Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:49:36 GMT

همایش ملی زعفران در گناباد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۰۴۹۵

همایش ملی زعفران در گناباد برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی ششمین همایش ملی زعفران ۲۶ و ۲۷ آبان ماه در گناباد برگزار می‌شود.

رضا رنجکشان در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: پیگیری‌ها برای برگزاری ششمین همایش ملی زعفران به میزبانی گناباد از سال ۹۷ آغاز شده است و این همایش در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ماه در گناباد برگزار خواهد شد. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه گناباد اظهار کرد: با توجه به امکانات، زیرساخت‌های علمی و اعضای هیات علمی، ،امکانات آزمایشگاهی، سبقه‌ تاریخی زعفران در گناباد، و قابلیت‌ها و پتانسیل‌های اجرایی و علمی مجتمع آموزش عالی گناباد مقرر شد که این همایش به میزبانی مجتمع آموزش عالی گناباد برگزار شود که این نشانه‌ شاخصه‌های علمی و پتانسیل‌های ارزشمند اجرایی است که در این مجتمع به اثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت زعفران گناباد در کشور و در منطقه بیان کرد: زعفران در گناباد پیشینه‌ای طولانی دارد و یکی از قدیمی‌ترین مناطق کشت زعفران در کشور، شهرستان گناباد است و مهمترین شاخصه زعفران گناباد نسبت به سایر مناطق، با کیفیت‌ بودن، ارگانیک بودن، کشت به صورت خرده مالکی و مباحث مربوط به سلامت است که در تولید محصول لحاظ شده است.

رنجکشان افزود: یکی از اهداف مجتمع آموزش عالی گناباد به عنوان یک واحد دانشگاهی، تقویت پتانسیل‌های منطقه و در حقیقت کمک به تولیدات کشاورزی و صنعتی منطقه است و در همین راستا برای اینکه پتانسیل‌ها، قابلیت‌ها و ارزش‌های زعفران گناباد هم به نوعی ثبت و هم در سطح ملی مطرح شود پیگیری‌های زیادی برای برگزاری این همایش انجام شد.

وی فن‌آوری‌های تولید زعفران، فن‌آوری‌های پس از برداشت زعفران، مصارف و کاربردهای زعفران، بازاریابی و اکوتوریسم زعفران را از جمله مهمترین محورهای این همایش دانست و خاطرنشان کرد: در این همایش سعی شده است به مسائل اجرایی‌تر و موارد کارآمدتردر صنعت زعفران پرداخته شود و مسائل اقتصادی مربوط به این محصول نیز مدنظر قرار بگیرد.

وی یادآور شد: یکی از مباحث بسیار مهم و مورد توجه مساله اقتصاد کشاورزان این حوزه است علاوه بر آن بحث کیفی‌سازی و تقویت تولید این محصول در سطح کشور مطرح است که این موارد در این همایش به بررسی گذاشته خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه گناباد گفت: این همایش با حضور میهمانان کشوری و استانی برگزار خواهد شد و مسئولان سطح یک وزارت جهاد کشاورزی از جمله معاون وزیر و تعدادی از مدیران وزارت جهاد کشاورزی در این همایش حضور خواهند داشت؛ همچنین اعضای شورای ملی زعفران، اساتید برتر کشوری در حوزه زعفران و کشاورزی و اساتید برتر حوزه اقتصاد دعوت شده‌اند و امیدواریم با تلفیق این موارد در کنار هم دستاوردهای خوبی برای کشور، استان و به ویژه منطقه حاصل شود.

وی افزود: برگزاری میزگردهای تخصصی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از جمله سایر برنامه‌هایی است که به منظور غنای همایش برای آن برنامه‌ریزی شده است.

گفتنی است همایش ملی زعفران با کد ۵۰۵۷۵-۰۰۲۱۰ ثبت شده در ISC از بزرگ‌ترین و معتبرترین رویدادهای علمی کشور در زمینه زعفران بوده که با همکاری جمعیت ایرانی علوم زعفران به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. پنجمین همایش ملی زعفران سال ۲۳ آبان ماه سال ۹۷ به میزبانی دانشگاه تربت حیدریه در تربت حیدریه برگزار شد.

سطح زیر کشت زعفران در گناباد ۳۵۰۰ هکتار است و زعفران گناباد با محوریت روستای سنو با عنوان نظام تولید زعفران مبتی بر آبیاری قنات در اواخر سال ۹۷ به عنوان سومین میراث کشاورزی ایران در سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد(فائو) به ثبت جهانی رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زعفران گناباد خبرهای شهرستان گناباد زعفران در گناباد همایش ملی زعفران زعفران گناباد گناباد برگزار پتانسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود

کاوه شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حجاج زیارت حج تمتع از کردستان هزار و ۱۴۵ نفر هستند که در قالب ۱۰ کاروان شامل ۹ کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشییع سامان یافته‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت کردستان بیان کرد: از شهر سنندج تعداد ۳۶۰ نفر در قالب ۳ کاروان، از شهر بانه تعداد ۲۶۰ نفر در قالب ۲ کاروان، از شهر مریوان تعداد ۲۱۵ نفر و در قالب۲ کاروان و از شهر بیجار یک کاروان ۹۵ نفره عازم حج تمتع امسال خواهند شد.

وی اظهار کرد: از شهر سقز هم ۲ کاروان با تعداد ۲۱۵ نفر به زیارت حج تمتع مشرف می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت کردستان ادامه داد: تاریخ اعزام‌ها هنوز به صورت دقیق مشخص نیست ولی اعزام‌های استان کردستان احتمالاً از تاریخ ۸ خرداد آغاز خواهد شد.

شیرزادی گفت: همایش هفته حج هم در تاریخ ۲۰ اردیبهشت و با حضور ۳ کاروان سنندج و حضور تقریبی ۶۰۰ نفر در مجتمع فجر سنندج برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: درباره معاینات زائران برای حضور در حج امسال هم مقدمات حج از چندین ماه قبل شروع شده و معاینات زائران هم طبق روال گذشته در مراکز پزشکی جمعیت هلال احمر انجام شد.

وی اذعان کرد: زائران در حال حاضر در حال سپری کردن آموزش‌های شرعی و احکامی هستند.

کد خبر 6093944

دیگر خبرها

  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد