Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ایران فردا میهمان لبنان است و شاگردان دراگان اسکوچیچ امیدوار هستند صدرنشینی خود را تثبیت کنند.
به گزارش آریا، تیم ملی ایران در حال حاضر با کسب 10 امتیاز از 4 دیدار خود صدرنشین مطلق گروه A رقابت های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی است. در آن سو تیم ملی لبنان تاکنون 5 امتیاز به دست آورده و بعد از ایران و کره جنوبی، در جایگاه سوم جدول رده بندی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی ایران به همراه تیم ملی عربستان، تنها تیم های بدون شکست آسیا در سال 2021 هستند و ملی پوشان ایران امیدوارند این رکورد خود را مقابل لبنان نیز حفظ کرده و سه امتیاز دیگر را در خارج از خانه به دست بیاورند.
نکته جالب در خصوص تیم ملی لبنان این است که آن ها قدمتی بیشتری از تیم ملی کشورمان دارند ولی هرگز موفق نشدند به افتخاری در عرصه آسیا یا رقابت های بین المللی برسند. شاید بزرگترین علامت سوال در خصوص ترکیب تیم ملی مربوط به جانشین مهدی طارمی است؛ مهدی طارمی که پس از جنجال های اخیر از سوی دراگان اسکوچیچ کنار گذاشته شده، حداقل برای دو بازی آینده همراه تیم ملی نیست و از این رو باید دید مرد کروات چه کسی را به جای طارمی به زمین می فرستد.
بازیکنان تیم ملی که در دو روز گذشته در ورزشگاه العهد روی چمن مصنوعی نه چندان مناسب این ورزشگاه دو جلسه تمرینی را پشت سر گذاشته‌اند، امروز نیز برای انجام یک جلسه تمرینی سبک در ورزشگاه اصلی دورهم جمع می‌شوند. به این ترتیب دراگان اسکوچیچ به ساعت‌های پایانی تردیدهای تاکتیکی خود در مورد ترکیب تیم ملی ایران نزدیک می‌شود و باید تصمیم نهایی را درباره یازده بازیکنی که فردا به میدان خواهد فرستاد، بگیرد؛ در این بین، پست مهاجم نوک از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. در بازی‌های گذشته ایران بدون تغییر با زوج سردار آزمون و مهدی طارمی به میدان رفته اما حالا با بیرون ماندن طارمی از لیست، بازیکنی جانشین او خواهد شد.
در اردوی ایران، کریم انصاری‌فرد، کاوه رضایی، مهدی قایدی و اللهیار صیادمنش به عنوان مهاجم حضور دارند که هر یک بازیکنانی بااستعداد و کار درآور به نظر می‌رسند؛ بازیکنانی که حضور هر کدام از آن‌ها طرفداران و البته شاید مخالفان خود را داشته باشد اما در نهایت هر ترکیبی نوع خاصی از تاکتیک را طلب می‌کند. این چهار مهاجم خصایصی متفاوت با یکدیگر دارند و باید دید قرعه شانس بازی کنار آزمون نصیب کدام‌شان می‌شود.
به عنوان مثال، کریم انصاری‌فرد بازیکنی فرصت‌طلب، دریبل‌زن و تیزهوش است که در هر دو پست خط حمله قابلیت بازی دارد؛ کاوه رضایی بازیکنی دونده و سمج با ضربات عالی‌ست و مهدی قایدی یک مهاجم هنرمند و دریبل‌زن که شاید نحوه بازی‌اش خوراک مصاف با تیم‌های عربی باشد. هم‌چنین اللهیار صیادمنش با درخشش متوالی در مسابقات اروپایی و لیگ اوکراین، آماده است تا بعد از چند بازی نصفه و نیمه ملی و یک گل در دیدار مقابل کامبوج، این‌بار در میدانی مهم‌تر در زمین حاضر شود و چه بسا گل بزند.
 هفته پنجم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 در قاره آسیا از فردا شروع می شود و تیم ملی ایران در بیروت مقابل لبنان قرار می گیرد. شاگردان اسکوچیچ 5 روز پس از این دیدار در ششمین دیدار خود مقابل سوریه به میدان خواهند رفت. سایت فدراسیون جهانی فوتبال در آستانه این مسابقات در گزارشی به وضعیت تیم های حاضر در دور نهایی مقدماتی جام جهانی در آسیا پرداخته است.
تیم ملی ایران در گروه نخست مسابقات بدون مهدی طارمی، ستاره خود راهی لبنان شده تا با تیم سوم جدول رده بندی دیدار کند؛ تیمی که می خواهد موفقیت خود را تداوم ببخشد. ایران باید مواظب تیم میزبان باشد که فرم آماده ای دارد؛ لبنان در مقدماتی جام جهانی 2014 ایران را با تک گل انتر شکست داده بود. ایران با دو امتیاز بیشتر از کره جنوبی، در صدر جدول رده بندی گروه اول قرار دارد و بعد از بازی با لبنان روز سه شنبه هفته بعد در اردن مقابل سوریه بازی خواهد کرد. کره جنوبی هم در این دور با امارات و عراق دیدار می کند.
گفتنی است که یکی از حساس ترین بازی های این دور مسابقات در آسیا را تیم های عربستان و استرالیا در گروه دوم انجام خواهند داد؛ دیداری که سایت فیفا آن را سرنوشت ساز نامیده است؛ البته در این گروه شاهد تقابلی بسیار هیجان انگیز میان عمان و ژاپن که هر دو 6 امتیاز دارند نیز خواهیم بود.
شاگردان اسکوچیچ زیر نظر کادر فنی تیم تمرین را شروع می کنند؛ این در حالی است که تشویق بی امان ایرانیان حاضر همچنان ادامه دارد. آنها با شعار همیشه روحیه بخش ایران... ایران... پا به پای ملی پوشان تمرین را پیش می برند. در بخش هایی از تمرین که به صورت گروه گروه برگزار می شود، شاهد شیطنت ها و شوخی های همیشگی هستیم که نشان از روحیه بالای تیم ملی دارد. دروازه بانان تیم هم بعد از انجام تمرینات گروهی، در دروازه پایین تمرینات ویژه خود را برگزار می کنند تا آماده بازی روز پنج شنبه شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شاگردان اسکوچیچ لبنان تیم ملی ایران مهدی طارمی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزکردستان ، تیم پاریزه ر کردستان تنها نماینده استان امروز جمعه ۷ اردیبهشت به مصاف تیم یادآوران شاهدیه یزد می‌رود.

دیدار این دو تیم ساعت ۱۶ امروز در سالن خانه هندبال سنندج برگزار می‌شود.

مرحله دوم لیگ دسته دو فوتسال بزرگسالان کشور با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه چهار تیمی برگزار می‌شود.

نماینده استان در گروه اول با تیم‌های پاس بافق یزد، یادآوران شاهدیه یزد و عاشوری زاد چالوس هم‌گروه است.

دیگر خبرها

  • کری‌خوانی سرمربی تایلند برای ایران پیش از فینال
  • سرمربی تیم ملی فوتسال تایلند: هدف ما قهرمانی است
  • سرمربی تایلند: هدف ما برتری برابر ایران در دیدار نهایی است
  • هاکی روی یخ قهرمانی جوانان آسیا؛ پیروزی ایران مقابل کویت
  • صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد
  • نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای
  • کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا