Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@22:58:24 GMT

مستند زندگی شهید شوشتری ساخته می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۰۰۵۰

مستند زندگی شهید شوشتری ساخته می شود

به گزارش خبرگزاری فارس، این مستند بلند تلویزیونی، مقطع زمانی حضور «شهید‌شوشتری» در سیستان و بلوچستان را که دارای جنبه‌های مختلفی از درایت فرماندهی، نگاه مردمی و شیوه‌ مواجهه با نیروهای شرور است را دربرمی‌گیرد.

«حسن وزیر‌زاده»؛ کارگردان این مستند با اعلام خبر تولید مستند «شهید شوشتری»، گفت: ایشان بعد از فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در منطقه مستقر شدند و در ادامه‌ راه ایشان، اقدامات قابل توجهی را سامان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از طریق دوستان شهید شوشتری از جمله آقای شهریاری که در لحظه‌ شهادت ایشان، در نزدیکی صحنه بود، روایت را پیش می‌بریم. این مستند سعی می‌کند تا مخاطب را بیشتر با شهید شوشتری آشنا کند تا از طریق گفت‌و‌گو با سران طوایف و همرزمان آن شهید، درباره‌ ایشان بیشتر بدانیم.

این کارگردان ادامه داد: شهید شوشتری را می‌توان شهید وحدت نامید و در مستند، نشان داده می‌شود که ایشان با چه شیوه‌ای در قلب مردم جا باز کرد. شهید شوشتری از طریق مردمداری، سازندگی را در منطقه ایجاد کرد. ما در این مستند به دنبال اثر بیوگرافیک نبودیم و تنها مقطع پایانی زندگی ایشان و فعالیت‌هایی که در آن منطقه انجام دادند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی افزود: شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان به دور از هرگونه خشونت، رویه‌ مردمی را در پیش گرفت و با توجه به موفقیت‌ها و علاقمندی‌هایی که نزد سران طوایف داشت، در نهایت خشم دشمن را ایجاد کرد تا ایشان را به شهادت برسانند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید سیستان و بلوچستان کارگردان شهید شوشتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، انتشارات «مکتب حاج قاسم» با شش عنوان اثر چاپ اولی در کنار عرضه ده‌ها عنوان کتاب پیرامون شخصیت و سیره شهید حاج قاسم سلیمانی، پا به عرصه سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گذاشته است.

کتاب «باران گرفته است» به قلم «احمد یوسف زاده» حاوی خاطرات و روایات از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی شهید سلیمانی، کتاب «همراه ما بود» حاوی مجموعه سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان از حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت وی با گردآوری و ترجمه «سید حسین مرکبی»، کتاب «بچه‌های حبیب» گردآوری شده توسط «نازنین قنبری» روایت خاطرات رزمندگان گردان‌های اطلاعات عملیات و تخریب لشکر ۴۱ ثارالله از فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی، «این خانه فروشی نیست» به قلم «مهدیه داوودی» و تصاویر مستند «سعید فرجی»، روایت مقاومت ۸۴ روزۀ مردم شهر «آمرلی» عراق در محاصره ۳۶٠ درجه داعش و حضور شجاعانه حاج قاسم سلیمانی در شهر، که با طراحی یک عملیات دقیق، موفق به شکستن محاصره و آزادسازی این شهر می‌شود.

کتاب «طبقه‌بندی موضوعی سخنرانی‌های منتشر شده از شهید سلیمانی» اثر جامع و پژوهش محور در باب شخصیت شهید سلیمانی، کتاب مجموعه دوجلدی «جهت» جلد اول؛ سخنرانی‌ حاج‌ قاسم سلیمانی در جمع فرماندهان سپاه چند ماه پیش از شهادت‌ به همراه موخره‌ای بر این سخنرانی و جلد دوم؛ سخنرانی شهید سلیملنی در جمع ائمه جماعت به انضمام موخره‌ای در شرح‌ و تبیین این سخنرانی‌.
انتشارات مکتب حاج قاسم ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه، میزبان عموم بازدیدکنندگان سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن شبستان عمومی خواهد بود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229609 برچسب‌ها کتابخوانی شهید قاسم سلیمانی

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • تفال به حافظ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد...
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • عکس| فیلم زندگی «تتلو» ساخته می‌شود؟
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد