Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@17:14:03 GMT

نانوایی‌های همدان رتبه‌بندی شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۰۷۶۴

نانوایی‌های همدان رتبه‌بندی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدعلی محمدی عصر امروز در کارگروه آرد و نان شهرستان همدان اظهار کرد: تعداد قابل توجهی نانوایی تحت عنوان سنتی و خانه‌پزی به ویژه در شهر جورقان فعال است که بدون هیچ سهمیه‌ای آرد مورد نیاز خود را به صورت قاچاق تهیه می‌کنند.

وی افزود: اداره غله و سازمان صمت ضمن بررسی کارشناسی نسبت به پیش‌بینی اختصاص سهمیه آرد مشخص با قیمت معینی برای واحدهای نانوایی خانه‌پز شهری اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار همدان با اشاره به تعداد بالای نانوایی در شهر همدان یادآور شد: کیفیت نان در همدان همواره مورد بحث بوده و این مهم در صورت فعالیت تعداد واحد نانوایی متناسب با جمعیت و ساعت کاری کامل با رتبه‌بندی و ایجاد بازار رقابتی محقق خواهد شد.

وی ترکیب گندم در سیلوها و کارخانه‌های تولیدی آرد را از جمله راهکارهای افزایش کیفیت آرد و نان عنوان کرد و خواستار توجه اداره غله و سازمان صمت به این موضوع شد.

محمدی مشکل قیمت تمام شده تولید آرد در کارخانه‌های تولیدی را از جمله مواردی دانست که سازمان صمت باید مورد بازنگری و حمایت قرار دهد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های نگهداری ماشین‌آلات، بسته‌بندی و تعرفه‌های آسیابانی مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: استفاده از سبوس دامی، افزودنی‌های غیر مجاز، کنجد، سبزیجات و دانه‌های غیربهداشتی تحت عناوین مختلف و با قیمت بالاتر ممنوع است و نظارت اتحادیه، مرکز بهداشت و سازمان صمت باید جدی باشد.

فرماندار همدان افزود: طبق نظر کارشناسان نان سبوس‌دار صرفا باید از آرد کامل یا اضافه کردن سبوس خوراکی در حین تهیه خمیر و طی فرایند تخمیر تهیه شود که متاسفانه گاهی مشاهده شده نانوایی با سوء استفاده از عدم آگاهی مصرف‌کننده تحت عنوان نان سبوسدار مستقیم اقدام به پاشیدن سبوس به نان در حین طبخ می کند.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس

کلیدواژه: رتبه بندی نانوایی نظارت بر نانوایی کیفیت نان در همدان سازمان صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت

دکتر مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش درمورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

منبع: ایفدانا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)