Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد مرگ‌های ناشی از کرونا در اروپا در هفته گذشته تا ۱۰ درصد افزایش یافته و به این ترتیب اروپا تنها منطقه‌ای در جهان است که شمار موارد کووید-۱۹ و مرگ‌های ناشی از آن به طور مداوم در حال افزایش است. این ششمین هفته پیاپی است که شیوع کرونا در سراسر این قاره در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت در گزارش هفتگی‌اش درباره پاندمی اعلام کرد حدود ۳.۱ میلیون مورد جدید کرونا در این هفته رخ داده است که افزایشی حدود یک درصدی را نسبت به هفته پیش نشان می‌دهد. حدود دو سوم این عفونت‌های جدید یعنی ۱.۹ میلیون مورد در اروپا رخ داده است و شمار موارد عفونت در این قاره نسبت به هفته قبل ۷ درصد افزایش یافته است.

کشورهایی که بیشترین شمار موارد جدید عفونت را در جهان داشته‌اند شامل آمریکا، روسیه، انگلیس، ترکیه و آلمان می‌شوند.

از طرف دیگر، شمار مرگ‌های هفتگی ناشی از کووید-۱۹ در همه مناطق جهان به جز اروپا حدود ۴ درصد کاهش یافت.

از میان ۶۱ کشور منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت که شامل روسیه هم هست و تا آسیای مرکزی کشیده می‌شود، ۴۲ درصد کشورها افزایشی دست کم ۱۰ درصدی را در موارد عفونت گزارش کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در قاره آمریکا شمار موارد جدید عفونت هفتگی تا ۵ درصد و شمار موارد مرگ تا ۱۴ درصد کاهش یافت و بیشترین موارد گزارش‌شده عفونت و مرگ مربوط به ایالات متحده می‌شود.

از طرف دیگر، شرکت داروسازی فایزر روز سه‌شنبه از سازمان غذا و داروی آمریکا خواست تا تزریق دوز یادآور واکسن کرونایش را برای همه بزرگسالان در این کشور تایید کند. سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواسته است تزریق دوز یادآور واکسن را تا پایان سال به تاخیر بیندازند، اما ۶۰ کشور به طول فعال در حال تزریق دوز یاداور واکسن‌ّ‌های کرونا به شهروندانشان هستند.

 بر اساس این گزارش، مرگ‌های ناشی از کرونا در منطقه آسیای جنوب شرقی و آفریقا با وجود پوشش پایین‌تر واکسیناسیون حدود یک سوم کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 636963 برچسب‌ها كروناويروس سازمان جهانی بهداشت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت شمار موارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۱۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر رسید

 وزارت بهداشت فلسطین در غزه، تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزهای رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در پنج مورد جنایت طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ شهروند فلسطینی را شهید و ۷۵ نفر دیگر را زخمی کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود که تعدادی از قربانیان حملات رژیم صهیونیستی همچنان زیر آوار و در جاده ها هستند و آمبولانس ها و کارکنان جمعیت هلال احمر فلسطین نمی توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

بر اساس این گزارش، با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر رسید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر رسید