Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، معاونت مطالعات اقتصادی این مرکز در چکیده گزارش پایش امنیت سرمایه‌گذاری به تفکیک استان‌ها و حوزه‌های کاری در زمستان ۱۳۹۹، این گزارش را سیزدهمین سنجش پی درپی و فصلی «شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در ایران» ارزیابی کرد و افزود: در این گزارش با استفاده از آمارهای رسمی منتشر شده و در دسترس و همچنین ارزیابی ۸۱۰۴ فعال اقتصادی نمونه از میان فعالان اقتصادی همه استان‌های کشور تهیه شده است که وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری در زمستان سال ۱۳۹۹ را با ۳۸ مؤلفه، ۷ نماگر به تفکیک ۳۱ استان و ۹ حوزه کسب وکار نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: شاخص کل امنیت سرمایه‌گذاری در ایران که با استفاده از دو مجموعه داده‌های پیمایشی و آماری تهیه می‌شود، در زمستان ۱۳۹۹ کمیت ۲۲/۶ از ۱۰ (۱۰ بدترین حالت) سنجیده شده است. ارزیابی امنیت سرمایه‌گذاری در زمستان ۱۳۹۹ نسبت به فصل قبل از آن یعنی پاییز ۱۳۹۹ (۳۷/۶)، قدری مناسب‌تر و نسبت به فصل مشابه سال قبل(۸۴/۵)، بدتر ارزیابی شده است.

این گزارش افزود: براساس ارزیابی فعالان اقتصادی مشارکت کننده در این پیمایش، در زمستان ۱۳۹۹ نامناسب‌ترین مؤلفه‌های امنیت سرمایه‌گذاری ارزیابی شده به ترتیب عبارت بوده‌اند از: عمل مسوولان ملی به وعده‌های داده شده (۵۲/۸ از ۱۰ )، اعمال نفوذ و تبانی در معاملات ادارات (۳۹/۸)، عمل مسوولان استانی و محلی به وعده‌های اقتصادی داده شده (۲۴/۸)

معاونت مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره مناسب‌ترین مؤلفه‌های امنیت سرمایه‌گذاری در زمستان ۱۳۹۹ اضافه کرد: سرقت مالی (پول نقد، کالا، تجهیزات) (۵۹/۴)، رواج توزیع کالای قاچاق (۶۰/۴)، استفاده غیرمجاز از نام و علائم تجاری یا مالکیت معنوی (۹۴/۴)

این گزارش خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی فعالان اقتصادی مشارکت کننده در پیمایش پاییز ۱۳۹۹ نامناسب‌ترین مولفه‌های امنیت سرمایه‌گذاری ارزیابی شده به ترتیب عبارت بوده است از عمل مسوولان ملی به وعده‌های داده شده (۷۲/۸ از ۱۰ و ۱۰بدترین وضعیت) عمل مسوولان استانی و محلی به وعده‌های اقتصادی داده شده (۴۱/۸)، اعمال نفوذ و تبانی در معاملات ادارات (۴۰/۸)

معاونت مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرد: مناسب‌ترین مؤلفه‌های امنیت سرمایه‌گذاری طی تابستان ۱۳۹۹  را سرقت مالی (پول نقد، کالا، تجهیزات) (۴۸/۴)، رواج توزیع کالای قاچاق (۵/۴)، استفاده غیرمجاز از نام و علائم تجاری یا مالکیت معنوی (۸۲/۴) عنوان کرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده ملاحظه می‌شود که نامناسب‌ترین مؤلفه امنیت سرمایه‌گذاری که فعالان اقتصادی را بیش از همه آزار می‌دهد در این مطالعه نیز مانند دوره‌های گذشته، «عمل مسوولان به وعده‌های داده شده» بوده است که عمل نکردن مسوولان به وعده‌هایشان، در منصرف کردن سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در ایران (در میان ۳۸ مؤلفه موجود) بیشترین تأثیر را داشته است. هرچند وضعیت ارزیابی آن در زمستان ۱۳۹۹ نسبت به پاییز ۱۳۹۹ مناسب‌تر شده است.

معاونت مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرد: براساس یافته‌های داده‌های پیمایشی این گزارش (بدون احتساب داده‌های آماری)، در زمستان ۱۳۹۹، فعالان اقتصادی مشارکت کننده در این پیمایش از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و ایلام نامناسب‌ترین ارزیابی و استان‌های خراسان جنوبی، قزوین و گلستان مناسب‌ترین ارزیابی را از وضعیت مؤلفه‌های پیمایشی شاخص امنیت سرمایه‌گذاری ارائه کرده‌اند.

این گزارش اضافه کرد: اما پس از تلفیق داده‌های آماری و یافته‌های پیمایشی در این پژوهش، استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، تهران و اصفهان نامناسب‌ترین و استان‌های خراسان جنوبی، سمنان و قزوین مناسب‌ترین وضعیت را از نظر شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در زمستان ۱۳۹۹ کسب کرده‌اند. براساس نتایج این مطالعه، در زمستان ۱۳۹۹، از بین ۹ حوزه فعالیت اقتصادی مورد سنجش در این پایش، فعالان اقتصادی در حوزه معدن (بجز نفت و گاز) مناسب‌ترین ارزیابی را نسبت به سایر حوزه‌ها و فعالان اقتصادی در حوزه ارتباطات، توزیع و ... (حمل و نقل، انبارداری، عمده فروشی و خرده فروشی) نامناسب‌ترین ارزیابی را در میان همه حوزه‌ها از وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری ارائه کرده‌اند.

معاونت مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در توضیح چرایی انتشار این گزارش افزود: گزارش حاضر، سیزدهمین گزارش فصلی سنجش «امنیت سرمایه‌گذاری» در ایران است و انتظار می‌رود انتشار این گزارش‌ها توجه و حساسیت مسوولان کشور به این عامل کلیدی، اما مغفول در سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی را در سیاستگذاری اقتصاد ایران جلب کند و به ترویج گفتمان امنیت سرمایه‌گذاری، قانونگذاری بهتر، رعایت قانون، احترام بیشتر به حقوق مالکیت و نیز بهبود عینی و واقعی امنیت اقتصادی و فضای سرمایه‌گذاری در ایران کمک کند.

برچسب‌ها ایلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سمنان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خرده فروشی خراسان جنوبی بویراحمد گلستان قزوین کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سمنان ایلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سمنان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خرده فروشی خراسان جنوبی بویراحمد گلستان قزوین کرمانشاه امنیت سرمایه گذاری سرمایه گذاری در ایران امنیت سرمایه گذاری مرکز پژوهش های مجلس فعالان اقتصادی زمستان ۱۳۹۹ نامناسب ترین عمل مسوولان استان ها داده شده حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان

  مدیرکل دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو در این آیین با بیان اینکه بهره‌گیری از دانش در حل مسائل شرکت توزیع برق همدان جای قدردانی دارد، گفت: مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان پیش نیازهایی، چون تفکر، دانش‌ورزی و ارتقای بهره‌وری را پشت سر گذاشته و حرکت به سمت بهره‌گیری از علم و دانش در حل مسائل دارد.

مصطفی شاه بوداغیان با بیان اینکه تصمیمات آینده ما بر مبنای داده‌ها و هوش مصنوعی است که باید به بهترین شکل از آن‌ها برخوردار شد، اظهار کرد: ستادی در وزارت نیرو شکل می‌گیرد که نیرو‌های شرکت توزیع برق استان همدان می‌تواند با ارتباط‌گیری با آن سرعت پیشرفت کار خود را را در پیشبرد برنامه‌های مورد نظر بیشتر کنند.

شاه بوداغیان با بیان اینکه امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی‌هایی را با درصد خطای بسیار پایین داشته باشیم، گفت: شرکت توانیر و مجموع شرکت توزیع در این مسیر قدم گذاشتند و امیدواریم در آینده نزدیک به سمتی حرکت کنیم که همه فرآیند‌ها بر مبنای واقعیت‌ها و داده‌ها باشد و تصمیمات کاملا علمی شکل گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این آیین گفت: سال گذشته ناترازی در صنعت برق داشتیم بنابراین باید تغییر در حوزه مصرف صورت بگیرد و به اعتدال در مصرف برسیم.

امیرضا یوسفیان با بیان اینکه امروز حرکت به سمت انرژی تجدیدپذیر اجتناب‌ناپذیر است، گفت: از صرفه‌جویی می‌توانیم به سمت تامین تولید برویم تا نیازی به واردات نداشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه در موضوع مصرف در همه حوزه‌ها ناترازی وجود دارد بر فرهنگ مصرف انرژی در کشور تاکید کرد و گفت: در خیلی از حوزه‌ها از جمله آب اهل اسراف هستیم و امروز فروچاله‌هایی که به وجود آمده، نتیجه مصرف بی‌رویه ماست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به تامین آب شرب شهر همدان با تلاش‌های انجام شده و اهتمام دولت، گفت: سال گذشته با وجود خشکسالی و کمبود ذخایر منابع آبی توانستیم آب لازم را تامین کنیم تا مشکل آب همدان حل شود، با این حال از آب برای شستشوی منازل و خودرو‌ها استفاده می‌کنیم که این مسائل نیاز به تحلیل رفتار‌های فرهنگی دارد.

او با بیان اینکه کارگر ماهر و پرانگیزه رکن جهش تولید است، افزود: نگاه وزارت نیرو به کار و کارگر و نیروی انسانی منطبق بر نگاهی است که دین اسلام تبیین و تاکید کرده است.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام