Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور با تشریح برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی(۲۴ آبان تا یکم آذر) اظهارداشت: این برنامه‌ها با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین شهروندان در قالب ۱۶۵ عنوان برنامه با ۴۵۹ اجرا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تدارک سه بسته با عنوان «کتاب سایه‌بان شهر» خبر داد و گفت: در بسته محتوای مجازی «کتاب سایه‌بان شهر» هر یک از فرهنگسراها یک عنوان محصول مجازی در قالب‌های گوناگون با موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی تولید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: بسته تشویقی کتابخانه‌ها با عنوان «کتاب سایه‌بان شهر» نیز از ۲۴ آبان تا ۲۴ آذرماه اجرا می‌شود و شامل بخشودگی صددرصدی جرائم دیرکرد برای اعضای کتابخانه‌های سازمان و ثبت‌نام و عضویت رایگان شهروندان در کتابخانه‌هاست.

وی اهدای کتاب به مناطق محروم اطراف تهران و دیگر نقاط کشور را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد و گفت: طرح «کتاب در گردش» نیز با هدف دست به دست شدن کتاب بین شهروندان پیش‌بینی شده و در آن از شهروندان دعوت می‌شود پس از مطالعه کتاب، آن را به دوستان و نزدیکان خود هدیه دهند.

فاطمیان‌پور اظهارداشت: ۲۶ کتابخانه سازمان فرهنگی هنری با ایجاد غرفه‌های «کتاب در گردش» در اجرای این طرح مشارکت دارند و در پویش «هدیه کتاب» از کاربران اینستاگرام دعوت می‌شود ضمن معرفی یکی از کتاب‌های شخصی خود، آن را به یکی از دوستان خود هدیه دهند و او را به این چالش دعوت کنند، در پایان به ۱۵ نفر از کسانی که پست خود را به نشانی اینستاگرام دبیرخانه ارسال کنند، جوایزی اهدا خواهد شد.

وی درباره حرکت اتوبوس «کتابگرد هدهد» در سطح شهر بیان کرد: اجرای نمایش با موضوع کتاب، مسابقه‌های فرهنگی هنری، فروش کتاب با تخفیف، قصه‌گویی و توزیع محصولات فرهنگی ، تجلیل از نویسندگان و اصحاب رسانه از جمله برنامه‌های «کتابگرد هدهد» است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه «باشگاه کتابخوانی صدتایی‌ها» در هفته کتاب اظهارداشت: اجرای این برنامه در فصل تابستان با حضور بیش از ۲ هزار مخاطب کودک و نوجوان آغاز شد و در آن ۹۲ هزار و ۲۴۶ کتاب مورد مطالعه قرار گرفت و نیز ۲هزار و ۵۹۸ نفر عضو جدید کتابخانه‌ها شدند که در آیین اختتامیه، ۳۰ مخاطب توسط دبیرخانه به عنوان نفرات برگزیده معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی گفت: آیین نام‌گذاری کتابخانه و بزرگداشت دکتر مهری سویزی دیگر برنامه پیش‌بینی‌ شده است که به نامگذاری کتابخانه فرهنگسرای خانواده به نام ایشان اختصاص دارد، سویزی از کارشناسان بنام عرصه خانواده و تعلیم و تربیت و عضو شورای اندیشه‌ورز خانواده سازمان فرهنگی هنری بود.

فاطمیان‌پور افزود: در برنامه «زیست کتابخانه‌ای» سه کلیپ درباره معرفی بخش‌های مختلف یک کتابخانه، مزایای استفاده از خدمات آن و همچنین نحوه صحیح معرفی کتاب تولید و منتشر شده و سپس از مخاطبان کودک و نوجوان دعوت می‌شود در قالب یک ویدئو، به معرفی یک کتاب بپردازند و در پایان به صاحبان آثار برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه از اجرای سه برنامه تخصصی خبر داد و گفت: مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی در اجرای ششمین کنگره «متخصصان علوم اطلاعات» که به همت انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران برگزار می‌شود، مشارکت خواهد داشت.

وی افزود: کتابداران سازمان فرهنگی هنری می‌توانند در پنل‌های تخصصی این کنگره با موضوع راهبردهای تحول دیجیتال در کتابخانه‌ها، آرشیوها و موزه‌ها شرکت کنند و به صورت رایگان عضویت یک ساله انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران را دریافت کنند.

فاطمیان‌پور با اشاره به برنامه «یار مهربان» اظهارداشت: با همکاری بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی، کتاب‌های کمک‌آموزشی مورد نیاز ۱۱۰ کتابخانه سازمان فرهنگی هنری به این مراکز اهدا می‌شود که ارزش این کتاب‌های اهدایی در مجموع بیش از ۲۵۰ میلیون تومان است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: همچنین ۱۲۶ برنامه محله‌ای منطقه‌ای برای هفته کتاب و کتابخوانی تدارک دیده شده که شهروندان برای اطلاع از آن می‌توانند به نزدیک‌ترین فرهنگسرا به محل سکونت خود مراجعه کنند.

بیست‌ و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان‌ تا یکم آذر ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها هفته کتاب شهرداری تهران شهر تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته کتاب شهرداری تهران شهر تهران هفته کتاب شهرداری تهران شهر تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران کتابخانه ها هفته کتاب برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود

کریم خورشیدوند در نشست بزرگداشت دهه کرامت، با تاکید بر ضرورت پشتیبانی ادارات و نهاد‌ها از برنامه‌های مردم محور، اظهار کرد: باید از ظرفیت همه مراکز دینی و فرهنگی برای هر چه با شکوه‌تر برگزار کردن جشن‌های دهه کرامت استفاده شود.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی برای تقویت فرهنگ دینی و نهادینه سازی فرهنگ رضوی است، افزود: دهه کرامت یکی از برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی مهم است و هر ساله تمام نهاد‌ها نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت امام رضا (ع) اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و مسئولان شهرستانی باید هرچه بیشتر با ستاد بزرگداشت دهه کرامت مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد اجرای برنامه‌های متنوع و اثرگذار برای عموم مردم باشیم.

خورشیدوند دهه کرامت را ظرفیت مناسبی برای ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دانست و اضافه کرد: برنامه‌های این دهه و ایام صادقیه باید با هم افزایی، مشارکت، خلاقیت و فراگیری تهیه و تدوین شود.

رییس شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای رساندن پیام امامت، ولایت و کرامت است و باید از این مناسبت برای گرامیداشت مقام دختر مسلمان و مقابله با هجمه‌های دشمنان بهره گرفته شود.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی گفت: برنامه‌های محوری دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های استان به ستاد بزرگداشت دهه کرامت اعلام شده است و براساس ظرفیت ادارات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رکن مردم محوری در جشن‌های بزرگداشت دهه کرامت بیان کرد: در طول دهه کرامت جشن‌های مردم محور در مساجد، محلات و مناطق محروم با پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با رویکرد تقویت فرهنگ دینی، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رضوی و ایجاد شور و شعف برای عموم مردم برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه این نشست اظهار کرد: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این کانون‌ها برگزار می‌شود و مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان جهت تقویت برنامه‌های بزرگداشت ضروری است.

محمد چگنی نژاد افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان سازی اجتماعی و ارتقای فرهنگ دینی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: ده‌ها برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاهچراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در لرستان ادامه داد: همچنین همزمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) ۲ برنامه شاخص در شهر خرم آباد و یک برنامه با محوریت مساجد در هر کدام از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) دریکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان