Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:01:42 GMT

کشت گندم دیم در لارستان فارس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۰۵۶۸

کشت گندم دیم در لارستان فارس آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: کاشت محصول زراعی گندم در این منطقه از نیمه اول آبان ماه شروع شده وتا نیمه دوم آذر ماه ادامه خواهد داشت .

محمدجواد مظفری چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون حدود یک هزار و ۲۰۰ تُن بذر گندم گواهی شده بین کشاورزان توزیع شده که ارقام سیروان ، چمران ۲، مهرگان، تیرگان ، برات و  خودمصرفی کشاورز بیشترین خرید و مصرف را بین کشاورزان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال زراعی گذشته کشت گندم در سطحی افزون بر ۱۸ هزار هکتار انجام شد که بیش از ۴۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مراکز خرید گندم و کارخانه های آرد استان شد.

به گفته مظفری، کاهش بارندگی و پراکنش نامناسب بارش ها در سال زراعی گذشته موجب خسارت فراوانی به بخش کشاورزی این منطقه شد و میزان تولیدات کشاورزی از حدود ۹۵ هزار تن با وجود خشکسالی پارسال به کمتر از ۴۵ هزار تن کاهش یافت.

او گفت که میزان برداشت در کشت دیم محصولات زراعی لارستان در سال زراعی گذشته صفر بود. میزان بارش های سال زراعی گذشته در لارستان کمتر از ۴۰ میلی متر گزارش شده است.

شهرستان لارستان دارای ۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۳۲ هزار هکتار دیم و ۲۳ هزار هکتار  آبی است.

لارستان در استان فارس در حد فاصل شهرستان‌های داراب، زرین‌دشت، جهرم، قیر و کارزین، خنج، اوز، گراش و لامرد قرار دارد و در شرق و جنوب با حاجی‌آباد، بندرعباس و بستک در استان هرمزگان همجوار است.

این شهرستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله ۳۸۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است.

برچسب‌ها گندم تغییرات آب و هوا بارندگی اراضی کشاورزی لارستان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم تغییرات آب و هوا بارندگی گندم تغییرات آب و هوا بارندگی اراضی کشاورزی لارستان فارس سال زراعی گذشته هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از قلع و قمع ۴۸بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان طی هفته جاری خبر داد.

حجت‌الله رئیسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بناهای غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اجرا شده است.

رئیسی ادامه داد: این بناهای غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو کشور و نماینده فارس در لیگ دسته اول شد
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس