Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: 566 پایگاه ثابت و 100 پست موقت در محور‌های ارتباطی کشور برای امدادرسانی به مردم فعالیت خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای ولی پور در نشست کمیته بررسی طرح زمستانی که با حضور مسئولان پلیس راهور ناجا و سازمان‌های امدادی برگزار شد، افزود: 466 مرکز پشتیبانی و 20 فروند بالگرد و 12 هزار نیروی عملیاتی در طرح زمستانی حضور مستمر خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: 3 هزار و 453 دستگاه خودروی امدادی نیز به کمک مردم در صورت حادثه خواهند شتافت و همچنین برای اقدامات بهتر دپوی اقلام اضطراری از جمله موادغذایی و تجهیزات اسکان اضطراری در تمامی پایگاه‌ها و مراکز امداد و نجات برنامه ریزی شده است.
آقای، ولی پور افزود: مشکل اصلی سازمان امداد و نجات بحث اعتبار است و اینکه هیچ منبعی برای جبران هزینه‌ها وجود ندارد و در چند سال گذشته این موضوع را پیگیر شدیم و یکصد میلیارد تومان را در نظر گرفته ایم، اما تا این لحظه مبلغی پرداخت نشده است.
وی گفت: از مجموع 15 هزار و 536 عملیات که در طول سال جاری انجام شده 9 هزار و 10 عملیات مربوط به حوادث ترافیکی بوده یعنی 70 درصد خدمات در بحث خدمات ترافیکی انجام شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات افزود: از پلیس راهور می‌خواهیم یک منبع باریک اعتباری را برای سازمان امداد و نجات درنظر بگیرد.
آقای ولی پور گفت: از مجموع کمک‌هایی که صورت گرفته سازمان امداد و نجات هلال احمر به 9 هزار و 947 مصدوم خدمات دهی کرد و 5 هزار و 752 نفر از مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کرد و هزار و 727 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.
آقای شریفیان رئیس اداره عملیات سازمان اورژانس کشور نیز در ادامه گفت: اورژانس کشور هزار و 700 پایگاه جاده‌ای و هزار و 250 پایگاه شهری دارد که در طرح زمستانی مشارکت جدی خواهند داشت.
وی افزود: 5 هزار و 700 دستگاه آمبولانس و 50 فروند بالگرد نیز در این طرح مشارکت خواهند کرد.
آقای شریفیان گفت: اورژانس کشور برای امدادرسانی در طرح زمستانی 22 هزار نیروی عملیاتی دارد گرچه اورژانس نیاز به اعتبارات دارد که با مشکلی مواجه نشود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هلال احمر سازمان امداد و نجات طرح زمستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: این حادثه در کیلومتر ١٥ محور اندیمشک به شوش، پل کرخه - سه راهی دهلران رخ داد که با وقوع این حادثه یک تیم امداد و نجات در جاده به همراه یک خودرو نجات از پایگاه دانیال نبی (ع) شوش به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از ارزیابی و اقدامات اولیه و ایمن‌سازی خودروها، سه نفر از جان باختگان این حادثه که در خودروها محبوس شده بودند رهاسازی و برای ادامه روند قانونی تحویل عوامل انتظامی شدند.

شعبانی اظهار کرد امداد رسانی به این حادثه ۲ ساعت به طول انجامید، افزود: رانندگان برای جلوگیری از این حوادث ناگوار ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در هنگام مواجهه با حوادث جاده‌ای با شماره ندای امداد ١١٢ تماس و یا به نزدیکترین پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر اطلاع دهند.

کد خبر 6092747

دیگر خبرها

  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند