلاش می کنم.

احتمال دارد که به لیگ برتر ایران برگردی؟ می دانی که در ایران هم باشگاه ها خوب پول برای بازیکن خرج می‌کنند؟

همه چیز که پول نیست. ضمن اینکه من فعلاً هدفم رو به جلو رفتن است. باید ببینم که خدا برایم چه چیزی را میخواهد و سرنوشت من چیست. من تا جایی که در اختیار خودم باشد سعی می کنم سرنوشت خوبی را برای خودم رقم بزنم. برای همین هم تمرکزم را روی تمرینات و مسابقات تیمم گذاشته ام.

ظاهراً زبان روسی هم یاد گرفته ای؟

بله. کم و بیش ظرف سه سالی که در این کشور اقامت دارم با زبان روسی آشنایی پیدا کرده‌ام و کنار زبان انگلیسی که آن را کامل بلد هستم در اوکراین اغلب اوقات با همه روسی صحبت می کنم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: زوریا لوهانسک شهاب زاهدی اللهیار صیادمنش اللهیار صیادمنش دراگان اسکوچیچ زوریا اوکراین زوریا لوهانسک شهاب زاهدی پست وینگر کادر فنی لیگ برتر تیم ملی نیم فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواداران از پرسپولیس ۲ قهرمانی می‌خواهند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هواداران از تیم انتظارات زیادی دارند و امیدوار هستند که بتوانند به قهرمانی در لیگ و جام حذفی برسند.

به گزارش مشرق، محمد برزگر در گفت‌وگویی در خصوص پیروزی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت:‌ خوشبختانه پرسپولیس یک بازی خیلی خوبی به نمایش گذاشت و تیم حریف را به خوبی آنالیز کرده بود. خیلی خوشحالم که پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد و همین بازیکنان توانستند برای تیم بدرخشند و هواداران را خوشحال کنند. به نظر من تنها راز موقعیت تیم این است که برای هر دقیقه بازی یک برنامه دارند تا بتوانند به دروازه تیم‌ها نزدیک شوند و گل بزنند. امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد و در آخر فصل هم قهرمانی پرسپولیس را ببینیم.

وی در مورد نقاط قوت تیم پرسپولیس گفت: در حال‌حاضر تیم پرسپولیس هیچ ضعفی ندارد و در همه نقاط زمین بهترین عملکرد را دارد. همه شاهد هستیم که تیم نسبت به نیم فصل اول خیلی تغییر کرده و الان هم در تمام نقاط بهترین بازیکنان لیگ را داریم و امیدوارم همین بازیکنان در فصل بعد هم در پرسپولیس حضور داشته باشند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره عدم تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس، یادآور شد: شک نکنید ۱۰۰ درصد تیم لطمه می‌بیند. جای سوال دارد که چرا مدیریت کاری برای بازیکنان انجام نمی‌دهد این بازیکنان از پرسپولیس بروند تیم قطعا وارد حاشیه می‌شود. قطعا بعد از لیگ هم در فصل نقل‌وانتقالات این بازیکنان پیشنهادهای مختلفی دریافت می‌کنند و باعث می‌شود این بازیکنان از تیم جدا شوند. امیدوارم مدیریت به فکر تیم باشد که در فصل‌ نقل‌وانتقالات استرس نداشته باشیم.

برزگر در خصوص اینکه کدام تیم شایسته قهرمانی است، خاطرنشان کرد: در نیم فصل همه می‌گفتند استقلال، پرسپولیس و سپاهان شانی نخست قهرمان هستند ولی در حال‌حاضر استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی رقابت می‌کنند. من شک ندارم پرسپولیس شایسته قهرمانی است چون بازی‌های خیلی خوبی ارائه می‌کند و همه از نحوه بازی کردن تیم در نیم فصل دوم راضی هستند.

وی درباره بازی آینده تیم پرسپولیس، تصریح کرد: بازی بعدی پرسپولیس در جام حذفی است و ما باید هم در لیگ و جام حذفی بتوانیم به عنواین خوبی برسیم که هواداران خوشحال باشند. بازی بعدی مقابل آلومینیوم است که همیشه در لیگ پرسپولیس را آزاد داده و امیدوارم تیم برای این بازی سخت برنامه خوبی داشته باشد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • اوزونیدیس: به بازیکنانم گفته بودم صبر داشته باشند
  • گفته بودم مراقب بازیکن لالیگایی باشید / مسئولان هم به ورزشگاه بیایند
  • هواداران از پرسپولیس ۲ قهرمانی می‌خواهند
  • قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!
  • دربی مرسی ساید؛ «شکست فاجعه آميز»
  • خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!
  • کاپیتان سابق ناامید شد: لیورپول قهرمان لیگ نمی‌شود