Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: اگر سوخت نیروگاه‌ها به طور کامل تامین شود، همه مصارف برق کشور تامین خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایرنا، افزایش مصرف گاز در بخش خانگی در زمستان و به دنبال آن کاهش عرضه گاز به نیروگاه‌ها این روزها به یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت برق تبدیل شده است.

روند مصرف گاز در این روزها نشان از افزایش بی رویه آن در روزهای سرد سال دارد که همین موضوع بر تامین گاز نیروگاه‌ها اثر گذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران امروز از افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی در یک هفته گذشته خبر داد و گفت: اکنون مصرف گاز بخش خانگی به ۴۸۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

محمدرضا جولای با اشاره به اینکه مصرف گاز بخش خانگی در هفته گذشته ۴۰۰ میلیون متر مکعب در روز بوده است، افزود: این رقم اکنون به ۴۸۰ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

شرکت مدیریت شبکه برق ایران و وزارت نیرو با هدف هماهنگی در تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها اقدام به تعیین کمیته‌ای به نام «کمیته گذر از پیک زمستان» امسال کردند تا در آن با حضور مسوولان وزارت نفت درباره تامین به موقع سوخت نیروگاه‌ها هماهنگی انجام شود.

تازه ترین گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران خبر از برگزاری سومین نشست کمیته می‌دهد.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در سومین جلسه کمیته گذر از پیک زمستان ۱۴۰۰ افزود:‌ در صورت تأمین نشدن سوخت کافی به ویژه در نیمه شمالی کشور، اجرای طرح مدیریت مصارف به خصوص در صنایع نواحی نیمه شمالی کشور مورد نیاز خواهد بود زیرا محدودیت تامین گاز برای نیروگاه‫ های حرارتی موجود در نیمه شمالی، محتمل است و موانع کاربرد سوخت مازوت نیز موجب محدودیت هایی در بهره برداری از نیروگاه ها خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر لزوم پیگیری و هماهنگی مدیریت مصرف صنایع بزرگ و متوسط (در سطح انتقال و فوق‫ توزیع) نیاز است تا در شبکه توزیع نیز برای مدیریت مصرف صنایع کوچک، تمهید لازم اندیشیده شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: در صورت وقوع شرایط سخت آب و هوایی، شدت سرما و یا کاهش سوخت رسانی به نیروگاه‌‫ها، اعمال محدودیت‌های بیشتر محتمل خواهد بود.

شانزدهم آبان ماه وزیر نفت، اولویت این وزارتخانه را استفاده از سوخت پاک در نیروگاه‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به چالش‌های سال گذشته، امسال سوخت مایع برای نیروگاه‌ها در نظر گرفته شده است و حدود ۴۵۰ میلیون لیتر بیشتر از سال گذشته در مخازن ذخیره سازی کرده ایم.

جواد اوجی در جمع خبرنگاران درباره جلسه مشترک خود و وزیران صمت و نیرو با نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس افزود: نمایندگان دغدغه هایی درباره تامین گاز و سوخت زمستانی داشتند و ما هم اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت خود را در راستای تامین سوخت تشریح کردیم که بر اساس آن بتوانیم با کمترین چالش زمستان پیش رو را پشت سر بگذاریم.

برچسب هاایران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شرکت مدیریت شبکه برق ایران مصطفی رجبی‌ مشهدی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا شرکت مدیریت شبکه برق ایران وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیروگاه ها بخش خانگی مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد

تین نیوز

 رئیس مرکز مدیریت راه های کشور گفت: دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت مرکز مدیریت راه ها فراهم شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، منصور فخاران، رئیس مرکز مدیریت راه های کشور با بیان این که این مرکز برای اولین بار اقدام به تهیه و ارائه نقشه مترویی کرده است، گفت: دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور با هدف تسهیل شناسایی مسیرهای مهم به کاربران جاده ای به ویژه کاربران حمل و نقل عمومی و ترانزیتی در شناسایی راه های اصلی و شهرهای میانی کشور در سایت مرکز مدیریت راه ها فراهم شد.

فخاران ادامه داد: برای این کار ابتدا شهرهای با جمعیت بالا و یا شهرهای دارای اهمیت از نظر حمل و نقل شناسایی شده و پس از تعیین مبادی و مقاصد دارای اولویت با در نظر گرفتن میزان تردد به دست آمده از سامانه های هوشمند و درنظرگرفتن تقسیم بندی راه های کشور در نقشه پایه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اقدام به تهیه نقشه مترویی راه های سراسر کشور شده است.

وی افزود: در نقشه مترویی مسیر بین دو شهر به صورت خیلی خلاصه و مختصر قابل مشاهده است.

فخاران با اشاره به این که نقشه مترویی یا ترازنیت مپ یک نقشه توپولوژیکی شماتیکی است، گفت: این نقشه می تواند برای نشان دادن مسیرهای شریانی، شهرهای میانی و ایستگاه های درون یک سیستم حمل و نقل عمومی مسیرهای اتوبوسی، تراموا، حمل و نقل سریع، راه آهن یا کشتی استفاده شود.

فخاران با بیان این که عملکرد اصلی نقشه های مترویی کمک به کاربران برای استفاده مؤثر از سیستم حمل و نقل عمومی است، گفت: این نقشه ها را می توان در پایانه های حمل ونقل در اختیار عموم کاربران جاده ای قرار داد.

به گفته رئیس مرکز مدیریت راه های کشور، بر خلاف نقشه های معمولی، نقشه های مترویی معمولاً از نظر جغرافیایی دقیق نیستند، ولی از خطوط مستقیم و زوایای ثابت استفاده می کنند و اغلب مسیرهای ممکن بین مبادی و مقاصد را نشان می دهند و شهرها (ایستگاهای درون شهری) موجود را به صورت فشرده نمایش می دهند.

گفتنی است نقشه مترویی راه های کشور در سایت www.۱۴۱.ir قابل دسترس هم وطنان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت