Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار سمنان گفت: ما نباید به ساعت اداری مقید باشیم و لذا باید تمام‌وقت خود را برای کار و رضایتمندی مردم و بازگشت و افزایش اعتماد مردم صرف کنیم گفت: بحث مسکن و اشتغال ایثارگران استان پیگیری می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمدرضا هاشمی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن یادگار امام (ره) و با حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در حال برگزاری است اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان سمنان، نشست اقشار مختلف مردم با رئیس جمهور با محوریت خانواده شهدا برگزار شد و برخی از این خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران انتظارات به حقی داشتند که رئیس‌ جمهور نیز وعده حضور قاضی‌زاده هاشمی را دادند که در کمترین زمان ممکن (امروز) از حضور ایشان بهره‌مند شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مقام معظم رهبری در سفر به استان سمنان، استان را دارای خلقیات بسیار خوب و نیروی انسانی قوی برشمردند و به بحث سپاه قائم آل محمد اشاره داشتند و می‌توان گفت به معنای واقعی استان سمنان، استانی شهیدپرور است.

استاندار سمنان با بیان اینکه نخستین روستای شهیدپرور کشور در استان سمنان است افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در استان سمنان بسیار پررنگ است.

هاشمی گفت: استان سمنان رتبه سوم تقدیم شهدا به نظام جمهوری اسلامی را در کشور دارد و همچنین این استان در حوزه ایثارگری و جانبازان نیز از رتبه‌های برتر کشور است.

وی با بیان اینکه کار شبانه‌روزی در سایه روحیه ایثار و شهادت محقق خواهد شد افزود: تاکنون در 4 انتصاب انجام شده در استانداری، از خانواده شهدا و ایثارگران استفاده‌شده و ویژگی‌های فساد ستیزی و دست‌پاکی مورد توجه قرار گرفت.

استاندار سمنان با بیان اینکه رمز موفقیت ما امروز در این است که کار میدانی به عینه برای مردم ملموس باشد افزود: خانواده شهدا و ایثارگران استان، از خانواده‌هایی فرهیخته هستند و همان‌طور که امشب در دیدار با خانواده شهدای استان مشاهده کردیم حتی یک درخواست شخصی نیز مطرح نشد.

هاشمی گفت: تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران قانون بوده و نباید دغدغه‌ای برای خانواده این عزیزان در استان باشد و مدیران کل باید تلاش کنند این مهم را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داده تا محقق شود.

وی افزود: بحث مسکن و اشتغال ایثارگران استان را در حد توان و تاجایی که مقدور است پیگیری خواهیم کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این شورا گفت: استان سمنان استانی آبرومند و مجاهد پرور است و شهدای سمنان عملیاتی و خط‌شکن بودند و در بسیاری از عملیات دوران دفاع مقدس، نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند.

سرهنگ محمدحسن سلامی افزود: زنده نگاه داشتن ارزش‌ها، روحیه ایثار بصیرت، شهادت،‌جهاد و اخلاق و معنویت را در جامعه افزایش می‌دهد.

وی افزود: سالانه 400 یادواره شهدا برگزار و 80 عنوان کتاب در حوزه ایثارگران و شهدا به چاپ می‌رسد و امروز برای رسیدگی به جامعه گسترده ایثارگری، باید از ظرفیت مردمی بهره بگیریم.

تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری در دستور کار است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری سمنان نیز در این شورا گفت: شهرداری‌ها استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات مطلوبی داشتند.

راضیه شهاب گفت: شهرداری‌های استان طبق تفاهم‌نامه منعقد شده، نسبت به اجرای دیوارنگاره شهری با مضمون ایثار و شهادت اقدام کردند و همچنین از ظرفیت رادیو شهر سمنان برای تولید برنامه‌های رادیویی در این حوزه استفاده شد.

وی افزود: در راستای بند 4 سیاست‌های کلی نظام در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهرداری‌های استان، ساخت آثار ارزنده هنری را در این راستا در دستور کار قرار داده و برای اولین بار در کشور در تأمین هزینه ساخت و تولید 20 فیلم کوتاه دفاع مقدس مشارکت کردند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری سمنان تصریح کرد: ساماندهی گلزار شهدا و نام گداری میادین و معابر اصلی و فرعی و نصب تمثال مبارک شهدا در شهرها توسط شهرداری‌های استان سمنان انجام شد و در تمامی برنامه‌ها و همایش‌ها از خانواده شهدا و ایثارگران تجلیل شده است.

شهاب گفت: 339 نفر ایثارگر شاغل در شهرداری‌های استان هستند که تبدیل وضعیت آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: در یک تفاهم‌نامه 3 جانبه، امور مربوط به ساخت و نصب المان‌های دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت.

مهدی صمیمیان با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا در روستاها در دستور کار قرار گرفت و انجام شد افزود: 20 گلزار شهدای دیگر در روستاهای استان ساماندهی خواهند شد.

قاضی‌زاده هاشمی: رسیدگی و توجه به امور خانواده شهدا و جانبازان از اولویت‌های بنیاد شهید استقاضی‌زاده هاشمی با خانواده جانباز سردار شهید "مثبت شاهجویی" دیدار کردبازگشت شهید "بیگدلی" به زادگاهش در قزوین به روایت تصویر

وی با بیان اینکه یک هزار شهید از شهدای استان متعلق به روستاهای استان است افزود: روستای میقان در شهرستان شاهرود بیشترین آمار شهدا در روستاهای کشور را به تناسبت جمعیت با تقدیم 98 شهید به خود اختصاص داده است‌.

انتهای پیام/363/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگ ایثار و شهادت شهرداری های استان دستور کار قرار شهدا و ایثارگران ایثارگران استان استاندار سمنان خانواده شهدا استان سمنان زاده هاشمی شهرداری ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا

رییس کل دادگستری سمنان در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست این استان با بیان اینکه ورود دستگاه قضایی استان برای رفع مسائل مورد نیاز مردم جنبه عمومی دارد و در تقویت زیرساخت‌ها موثر است، گفت: حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری با اهتمام ویژه در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدهای رییس قوه قضائیه «پیگیری عوارض آلایندگی» است و دستگاه‌ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید طبق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت کنند و این عوارض در زمینه ارتقاء امور محیط زیستی سمنان صرف شود.

رییس کل دادگستری سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی این استان در موضوع‌های مختلف محیط زیستی همچنان ادامه دارد، افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی سمنان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسوولان استانی اهتمام به اجرای قانون محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا