Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گزارش داد که هواپیماهای جاسوسی ناتو طی ۲۴ ساعت گذشته شمار پروازهای خود را نزدیک مرزهای روسیه در منطقه دریای سیاه افزایش داده‌اند و یگان‌های راداری این کشور موفق به رهگیری این اهداف هوایی شدند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «طی ۲۴ ساعت گذشته، هواپیماهای جاسوسی کشورهای ناتو شمار پروازهای خود را نزدیک مرزهای روسیه در منطقه دریای سیاه افزایش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۹ نوامبر، رادارهای نیروهای پدافند هوایی روسیه یک هواپیمای جاسوسی،نیروی هوایی ایالات متحده از نوع «ای-۸» را بر فراز دریای سیاه ردیابی کردند.»

در این بیانیه آمده است: «نیروهای دفاع موشکی  روسیه سه هواپیمای جاسوسی کشورهای عضو ناتو را در ۲۴ ساعت گذشته بر فراز دریای سیاه ردیابی کردند. یک فروند هواپیمای شناسایی راهبردی" آرسی -۱۳۵" نیروی هوایی آمریکا از پایگاه هوایی جزیره "کرت" در یونان برخاست و در فاصله ۳۰ کیلومتری به مرز روسیه نزدیک شد.»

بر اساس این گزارش، یک هواپیمای گشت دریایی «پوسدان-۸» نیروی دریایی ایالات متحده نیز از پایگاه هوایی در جزیره «سیسیل» در ایتالیا بلند شد و در فاصله ۷۰ کیلومتری به مرز روسیه نزدیک شد. یک فروند هواپیمای شناسایی «گابریل» نیروی هوایی فرانسه  نیز از پایگاه هوایی در رومانی به پرواز درآمد و در فاصله ۳۰ کیلومتری به مرز روسیه نزدیک شد.

وزارت دفاع روسیه از پرواز هواپیماهای جاسوسی راهبردی «یو-2» نیروی هوایی آمریکا از خاک انگلیس و پرواز در ۶۰ کیلومتری روسیه و ردیابی آن از سوی رادارهای روسیه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه نیز اعلام کرد که ایالات متحده در حال ایجاد یک گروه نظامی چند ملیتی نزدیک مرز روسیه با استفاده از قلمروی اوکراین است. وزارت دفاع روسیه افزود که این حرکت‌های برنامه ریزی شده ارتش آمریکا و ایجاد یک گروه چند ملیتی از نیروهای مسلح  نزدیک مرز روسیه است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود افزود که دو فروند بمب‌افکن راهبردی برد بلند «بی‌-۱» نیروی هوایی ایالات متحده پروازهایی را بر فراز دریای سیاه در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرز با روسیه انجام دادند و چنین اقداماتی یک عامل بی‌ثبات کننده در منطقه است و به ویژه بهره برداری نظامی از خاک اوکراین را دنبال می‌کند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که نیروهای مسلح روسیه به طور مستمر و از نزدیک اوضاع را دنبال می‌کنند و ناوگان دریای سیاه روسیه مجموعه‌ای از اقدامات را برای ردیابی استقرار کشتی‌های جنگی آمریکا در دریای سیاه انجام می‌دهد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه نیز گفت، ناوهای موشک انداز آمریکا و کشتی‌های جنگی ناتو که وارد دریای سیاه می‌شوند در تلاش هستند تا قدرت ناوگان روسیه در سواحل دریای سیاه و نحوه حفاظت از مرزهای جنوبی روسیه را آزمایش کنند.

وزیر دفاع روسیه چندی قبل اظهار داشت که  آلمان، از متحدان اصلی آمریکا باید عواقب استقرار نیرو در مجاورت مرزهای روسیه را بداند.  شویگو در پاسخ به اتهام‌پراکنی‌های «آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر» همتای آلمانی خود گفت: «ناتو در پس‌زمینه درخواست برای "مهار" روسیه، به‌طور متناوب نیروهای خود به سمت مرزهای ما منتقل کرده است.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه ناتو جاسوسی مرز جت رادار وزارت دفاع روسیه وزارت دفاع روسیه ایالات متحده نیروی هوایی دریای سیاه مرز روسیه نزدیک مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور ۶ موشک دوربرد موسوم به «اتکمز» ساخت آمریکا و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، ۶ فروند موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت ایالات متحده و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» (Hammer) ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که این موشک‌ها به سمت کدام مناطق شلیک و در کجا هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که موشک‌های اتکمز بر فراز این شبه جزیره سرنگون شدند.

آکسیونوف در پیام‌رسان «تلگرام» عکسی را منتشر کرده است که مهمات فرعی منفجر نشده موشک‌های اتکمز را نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد اتکمز را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را تایید کرد، به کی‌یف فرستاده است.

ارسال موشک‌های اتکمز با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین، موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن مورد بحث قرار گرفته بود.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر ارسال موشک های اتکمز به اوکراین را تایید و اعلام کرده بود: رئیس‌جمهوری آمریکا در فوریه (بهمن/اسفند) به تیم خود دستور داد تا تعداد قابل توجهی از این موشک‌های دوربرد را در اختیار اوکراین بگذارند.

بایدن به تازگی قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی‌یف را امضا کرد و مدعی شد که این قانون جهان را امن‌تر می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود