Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، صبح روز جمعه ۱۴ آبان ماه بود که رئیس قوه قضاییه در بازدیدی ۳ ساعته از انبار مرکزی جمع آوری و فروش اموال تملیکی در تهران در جریان عملکرد و مسائل و مشکلات این مجموعه قرار گرفت و از مسئولان سازمان اموال تملیکی خواست به وضعیت انبار‌های اموال تملیکی سامان دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه ای پس از این بازدید، در جلسه شورای عالی قوه قضائیه در رابطه با تعیین تکلیف پرونده‌های کالا‌های موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی تاکید کرد: طبق اطلاعات ارائه شده از سازمان اموال تملیکی از ۵۰۰۰ پرونده اموال که تکلیفش مشخص نشده، ۵۷۱ مورد آن مربوط به قوه قضائیه است و حدود دو هزار پرونده هم مربوط به سازمان تعزیرات است که هم دادگستری و هم تعزیرات عنوان میکنند این آمار صحیح نیست، اما در هر صورت دستور دادم هر چه سریعتر موضوع روشن و هر تعداد پرونده وجود دارد رسیدگی فوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی دستور رئیس دستگاه قضا، از روز گذشته تیمی متشکل از دادسرا‌های مختلف استان تهران با ۲۵ قاضی در سازمان اموال تملیکی مستقر شده و به بررسی پرونده‌های قضایی که اعلام شده بود در سازمان اموال تملیکی بلاتکلیف است، پرداخته شده است.

در همین راستا، صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه، نمایندگان قوه قضاییه از انبار‌های اموال تملیکی بازدید کردند و در جریان اهم مشکلات انبار‌های اموال تملیکی قرار گرفتند.

در این بازدید، نمایندگان قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی، رئیس سازمان اموال تملیکی تهران و نماینده سازمان بازرسی کل کشور حضور داشتند.

در جریان بازدید از انبار‌های سازمان اموال تملیکی، نمایندگان قوه قضاییه با کالا‌هایی مواجه شدند که با گذشت چندین سال هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، از جمله کالا‌هایی که از سال ۹۲ در انبار دپو شده‌اند.

نمایندگان قوه قضائیه در همان محل بازدید، نسبت به پیگیری علت عدم تعیین تکلیف برخی از این کالا‌ها اقدام کردند.

پوریانی، یکی از نمایندگان قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی، درخصوص تعداد زیادی از لاستیک قاچاق که از سال ۹۸ در انبار دپو شده و هنوز تعیین تکلیف نشده است، در تماس با مدیرکل تعزیرات تهران، علت عدم تعیین تکلیف این کالا‌ها را جویا شد.

پوریانی اظهار داشت: طی بررسی‌هایی که از انبار‌های اموال تملیکی داشته‌ایم، به این نتیجه رسیدیم که در خصوص خیلی از کالا‌ها از سوی تعزیرات و دادگستری رای صادر شده، اما به واسطه عدم وجود ارتباطات لازم میان سازمان اموال تملیکی و تعزیرات و دادگستری، سازمان اموال تملیکی در جریان صدور رای قرار نمی‌گرفت.

پوریانی پیشنهاد داد در هر استان مراجع ذی‌صلاح در جایی جمع شوند و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

پوریانی در عین حال بر برخورد با کوتاهی‌ها و قصور‌های احتمالی صورت گرفته در عدم تعیین تکلیف کالا‌های حاضر در انبار‌های اموال تملیکی تاکید کرد و گفت: فرقی نمی‌کند که شخص چه کسی باشد و حتی اگر قاضی هم در این زمینه کوتاهی کرده باشد، باید با آن برخورد شود.

رسولی فاضل، دیگر نماینده قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی نیز در حاشیه بازدید از چهار انبار اموال تملیکی استان تهران اظهار کرد: آن چیزی که امروز و روز جمعه در محضر رئیس قوه قضاییه شاهد بودیم، حاصل ۳۰ سال عمر سازمان اموال تملیکی است.

فاضل با تاکید بر لزوم ایجاد سامانه‌ای به منظور گسترش هم افزایی در میان دستگاه‌های مختلف در خصوص اموال تملیکی گفت: در ماده ۵ قانون مبارزه با قاچاق در تبصره سه بر این موضوع تاکید شده که عوامل ذی ربط باید تحت یک سامانه جامع با هم مرتبط باشند و مدیریت آن با ستاد مبارزه با قاچاق است. سازمان اموال تملیکی از سال ۹۸ این سامانه را طراحی کرده و آماده بارگذاری است، اما لازم است عوامل دیگر نیز به این سامانه متصل شوند.

در این بازدید رضا بهرامی، رئیس سازمان اموال تملیکی استان تهران نیز حضور داشت که به مشکلات ناشی از کمبود نیروی انسانی و هزینه اجاره انبار‌ها اشاره کرد.

بازدید نمایندگان قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی از انبار‌های این سازمان در تهران، حدود چهار ساعت به طول انجامید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه نمایندگان قوه قضائیه قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی نمایندگان قوه قضائیه انبار های اموال تملیکی تعیین تکلیف قوه قضاییه کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو در جلسه با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار داشت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می‌شود انسجام و تمرکز بر مبارزه با بینان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده های مربوط به پولشویی است .

وی افزود: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد، 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق  و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد .

اسپانلو از اجرای طرح پایش پرونده های اجرای احکام هم خبر داد و گفت:  در این طرح همه پرونده های موجود در  واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز  که سالهای گذشته مختومه شده است ، دوباره بررسی و نظارت می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را را 2 اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد:  سال گذشته با همت دادستان های سراسر استان 429 بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن  مشکلات بخش تولید استان از دستگاه های اجرایی پیگیری و رفع شد.

تعیین تکلیف حدود 22 هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید 80 هکتار جنگل و 498 هکتار مرتع، مسدود کردن 450 حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود که در این جلسه دادستان مرکز استان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی
  • مزایده ۷ هزار چای تن خارجی بلاتکلیف
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • اولین مزایده اموال منقول با عرضه ۷هزار تن چای برگزار شد