Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور جهانی ـ فیلم سینمایی «امتحان» به کارگردانی شوکت امین کورکی در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لیدن» در هلند و سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لیدز» انگلستان و مورد تأیید آکادمی اسکار حضور دارد.

فیلم سینمایی «ئه‌زموون» (امتحان) The Exam به کارگردانی شوکت امین کورکی، به تهیه کنندگی ممد اکتاش، به نویسندگی مشترک شوکت امین کورکی و محمدرضا گوهری فیلمنامه‌نویس سرشناس ایرانی و محصول مشترک اقلیم کردستان عراق و کشورهای آلمان و قطر؛ در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در بخش نمایش «فیلم‌های بلند سینمایی» در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لیدن» Leiden در کشور هلند به نمایش در آمد و در ادامه در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لیدز» Leeds در کشور انگلستان و مورد تأیید آکادمی اسکار حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جشنواره فیلم «لیدن» LIFF که در سال 2006 تأسیس شده، به یکی از جشنواره‌های فیلم پیشرو در هلند تبدیل شده است و فیلم‌هایی را اکران می‌کند که در آن، مرز بین سینمای این کشور و جریان اصلی سینما از سراسر جهان را بررسی می‌کند.

شانزدهمین دوره این رویداد سینمایی با نمایش بیش از 100 فیلم از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در بخش‌هایی همچون؛ نمایش «فیلم‌های بلند سینمایی»، «مسابقه فیلم کوتاه»، بخش «غیررقابتی فیلم کوتاه»، بخش «گیج کننده‌ها» BONKERS و ... در روزهای 6 تا 16 آبان ماه جاری (28 اکتبر تا 7 نوامبر 2021) در کشور هلند برگزار شد.

«ئه‌زموون» در ادامه حضورهای جهانی خود در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لیدز» Leeds در کشور انگلستان و مورد تأیید آکادمی اسکار حضور دارد و در نخستین سانس اکران خود، در ساعت 17:45 روز دوشنبه 17 آباه ماه جاری (8 نوامبر 2021) به نمایش در آمد و در ادامه، در ساعت 16:15 روز چهارشنبه 19 آبان ماه (10 نوامبر 2021) و همچنین در ساعت 13:15 روز پنجشنبه 20 آبان ماه (11 نوامبر 2021) در شهر لیدز روی پرده می‌رود.

جشنواره بین‌المللی فیلم «لیدز» LIFF توسط شورای شهر لیدز و مؤسسه فیلم بریتانیا و با اکران آثاری از سینماگران کشورهای دنیا از روزهای 12 تا 28 آبان ماه جاری (3 تا 18 نوامبر 2021) در شهر لیدز در کشور انگلستان برگزار می‌شود.

این جشنواره، از بزرگترین رویدادهای سینمایی در بریتانیا است که بعد از جشنواره بین‌المللی فیلم «لندن» مهمترین فستیوال انگلستان به شمار می‌رود. در این جشنواره، توسط مسئولان این رویداد آثاری از استعدادهای نو، خلاق و برجسته و همچنین فیلم‌هایی که تاکنون در بریتانیا به نمایش گذاشته نشده‌اند، انتخاب می‌شوند و با به نمایش گذاشتن ژانرهای متفاوتی همچون؛ تخیلی، مستند و انیمیشن، سهم تأثیرگذار و ارزشمندی در کشف استعدادهای صنعت فیلم و سینما داشته است.

فیلم سینمایی «ئه‌زموون» محصول کمپانی «میتوس فیلم» برلین و کمپانی «مستی فیلم» سلیمانیه که با حمایت وزارت روشنبیری (فرهنگ و هنر) و جوانان حکومت اقلیم کردستان تولید شده است، توسط کمپانی آلمانی «آرت هود» ArtHood در سطح جهان پخش بین‌المللی می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دوره جشنواره بین المللی فیلم نوامبر 2021 آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش

مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

بر اساین این خبر، از این مجموعه در بازار فیلم هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق