Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@23:08:57 GMT

۳۲۶۵ مترمربع اراضی دولتی در قمصر کاشان رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۰۱۵۳

۳۲۶۵ مترمربع اراضی دولتی در قمصر کاشان رفع تصرف شد

گروه استان‌ها- رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان از رفع تصرف ۳۲۶۵ مترمربع اراضی دولتی در قمصر کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

مجتبی آراسته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه رفع تصرف اراضی دولتی در شهرستان کاشان اظهار داشت: متاسفانه برخی از سودجویان برخی اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کردند و از این طریق به برخی سوءاستفاده‌ها منجر می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این اداره در زمینه رفع تصرف اراضی ملی به صورت ویژه اقدام کرده است، افزود: در آخرین اقدام به منظور رفاع تصرف اراضی دولتی دو مورد رفع تصرف در شهر قمصر کاشان صورت پذیرفت.

790 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان البرز رفع تصرف شد438 هکتار از اراضی ملی مازندران رفع تصرف شد؛ 16 هزار میلیارد ریال ‌به بیت‌المال بازگشت1500 متر از اراضی ملی در رامسر رفع تصرف شد

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان ضمن اشاره به جزئیات این اقدام صورت گرفته ابراز داشت: با این رفع تصرف اراضی دولتی به مساحت سه هزار و 265 مترمربع و به ارزش 100 میلیارد ریال از دست سودجویان خارج شد و در اختیار دولت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در برخورد با متصرفان اراضی دولتی مطابق قانون برخورد می‌شود و هیچ مماشاتی وجود ندارد، گفت: شهروندان پیش از هرگونه خرید و فروش اراضی استعلام‌های لازم از مراجع مربوطه را داشته باشند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/801/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اراضی دولتی رفع تصرف شد تصرف اراضی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد

جهاد کشاورزی شهرستان چهارباغ اعلام کرد: تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی دولتی جلوگیری شد.

سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با تاکید بر اهمیت مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در حیطه وظایف سازمان جهاد کشاورزی، اظهار کرد: طی آخرین عملیاتی که از سوی از اداره صورت گرفت ۱۷۵ هکتار از اراضی تصرف شده چهارباغ آزاد سازی شد.

مدیر اداره جهادکشاورزی چهارباغ ادامه داد: این تغییر کاربری‌ها در روستای «قوهه» بخش مرکزی در حال وقوع بود که با حضور نماینده دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی، عوامل نیروی انتظامی، یگان امداد، کلانتری‌های تابعه و با همکاری شهرداری چهارباغ و ادارات خدمات رسان برق و گاز نسبت به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات مقتضی به انجام رسید.

محمدی ارزش اراضی که از تغییر کاربری آن جلوگیری شده را حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این اراضی در ۱۶۰ قطعه تعریف شده بود، اضافه کرد: در خصوص دیوارکشی غیرمجاز، ویلا و بنای غیرمجاز در حال ساخت، دپوی مصالح، استخر و محوطه سازی اقدامات قانونی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چهارباغ افزود: بنای غیرمجاز در حال ساخت ۱۲ مورد به مساحت تقریبی ۳۵۰۰ مترمربع، دپوی مصالح ۵۰ مورد مساحت تقریبی ۱۱۰۰۰ مترمربع و استخر ۹ مورد به مساحت تقریبی ۱۵۰ مترمربع تخریب و آزادسازی شد.

به گفته محمدی محوطه سازی ۴۵ مورد به مساحت تقریبی ۷۵۰۰ مترمربع، که اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها نسبت به مستحدثات غیرمجاز مذکور صورت پذیرفت؛ همچنین تعداد ۶ انشعاب برق غیر مجاز و ۷ مورد انشعاب گاز غیر مجاز با همکاری عوامل محترم اداره خدمات رسان برق و گاز قطع و جمع آوری شد.

کد خبر 750867

دیگر خبرها

  • آزادسازی بیش از ۱۷ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی محمودآباد
  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد